با توجه به پیشنهادهای مطرح شده از سوی تولیدکنندگان مبنی بر افزایش قیمت مرغ معاون کالاهای مصرفی و خدماتی سازمان حمایت گفت: مرغ در تعادل قیمتی به سر برده و بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

به گزارش لنگرنیوز ، علیرضا رفیعی، معاون کالاهای مصرفی و خدماتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، درباره آخرین وضعیت نرخ مرغ در بازار گفت: میانگین قیمت مرغ در یک هفته اخیر در بازار هیچ تغییری نداشته است.

 

وی ادامه داد: حتی بنگاه ها و تشکل های تولیدکننده این کالا در مورد کاهشی بودن نرخ آن مباحثی را مطرح کرده اند ولی از نظر ما قیمت فعلی براساس کشش بازار قیمت مناسبی است.

 

رفیعی با تاکید بر این که نوسانات قبلی نرخ ارز به دلیل تغییر قیمت کنجاله و نهاده های خوراک دام و طیور بوده است خاطرنشان کرد: با تغییر نرخ ارز نهاده های دامی از مرجع به نرخ مصوب بودجه باعث شد که کالاهای وابسته به آن ها با تغییرات قیمتی مواجه شوند.

 

معاون کالاهای مصرفی و خدماتی سازمان حمایت ادامه داد: تولیدکنندگان در حال حاضر در اوج تولید هستند و هیچ مشکلی نه به لحاظ تامین نهاده های دامی دارند و نه به لحاظ قیمت فروش آن در بازار.

 

وی با بیان این که مرغ در یک تعادل قیمتی به سر می برد، اظهار کرد: بازار در حال حاضر کشش افزایش قیمت این کالا را ندارد.

 

رفیعی تصریح کرد: افزایش قیمت مرغ اگر منطقی باشد انجام می شود. ولی در حال حاضر نوسان زیادی را شاهد نیستیم.

 

معاون کالاهای مصرفی و خدماتی سازمان حمایت در پایان گفت: اگر در مدت قبل شاهد تغییراتی در قیمت مرغ بوده ایم صرفا به این دلیل بود که قیمت نهاده ها قیمت این کالا را تکان کوچکی داد.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این سخنگوی ستاد تنظیم بازار در مقابل تلاش تولیدکنندگان برای افزایش قیمت مرغ در بازار صراحتا اعلام کرد که قیمت این کالا به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان