کتاب «من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام!» دومین کتاب از مجموعه منشورات «دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی»ست که در تحقیقی موشکافانه ابعاد و زوایای فرمایشات امام خامنه ای(حفظه الله) را درباره دو موضوع مهم «مذاکره و تحریم» در دو ساله اخیر بررسی نموده است.

به گزارش لنگرنیوز ، در فصل اول سعی شد تلاش ایشان برای عمق بخشی تحلیل ها به سمت درگیری جبهه حق و باطل و مواجهه دولت مستکبر آمریکا با ملت استکبارستیز ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد.


در فصل دوم، نگاه همه جانبه ایشان به علل تحریم ها و توجه به برکات حاصل از تحریم ها در پیشرفت ایران اسلامی مورد اشاره قرار گرفت و راهکارهای اصولی ایشان برای برون رفت از این شرایط بیان شد.

 

در فصل سوم تلاش شد با بررسی سیر بیانات رهبری عزیز در ارتباط با تحریم و مذاکره، تدابیر سه گانه ایشان در هدایت مسئولان و مردم شرح داده شود.

 

رهبری انقلاب در تدبیر اول که تا قبل از شروع سال ۹۲ مورد استفاده قرار دادند، صادقانه و به صراحت، قائلین به مذاکره با آمریکا را افرادی ساده لوح یا مغرض خطاب کردند و با توجه دادن به تلقی دشمن از اصل مذاکره به عقب نیشنی ایران اسلامی به دلیل ناتوانی در برابر فشار تحریم، به بیان ادله متقن خود در حل نشدن مشکلات درصورت مذاکره با آمریکا پرداختند.

 

برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.

در تدبیر دوم که از روزهای آغازین سال ۹۲ تا استقرار دولت یازدهم صورت گرفت، سعی کردند با تقبیح عقب نشینی در برابر استکبار و لزوم ایستادگی، صبر و توکل به خدا در برابر تحریم ها، عدم خوشبینی خود نسبت به مذاکره را اعلام داشته و دلایل روشنی براین موضع ارائه نمایند.

 

اوج هوشمندی رهبریِ مبتنی بر اصل ولایت فقیه را می توان در تدبیر سوم مقام معظم رهبری مشاهده کرد. در شرایطی که دولت جدید عزم خود را برای مذاکره با آمریکا جزم کرد و با تغییر لحن و مواضع و ارائه چراغ سبز به طرف آمریکایی، علنا مذاکرات ۱+۵ را به صحنه دیپلماسی خود با آمریکا بدل کرد، ایشان از یک سو برای تحدید و تنظیم اصولی چارچوب مذاکرات، تاکتیک نرمش قهرمانانه را به عنوان حرکت منطقی دیپلماتیک اعلام فرمودند و از دیگر سو برای جلوگیری از القای حاکمیت دوگانه در نظام اسلامی به حمایت مشروط از تیم مذاکره کننده پرداختند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان