فیلمی که داد همه را درآورده است

۱۳۹۲/۰۷/۱۱ ۰۵:۵۶ چاپ کد خبر: 2801

برخی ها گفته اند این فیلم فمینیستی است اما روح حاکم بر فیلم موضوعی تربیتی را دنبال می کند و از نگاه مسئولانه فیلم سازی حرف می زند که بعد از رابطه و پرنده کوچک خوشبختی ، دغدغه اصلی او آسیب های اجتماعی است

به گزارش لنگرنیوز ، ما شاید نسل ها به دختران گفته ایم هیس دخترها فریاد نمی زنند و حالا پوران درخشنده کارگردان این فیلم جنجالی قصد دارد سکوتی را بشکند.

 

برخی ها گفته اند این فیلم فمینیستی است. اما روح حاکم بر فیلم موضوعی تربیتی را دنبال می کند و از نگاه مسئولانه فیلم سازی حرف می زند که بعد از رابطه و پرنده کوچک خوشبختی ، دغدغه اصلی او آسیب های اجتماعی است

 

او این بار یک گام به جلو برداشته است. فیلمی که صراحتا درباره تجاوز به عنف آن هم در سنین کودکی است. با سکانس هایی قابل تطبیق و چینشی که فضای آزار دهنده موضوع را منتقل می کند و حالا فیلمی می شود پر سرو صدا و ملتهب که یک پرنده نه چندان خوشبختی را هم بر شانه فیلم ساز می نشاند.

 

پوران درخشنده که چند سالی بود در سایه ی دیگر فیلم سازان زن قرار گرفته بود حالا همه جا هست و درباره ی پیام اصلی فیلمش حرف میزند.

 

او می کوید: وقتی که گفتگو در جامعه بوجود بیاد و بچه ها نترسند از اینکه حادثه ای که اتفاق افتاده را بگویند مطمئنا این گفتکو درکل  جامعه  تسری پیدا خواهد کرد.

 

فیلم در عین حال داستانک هایی دارد که باور پذیر نیست و فیلم ساز وقت نمی کند به همه آنها برسد. مثلا قصه نامزد عاشق یا پلیسی که همسرش فوت کرده است.

 

ادبیات انشایی هم که جای خود دارد و این غرق شدن فیلم ساز در هیجان فیلمش هم جای خود دارد. درخشنده می گوید: می خواهم هیس پسرها گریه نمی کنند هم بسازم، داد منتقدان وسواسی را در آورده است .

 

 سینماگرها فریاد نمی زنند ، هیس خانم درخشنده می خواهد فریاد بزند.

 

از طرفی فیلم کاملا جدی است و موقع تماشای فیلم نمی توان پفک یا تخمه خورد چون پیام فیلم جدی است.

 

و حالا یک سوال باقی می ماند . چرا خانم درخشنده که دوست دیرین کودکان است برای فیلمش شرط سنی نگذاشته است؟ آیا همه ی کودکان حاضر در سالن تحمل صحنه های آزار دهنده ی فیلم را دارند؟

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان