دکتر سوئدی از حضرت آیت الله بروجردی سؤال کرد که چرا اسلام مواد الکلی را حرام کرده است که ایشان پاسخ داد «امتیاز بشر از حیوان با عقل است، الکل دشمن عقل است، و لذا حرام است».

به گزارش لنگرنیوز، آیت الله بروجردی در بخشی از سخنان خود دردرس تفسیر قرآن کریم خود که در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه قم برگزار شد به داستان دیدار یکی از اندیشمندان غربی با مرحوم آیت الله بروجردی اشاره کرد و گفت: پدرم از تبریز آمده بود و آیت الله بروجردی به دیدار پدرم آمد، بعد از ما مرحوم آیت الله علامه طباطبایی با پسر عمویش مرحوم آیت الله سیدحسین قاضی، آمدند.

 

 این مرجع تقلید ادامه داد: خادم مرحوم آیت الله بروجردی، مرحوم حاج احمد وارد شد، سلام کرد و گفت که دو نفر برای دیدار شما آمده اند، یکی پسرعموی آسیدابوالحسن اصفهانی طبیب بیمارستانهای روانی در تهران است و دیگری دکتری سوئدی، دبیر مبارزه با مایعات الکلی در آنکارا است که امده اند نظر اسلام را درباره الکل بدانند.

 

 وی افزود: دکتر سوئدی از حضرت آیت الله بروجردی سؤال کرد که چرا اسلام مواد الکلی را حرام کرده است که ایشان پاسخ داد «امتیاز بشر از حیوان با عقل است، الکل دشمن عقل است، و لذا حرام است».

 

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: دکتر سوئدی که دید برهان بسیار منطقی است، گفت شنیدم شما مسلمانان یک قطره را هم حرام می دانید یک قطره که ضرری به عقل نمی زند که آیت الله بروجردی فرمود انسان زیاده طلب است اگر امروز یک قاشق را اجازه دادند فردا بیشتر می شود.

 

وی با اشاره به درخواست آن فرد از آیت الله بروجردی برای ارسال پیامی به کنگره ای در آنکارا، اظهار کرد: آیت الله بروجردی که دید زمینه خوبی برای تبلیغ اسلام فراهم شده است، نگاهی به آیت الله طباطبایی کرد و گفت که ایشان از علمای اسلام هستند و در این زمینه مطلبی می نویسند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان