مرحله جدید طرح امنیت اخلاقی در پایتخت با اهدای گل به بانوانی که حجاب و پوشش مناسب داشتند آغاز شد.

به گزارش لنگرنیوز در ادامه اجرای طرح امنیت اخلاقی و طی سنوات گذشته همزمان با نیمه فصل بهار و نزدیک شدن به تابستان مرحله جدید طرح امنیت اخلاقی در تهران از بعد از ظهر سه شنبه آغاز شد.

در نخستین روز اجرای این طرح ماموران پلیس امنیت اخلاقی با استقرار در میادین مهم شهر ضمن اهدای گل به بانوانی که حجاب و پوشش مناسب داشتند به افراد بد پوشش تذکر دادند.

به گزارش ایسنا، اجرای این طرح طی روزهای آتی در سایر نقاط پایتخت توسعه می یابد.

سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اجرای این طرح را در راستای خواست شهروندان عنوان و ابراز امیدواری کرد که بانوان مانند سال های گذشته ضمن رعایت پوشش خود در فصل گرما با ماموران پلیس امنیت اخلاقی همکاری لازم را داشته باشند.

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده ناجا چندی پیش در حاشیه آغاز طرح انضباط اجتماعی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و 17 کلانشهر گفته بود که اخیرا مردم نگرانی هایی داشته اند مبنی بر این که برخی افراد در بعضی از شهرها به صورت مانکنی در خیابان و اتومبیل ها مشاهده شده که گویا این افراد در حال سنجش و بررسی رفتار جامعه، برای انجام اقدامات بعدی هستند که به واسطه حکم قانون و درخواست مردم، پلیس با این افراد هنجارشکن که به نوعی خود را به نمایش می گذارند، برخورد می کنند.

وی در مورد خودروهایی که مانکن ها در آن دیده می شوند، گفت: این خودروها نیز توقیف و به پارکینگ منتقل می شود تا نسبت به سیر مراحل قانونی اقدام شود.

به گفته رادان، تلاش شده که هزینه تخلف این ناهنجاری نیز افزایش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث برخورد با بدپوششان، پلیس تنها به سراغ استفاده کنندگان نمی رود، گفته بود که شناسایی و برخورد با تولید و توزیع کنندگان این گونه لباس ها نیز در دستور کار است.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه به فروشندگان این گونه لباس ها توصیه کرد که تا فرصت باقی است، نسبت به جمع آوری این لباس ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در طرح امنیت اجتماعی، علاوه بر برخورد با بدپوششان و مزاحمان نوامیس، موضوع زنان خیابانی نیز در نظر گرفته شده است، تاکید کرده بود که طبیعی است گروهی، خانه های امنی را به عنوان خانه فساد پیدا می کنند که در این طرح جمع آوری و انهدام خانه های فساد نیز مورد توجه است که مردم می توانند علاوه بر اعلام گزارش، نسبت به انجام شکایت از افراد نیز اقدام کنند.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در این راستا با اشاره به دستور اخیر دادستان تهران درمورد تشدید برخورد با مظاهر علنی فساد به ایسنا گفته بود که بر اساس طرح امنیت اخلاقی و برخورد با مظاهرعلنی فساد در مورد جرایم مشهود، خودروی متخلفان علاوه بر اعمال قانون سه هفته توقیف می شوند.

وی تصریح کرده بود که خودروی افراد بدون حجاب، بد حجاب یا افرادی که رفتارهای خلاف عفت عمومی در خودرو انجام دهند، مزاحمین نوامیس و خودروهایی که دارای آلودگی صوتی باشند مشمول اجرای این طرح خواهند بود.

سرار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا نیز چندی پیش با اشاره به آغاز دور جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی، این طرح را یک مطالبه مردمی دانسته و گفته بود که همانطور که بارها تاکید شده، طرح امنیت اجتماعی یک طرح دائمی است و فکر می کنم به کار بردن کلمه آغاز مناسب نباشد اما ممکن است با توجه به شرایط خاص کشور، نوع مطالبات مردم و تغییرات فصلی، برخی از طرح های اجرایی ناجا در مقاطعی شدت بیشتری یابد و در اولویت ماموریتی قرار بگیرد.

وی یادآور شده بود که در جدیدترین نظرسنجی انجام شده، موضوع برخورد با اراذل اوباش و مزاحمان نوامیس مردم، توزیع کنندگان مواد مخدر، سارقان خرد و افراد بدپوشش از خواسته های اصلی مردم از پلیس است.

سردار منتظر المهدی ، معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز در این خصوص با اشاره به این که به مقوله بدحجابی باید به صورت ریشه ای توجه شود به ایسنا گفته بود که طرح امنیت اخلاقی در راستای صیانت از شان و منزلت زنان اجرایی می شود که در این راستا همه مسایل مشخص و معین شده است و حتی پرسنل زن پلیس نیز آموزش های لازم را کسب کرده اند و ابعاد جامعه شناسی و روانشناسی در این بحث رعایت شده است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کلی بودن مصادیق بدحجابی گفته بود که زنان می دانند که چه حجابی سالم و درست است و پلیس با آن چیزی که شان زنان را کاهش می دهد، برخورد می کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه تمامی روش ها و شیوه های برخورد با بدحجابان و بدپوششان مشخص شده است، افزوده بود که نیروی انتظامی به دنبال امنیت اجتماعی است و به همین دلیل در ابتدا از شیوه اغنایی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه پس از شیوه اغنایی، از شیوه های ترغیبی و تشویقی استفاده می شود، گفته بود که در مرحله پایانی و به عنوان آخرین درمان بحث اجبار و شیوه های سلبی توسط ماموران اجرایی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان