نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای زن پوشاندن وجه و کفین لازم نیست، اما بقیه قسمت های بدن کاملا باید پوشیده باشد، دیگر این که نباید فرد آرایش کرده باشد و نباید وسایل زینتی زن پیدا باشد همچنین نباید لباس فرد، چسبان باشد که متأسفانه این امر در تلوزیون رعایت نمی شود.

به گزارش لنگرنیوز ، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، چهارشنبه شب در نهمین شب از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از عوامل تقویت کننده عفاف، تفکر و تعقل است.

 

وی همچنین یکی دیگر از عوامل تقویت کننده عفت را کفاف دانست و خاطرنشان کرد: کفاف علت قناعت است و قناعت نیز علت کفاف است، کسی که عفیف است با اندکی از رزق زندگی خود را جمع و جور می کند و استغنا دارد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، به تفاوت استغنا و غنی بودن اشاره و بیان کرد: استغنا حالت غنی بودن است، نه این که فرد به واقع دارای ثروتی است که غنا داشته باشد، بلکه باید گفت که فرد به وسیله عفت در مسائل مالی رو به کفاف می آورد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل عفاف و عفت برای فقیر، صبر است که خداوند در قرآن کریم به صبر اشاره کرده است، یکی از ویژگی های بارز اباعبدالله الحسین(ع) داشتن همین صبر است که باید از ایشان الگو بگیریم.

 

آیت الله مهدوی با بیان این که کفاف و عفاف روی هم تأثیر می گذارند، اظهار کرد: عفاف یک بحث روحی است و اگر واقعا انسان فقیر عفیف باشد، آن عفت تولید کفاف می کند، اما بعد از آن کفاف در زندگی عفت درونی او را تقویت می کند، نه این که آن را تولید کند.

 

وی یکی دیگر از عوامل عفت را غیرت برشمرد و اظهار کرد: هر چه غیرت انسان بیشتر باشد، عفت انسان نیز بیشتر می شود، غیرت از آن دست کلماتی است که سخت ترجمه می شود، وقتی شخص سرپرستی اهل و عیال خود را به عهده می گیرد، این مطلب غیرت می شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دیوث مخالف غیرت است، این لغت یک لغت عربی است و خدا نکند که جامعه ما به این سمت برود، بلکه باید به سمت غیرت برود، باید فیلمسازان ما بر روی این عوامل چهارگانه کار هنری بکنند تا فرهنگ جامعه افزایش یابد.

 

وی گفت: اگر کسی درباره فرهنگ کار نکند، فرهنگ جامعه پایین می آید و آن وقت وضعیت شهر آن می شود که اکنون می بینیم، مخصوصا در هنگام تعطیلات از دیگر شهرها افرادی به اصفهان می آیند و سطح عفت آنان پایین است و در فرهنگ اصفهان تأثیر می گذارند.

 

آیت الله مهدوی با تأکید بر این که متأسفانه در جامعه کسانی هستند که رعایت عفت عمومی را نمی کنند، ابراز کرد: آن کس که دارای شخصیت و فرهنگ بالا است، عفت را رعایت می کند و آن کس که این شخصیت را ندارد، فرهنگ بالا را رعایت نمی کند که نمونه بارز رعایت عفت، رعایت حجاب است.

 

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در صداوسیما به بیان حد و حدود حجاب در رسانه ملی پرداخت ادامه داد: پوشیدن وجه و کفین لازم نیست، اما بقیه قسمت های بدن کاملا باید پوشیده باشد و این کف رعایت حجاب است، دیگر این که نباید فرد آرایش کرده باشد و سوم این که نباید وسایل زینتی زن پیدا باشد و دیگر این که نباید لباس فرد چسبان باشد، که متأسفانه این امر در تلویویون رعایت نمی شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حجاب برتر چادر است و این چادر یک بحث عقلی و ارشادی است، یعنی تأکید آن چه است که عقل آن را می فهمد، هر چه عقل بالاتر می رود، رعایت حجاب بالاتر است و از این لحاظ یعنی پیروی از عقل فرهنگ ایرانی بالاتر از فرهنگ اروپایی است.

 

وی با اشاره به این روایت از حضرت فاطمه(س) که بهترین چیز برای یک زن آن است که نه مرد نامحرمی او را ببیند و نه او مرد نامحرمی را ببیند، اظهار کرد: این حدیث از نظر عقلی بهترین موضوع برای یک زن را اثبات می کند و هر متفکری که در این باره فکر کند، به این موضوع پی می برد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان