وزیر ارشاد از بازگشت شجریان می گوید

۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۴۳ چاپ کد خبر: 2840

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیش تر صحبت هایی را درباره برداشتن ممیزی پیش از انتشار کتاب مطرح کرده بود و این حرفش بازتاب های زیادی داشت، گفت: نمی توانیم ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم.

به گزارش لنگرنیوز ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره زمان معرفی معاون جدید فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاون فرهنگی به زودی معرفی می شود، اما دلیل اینکه طول کشیده این است که باید آدم درستی معرفی شود تا بتواند ۴ سال بر سر کار خود بماند.

 

وی در خصوص اینکه گفته می شود تعدادی از کتاب ها برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت آماده نشده است، اظهار داشت: بنده هنوز از ریز مسائل خبری ندارم، اما از خیلی وقت پیش کارها شروع شده و کتاب ها برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت انتخاب شده است و مشکلی وجود ندارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بازگشایی خانه سینما اظهار داشت: انشاءالله خانه سینما بازگشایی می شود و این کار طی چند روز آینده صورت می گیرد.

 

جنتی در پاسخ به این سوال که گفته می شود، خواننده ای که علیه نظام موضع داشته قرار است طی چند روز آینده به کشور برگردد، گفت: چه کسی این حرف را گفته است و آن خواننده کیست؟

 

این خبرنگار در پاسخ به پرسش وزیر ارشاد گفت که محمدرضا شجریان است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: من چیزی نشنیده ام.

 

جنتی در پاسخ به سوالی که آیا شخصیت های فرهنگی که در دوران فتنه علیه نظام موضع گیری داشتند، می توانند به کشور برگردند، اظهار داشت: من اصل این خبر را که شما گفتید نشنیده ام و اطلاعی از اینکه می خواهند برگردند یا برنگردند ندارم.

 

وی در خصوص مصوبات فرهنگی دولت اظهار داشت: خیلی مصوبات فرهنگی نداشتیم اما بحث هیئت امنای کتابخانه ها مطرح شد که در دستور کار مجلس قرار دارد و طرحی است که کتابخانه های عمومی که تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را به شهرداری ها منتقل می کند تا شهرداری ها کمک بیشتری به این کتابخانه ها کنند البته هیئت امنا نیز وجود خواهد داشت چرا که قرار ما این است هرچه که می توانیم تصدی گری های دولتی را کم کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه آیا ممیزی قبل از چاپ کتاب ها حذف خواهد شد، اظهار داشت: ممیزی یک اصل حاکمیتی و به عهده دولت است و اینکه کلا ممیزی قبل از چاپ حذف شود امکانپذیر نیست اما باید در اسرع وقت و ظرف یک ماه به ناشران در مورد کتاب هایشان پاسخ لازم داده شود.

 

جنتی در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در آینده نزدیک انتخاب خواهد شد./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان