خداوند روزی سه مرتبه اذن ملاقات به همه داده است . او رئیس عالم است ولی هر کسی بخواهد می تواند خدا را ملاقات کند ولی بعضی ها 50 سال زندگی کردند و حتی یکبار هم به ملاقات خداوند متعال نرفتند .

به گزارش لنگرنیوز ، امیرالمونین علی (ع) می فرمایند : یک سری از گناه ها اشتهای انسان ها را عوض کرده است. آن چیزی که برای ما لازم است نمی فهمیم و آن چیزی که مضر است فکر می کنیم منفعت دارد.

 

اذان به معنی اجازه است و از اذن می آید. یعنی باید انسانها آنقدر مشتاق با دیدار خدا باشند و پشت درب ها ایستاده باشند تا اذن با خدا داده شود و با خدا ملاقات کنند.

 

انسان نباید از صدای اذان خسته شود و صدای اذان را حذف کند. امروز اگر اذان حذف شود فردا روضه و نماز و ... حذف می شود. بعد می گویند حجاب هم اضافی است و باید حذف شود و می گویند بعضی از موسیقی های مبتذل و ارتباط های دختر و سر را هم سخت نگیرید.

 

اگر همه این ها را حذف کنیم از مسلمانی ما چه چیزی می ماند؟

 

اولین سوره ممتهنه همین موضوع را می گوید: شیطان آرام آرام ارزش ها را از ما می گیرد. چون سیاست شیطان گام به گام است.

 

تغییر ذائقه در انسان مطمئنا توسط یک اتفاقی صورت پذیرفته است. گاهی حتی موسیقی مجاز هم می شنویم می گوییم عیبی ندارد و اصلا خوابیدن بچه و مریضی خانواده مهم نیست ولی زمانی که صدای روضه یا هیئت را می شنویم اعتراض شدید نسبت به این صدا می کنیم.

 

البته تمام مراجع گفته اند فقط صدای اذان بلند باشد ولی انسان همانقدر که به صدای موسیقی ارزش قائل می شود باید به صدای هیئت و روضه هم ارزش قائل شود.

 

اگر در یک پارک ساکت بنشینیم همه اعتراض میکنند که چرا اینجا ساکت است و یک موسیقی بگذراید ولی اگر از مسجد ماه ها صدای اذان نیاید کسی به دنبال پخش صدای اذان نمی رود.   پیامبر بسیار زیاد مشتاق صدای اذان بود.

 

بعضی افراد سالها در اداره ای کار می کنند ولی نمی توانند یک بار به ملاقات رئیس آن اداره بروند ولی به مسئول دفتر که هر روز با رئیس در رابطه است قبطه می خورند.

 

خداوند روزی سه مرتبه اذن ملاقات به همه داده است . او رئیس عالم است ولی هر کسی بخواهد می تواند خدا را ملاقات کند ولی بعضی ها 50 سال زندگی کردند و حتی یکبار هم به ملاقات خداوند متعال نرفتند .

 

حال خدا ضرر کرده است یا ما ؟

 

گناه باعث تغییر ذائقه ما می شود . برای درست شدن این ذائقه نمازتان را درست کنید و دین برای ما دقدقه شود. این باعث نجات یافتن ما می شود.

 

روز عرفه بهترین زمان برای ملاقات با خداوند است پس این روز را از دست ندهیم و این را به همه بگوییم که این روز را از دست ندهند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان