به گزارش لنگر نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی ضمن سفارش همه به تقوا اظهار داشت: شاید در هیچ یک از مضامین اخلاقی موجود در قرآن این همه تأکیدی که بر تقوا است بر دیگر عناصر اخلاقی نیست چرا که کلید واژه اخلاق در اسلام تقواست.



خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به سوره یونس و سوره قصص به بایدها و نبایدهای شادی از منظر دین اشاره کرد و گفت: دو آیه در دو سوره مذکور شادی های مطلوب و نامطلوب را ذکر می کند، وقتی خداوند فضل خود را شامل حال بندگان می کند نعمت های مادی و معنوی را برای آنها فرو می ریزد که این مسئله مایه شادی و سرور است.

وی با بیان آنکه شادی که در آن معنویت باشد هیچگاه مورد نکوهش نیست، ادامه داد: شادی عده ای به معنای ولنگاری و غفلت از خدا است که نامطلوب شمرده می شود چرا که انسان را از خداوند غافل می کند لذا خداوند شادی انسان را در صورتی که غیرگناه آلود باشد خواهان است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران، عزاداری شیعیان در ایام فاطمیه را تکریم اهل بیت خواند و اظهار داشت: انشاء الله شیفتگان خاندان عصمت با همان شکوهی که عزای صدیقه طاهره را برگزار کردند با همان عظمت جشن ولادت او و جشن های رجب و شعبان را نیز برگزار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انفجار بوستون و تگزاس در آمریکا گفت: زمان باید بگذرد تا انسان تحلیل واقع بینانه از آنچه اتفاق افتاده را داشته باشد چرا که مسائل مطرح شده تاکنون در حد گمانه زنی بوده است.

وی با اشاره به موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با انفجار بوستون و تگزاس گفت: ما انفجار و کشتن انسان های بی گناه را در همه جای دنیا محکوم می کنیم و منطق ما این است که انسان ها همگی محترم هستند.

وی در ادامه بیان کرد: نباید کشتن زنان و بیگناهان در آمریکا بد باشد اما در سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان خوب باشد لذا رفتاری که در آمریکا و اتحادیه غربی می بینیم منافقانه است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی خطاب به شهروندان آمریکایی اظهار داشت: حال که متوجه ناامنی و کشتار انسان های بی گناه شدید برای پاسخ به ندای وجدان وارد میدان شوید و دولتمردان خود را مجبور کنید که ارسال سلاح به سوریه را قطع کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با ارتشی ها مطالب مهمی در تجلیل و تکریم از این بازوان پرتوان ملت بیان داشتند.

وی با اشاره به ۵ ویژگی نیروهای مسلح در کلام مولا علی (ع) در نهج البلاغه گفت: نیروهای مسلح دژ های مستحکم ملتند چراکه این عزیزان در روز فداکاری صادقانه به میدان آمدند و جان بر کف بودند، نیروهای مسلح مایه زینت حاکمان عدل هستند همانطور که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فرمانده کل قوای خود را نایب امام زمان (عج) می دانند.

وی با بیان اینکه تنها ارتش مکتبی در دنیا نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: برخی ارتش های دنیا از یک شخص پاسداری می کنند و برخی ارتش ها مانند آل سعود از یک خاندان دیکتاتور حفاظت و حراست می کنند اما تنها ارتش سپاه بسیج و نیروی انتظامی که در دنیا سرافراز است و از اسلام ناب محمدی (ص) حفاظت می کند نیروهای مسلح کشور ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه امنیت کشور را نیروهای مسلح تأمین می کنند، گفت: با مدیریت ولی فقیه نیروهای مسلح امروزه در بهترین وضعیت خود از آغاز انقلاب تاکنون قرار دارند و داشتن نیروهای مومن در تمام سطوح موج می زند لذا این مجموعه سبب شده که دشمن حتی خیال کمترین تعرض را نیز نکند چرا که کمترین تعرض به کشور مساوی است با خوردن تودهنی بسیار محکم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله انتخابات پای ثابت خطبه های چند ماهه اخیر نماز جمعه است گفت: ۳۲ انتخابات پرشکوه در جمهوری اسلامی برپا شده است و هر انتخابات شامل سه بعد مهم رقابت، نقد و شعار می شود چرا که انتخابات منهای رقابت انتخاباتی نیست.

وی ادامه داد: در تبلیغات انتخاباتی غربی ها معتقدند هدف وسیله را توجیه می کند و برایشان مهم است که به هر وسیله ای بر کرسی پیروزی در انتخابات بنشینند در حالی که در اسلام حلال و حرام خدا می بایست توسط کاندیداها رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه همه کاندیداها در صحبت های خود گذشته را نقد می کنند، اظهار داشت: این مسئله طبیعی است چرا که در جامعه آزاد نقد وجود دارد اما نقدها باید به صورت منصفانه باشد و کاندیداها جوری حرف نزنند که انگار ۳۴ سال این کشور خراب بوده و آن شخص فرشته نجات است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: کاندیداها چنانچه اول کار تبلیغاتی خود را با بی انصافی شروع کنند به درد ریاست جمهوری نمی خورند لذا نباید جریان مقدس ارزش گرایی را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه هر کاندیدایی در پی جذاب ترین شعار است، گفت: این مسئله نیز طبیعی است و اشکالی ندارد اما آنچه که حائز اهمیت است بصیرت مردم است که تشخیص دهند که آیا فلان شعار کاندیدا امکان پذیر است یا خیر ، لذا مردم با بصیرت نباید به شعارها توجه کنند و سوابق و حاشیه ها و عملکرد نامزد مورد نظر را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند.
 
خطیب نمازجمعه این هفته تهران درپایان خاطرنشان کرد: برخی کاندیداها دلخوشند که غربی ها و زخم خوردگان نظام جمهوری اسلامی ایران از آنها حمایت می کنند اما بدانند حمایت آنها همان و از چشم مردم افتادن همان، لذا چنانچه غربی ها از کاندیدایی حمایت کردند او می بایست بیانیه بدهد و خط خود را از آنها جدا کند./باشگاه خبرنگاران

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان