مراسم پاسداشت گل علی بابایی نویسنده و محقق حوزه دفاع مقدس با حضور گل علی بابایی، نویسندگان و هنرمندان مسجد جوادالائمه (ع) و شاعران و منتقدانی چون یوسفعلی میرشکاک عصر چهارشنبه ۲۸ فروردین برگزار شد.

میرشکاک در این برنامه گفت: گل علی بابایی را به واسطه حسین بهزاد شناختم و دوستی ما همواره مع الواسطه بوده است. نمی خواهم اغراق کنم که بچه مسلمان ها نویسنده های خوبی هستند چون متاسفانه بعد از ۳۰ سال از گذشت انقلاب، ما کارها را ویراستاری نمی کنیم. اما از همین کتاب «همپای صاعقه» گل علی بابایی به قول سیدنا القائد کلی سناریو در می آید. زحمتی که بابایی و حسین بهزاد در این کتاب کشیده بودند، مایه اعجاب من شد.

وی افزود: اگر قدری اهل تامل باشیم، خواهیم دید که وجهی از ادبیات دارد در این سرزمین شکل می گیرد که ظاهرا نویسنده درش هیچ حضوری ندارد، اما اگر یک دوره از کارهایش مورد بررسی قرار بگیرد، فورا معلوم می شود که نویسنده از افرادی است که هر جایی باشند، در شهادت به رویشان باز است. سفرنامه حج گل علی بابایی از اول تا بازگشتش، یک شهادتنامه است. او گمشده اش را در سفر حج پیدا نمی کند مگر جایی که تصویر رفقای شهیدش مقابل چشمش است و این کتاب جز به درد بچه بسیجی ها نمی خورد.

این منتقد در ادامه به شوخی و طنز گفت: اگر من در دنیا کاره ای بودم، هر دو سال یک بار یک جنگ به راه می انداختم تا این رشته پاره نشود. کتاب های گل علی بابایی، آثار یک شهید زنده است. وقتی جنگ تمام شد با خودم گفتم چه خاکی به سرمان بریزیم اما بعد از مدتی با خودم فکر کردم اگر آن هایی که چیده نشدند، نباشند چه کسی می خواهد به عظمت و برزگی شهدا، شهادت بدهد؟ این ها که رمان تخیلی نیست. من از گل علی و اصغر نقی زاده می خواهم که خاطرات خودشان را روی کاغذ بیاورند. از دیگران هم تمنا دارم که بنویسند.

میرشکاک گفت: بعد از جنگ به ما گفتند مثل اگزوپری بنویسید. گفتم او چیزی را در آسمان می دید و می نوشت اما ما در زمین دیدیم. جالب است که یک عده که جنگ را ندیده بودند، نوشتند و پولش را هم گرفتند. امیدوارم یک روز گل علی بابایی با شمر ادبیات انقلاب که من باشم به مصاحبه و گفتگو بنشیند. چون یک عده از آن طرفی ها من را میرهتاک می نامند و عده ای از خودی ها هم به من شمر ادبیات امروز می گویند. می خواهم با گل علی درباره این موضوع که چرا روی سفرنامه حج اش فیلتر جبهه می گذارد، به صحبت بنشینم. چون تا حالا ندیدم که از خودش حرف بزند.

وی در پایان سخنانش گفت: برای گل علی بابایی آروزی شهادت می کنم همچنین برای آن هایی که آرزویش را دارند./مشرق

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان