به خاطر خدا انتخاب کنید کسانی که مخلصانه رای ندهند روز قیامت خدا به آنها می گوید تو به خاطر من شرکت نکردی. اگر در راه خدا جان دهی ولی به خاطر خدا نباشد خدا این را قبول نمی کند. رای دادن ارزشی است که اگر برای خدا باشد توشه اخروی محسوب می شود.

به گزارش لنگرنیوز از مهر حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت پنجاهمین قیام شهدای 15 خرداد که صبح امروز چهارشنبه در مهدیه تهران برگزار شد با تجلیل از شخصیت معنوی امام خمینی (ره) گفت: زمانی که به شخصیت امام (ره) توجه می کنیم از عظمت روحی ایشان به تعجب وا داشته می شویم و هیچ وقت برای انسان شکوه معنوی امام (ره) عادی نمی شود. اولین اطلاعیه انقلابی که امام (ره) نوشتند 15 خرداد سال 42 نبوده بلکه 15 سال قبل از آن بوده است. در این اطلاعیه حضرت امام، مردم را به قیام برای خدا دعوت می کنند.

وی افزود: یک طلبه جوان با چه انگیزه قوی و صفای باطن همه را به انقلاب کردن دعوت می کند در حالی که جامعه آن روز در سکوت مطلق بود و در سال 57 هم کسی فکر نمی کرد بتوان موقعیت شاه را تکان داد اما امام (ره) با اعتماد به نفس معنوی و اتکا به خدا این قدرت را داشتند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه راز ماندگاری و موفقیت امام را باید در همان اعلامیه انقلابی 15 سال قبل از 15 خرداد پیدا کرد گفت: امام حرفهای خدا را عمیقا باور می کرد و به آیات قرآن ایمان داشتند به این خاطر خود امام ابرقدرت می شود و ملت ایران را تبدیل به ابرقدرت می کند.وی قیام برای خدا را باور داشت و از موانع نمی هراسید چرا که قیام برای خدا موانع را بر می دارد. قیام برای خدا به صورت تک یا دو نفره نیز امکانپذیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه با قیام امام تاریخ ورق خورد افزود: شهدای 15 خرداد برای خدا قیام کردند و بحث های استبدادستیزی، استقلال نفس و آبادانی جدا بود نه اینکه اینها لازم نباشد ولی مبارزه شهدای 15 خرداد مقدس تر بود و اثرش مقدمات بزرگترین پیچ تاریخ را فراهم کرد.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه قیام 15 خرداد قیام مخلصانه ای بود و اخلاق در درجه اول همه کارها قرار دارد گفت: اخلاص اوج قله دین است اگر چیزی بااخلاص نباشد مورد قبول واقع نمی شود حتی اگر کار خوب را به خاطر خدا انجا ندهید مورد قبول نیست. اخلاص جایگاه رفیعی دارد. به خاطر خدا انتخاب کنید این انتخاب اثرش خیلی فرق می کند.

وی با بیان اینکه تشخیص بدون اخلاص در انتخابات ثمره ای ندارد تصریح کرد: خیلی ها نگران مشارکت مردم در انتخابات هستند و خیلی ها هم نگران آب و نان مردم هستند. بنده نگرانی از این بخش ها ندارم خدا عزت مسلمانان را حفظ می کند وقتی خدا بخواهد خودش به مسلمانان عزت می دهد. انتخابات پیروز می شود اما بحث من با دوستان خودمان است.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: به خاطر خدا انتخاب کنید کسانی که مخلصانه رای ندهند روز قیامت خدا به آنها می گوید تو به خاطر من شرکت نکردی. اگر در راه خدا جان دهی ولی به خاطر خدا نباشد خدا این را قبول نمی کند. رای دادن ارزشی است که اگر برای خدا باشد توشه اخروی محسوب می شود.

وی در پایان با بیان اینکه فقط خدا را در نظر بگیریم افزود: نامزدها به خاطر خدا به صحنه بیایند و مردم به خاطر خدا رای دهند. این یعنی 15 خرداد زنده است و نفس امام بر ما تاثیر گذاشته است. رمز موفقیت امام این بود که به خاطر خدا قیام کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان