مشروح سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) در سال ۹۲

 

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای عصر امروز در نخستین روز فروردین ماه سال جدید در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در جمع خیل عظیمی از مشتاقان ولایت اظهار داشتند: حضور گرم و سرشار زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی مایه بسی خوشحالی و سپاس بنده را همراه دارد.

 
ایشان افزودند: از خداوند متعال تشکر می کنم که نوروز دیگری در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) در جمع شما مردم عزیز مشهد و زائران از اکناف مختلف کشور که حضور دارند و در اولین روز بهار امکان توفیق و دیدار شما را دارم تا درباره مسائل جاری و مهم کشور سخن بگویم.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: از خداوند متعال مسئلت می کنم که دل و زبان ما را هدایت کند و آنچه مورد رضایت اوست بر قلب و زبان ما جاری سازد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عید نوروز توفیق بزرگی است که در کنار شادی ها و زیبایی های موجود در طبیعت این فرصت را هر ساله برای ما ایجاد می کند تا در چنین روزی در جمع شما مردم درباره مسائل کشور و ارزیابی وضع کنونی خود و آینده بپردازیم.
 
ایشان در ادامه سخنان خود متذکر شدند: وضع دخل و خرج یک ساله در ابعاد کلان ملی را با یک نگاه اجمالی، در روز نخست فروردین بررسی و محاسبه می کنیم که آن هم یک محاسبه نفس ملی، نفس عمومی و همچنان که در مسائل مختلف لازم است.
 
ولی امر مسلمین جهان گفتند: محاسبه کار خود را باید داشته باشیم محاسبه ملی یک کار با اهمیت و پر ارزش است و باید خودمان را محاسبه کنیم، به خودمان نگاه کنیم آنچه بر ما گذشته است تا مورد نظر و درس عبرت برای آینده باشد و از آن بهره بگیریم.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: خواهران و برادران عزیز وضع کشور ما را کشورهای دیگری نیز هستند که مورد مطالعه و ارزیابی قرار می دهند، برخی از ملت ها هستند که از تجربه های ما استفاده می کنند و برخی دیگر با مطالعه اوضاع ملت ایران خرسند می شوند و از موفقیت های ما خوشحال و از پیروزی های ما احساس پیروزی می کنند و از تلخی ما تلخ کام می شوند.
 
ایشان افزودند: کسانی دیگری نیز در دنیا هستند که کارهای ما را مورد ارزیابی قرار می دهند و از لغزش های ما خوشحال می شوند که بدخواه ملت ایران هستند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند: در طول سال های متمادی همه چیز این کشور در اختیار آنان بود و مسلط بر کشور ما بودند که انقلاب دست آنان را کوتاه کرد و آنان با ملت و حکومت انقلابی دشمن هستند.
 
ولی امر مسلمین جهان در ادامه افزودند: نگاه ما باید واقع بینانه باشد بعضی از مردم خودمان به اوضاع کشور نگاه می کنند ضعف و گرانی را می بینند و در برخی از واحدهای تولیدی کشور نیز می بینند و مشکلات را مشاهده می کنند این نوع نگاه، نگاه ناقصی است و ملت ایران به رغم دشمنی های دشمنان، سربلند و پیروز بیرون آمدند.
 
 
 
ممانعت عملی و تلاش تبلیغاتی دو برنامه عمده دشمنان علیه ایران
 
 
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در ادامه سخنان خود اظهار داشتند: ضعف ها هست، مشکلات هست و در مجموعه حوادث کشور و رویدادهای کشور تلخکامی هایی وجود دارد ولی در عین حال کسانی از دولتمردان ظالم عالم با تمام وجود تلاش کردند که ملت ایران را فلج کنند.
 
ایشان افزودند: آن خانم بی کفایتی که مسئولیت سیاست خارجی آمریکا را بر عهده داشت سینه سپر کرد و گفت که باید تحریم هایی علیه ایران اعمال کنیم که ایران فلج شود و این را به زبان آوردند. حال بنده عرض می کنم که فعالیت آنها چه بود، چه شد و به کجا انجامید.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از طرف دیگر دستاوردهای بزرگی که نشان دهنده ظرفیت و قدرت هوشمندی این ملت بزرگ است را نیز شاهدیم که وقتی انسان این عرصه ها را ملاحظه می کند مانند حضور پرشور آنها، آنجاست که باید همه آنها را تحسین کنند. این قهرمان عزیز امروز که در چشم ماست ملت ایران است و همه باید به او آفرین بگوییم.
 
ایشان با تاکید بر اینکه عرصه های قدرت و پیشرفت در مقابل چشمان ماست اذعان داشتند: باید دید که  مجموع تلاش ها در سراسر کشور چگونه انجام می گیرد و لذا با این نگاه وقتی نگاه می کنیم باید به ایران و ایرانی مسلمان آفرین بگوییم.
 
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از پیشرفت ملت ایران غمگین می شوند خاطرنشان ساختند: دشمنانی که مایل نیستند پیشرفت و ترقی و رشد همه جانبه ملت ایران را ببینند دو کار و برنامه عمده را در دستورکار خود قرار داده و این برنامه ها را ادامه می دهند، تا جایی که بتوانند مانع تراشی می کنند تا ملت نتواند به پیشرفت ها و دستاوردهای خود برسد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به تشریح این دو برنامه دشمن پرداختند و اظهار داشتند: برنامه اول ممانعت عملی با تحریم ها، با فشارها، با مشغول کردن مدیران به کارهای درجه دو و فرعی و با پرت کردن حواس ملت و نخبگان است؛ برنامه دوم تلاش های تبلیغاتی است که در تبلیغات خود پیشرفت های ما را انکار می کنند.
 
ایشان افزودند: امروز یک شبکه تبلیغاتی بسیار عظیم با هزاران رسانه و با انواع گوناگون فعالیت های رسانه ای برای اینکه اثبات کند در ایران پیشرفتی صورت نمی گیرد مشغول به کار است و لذا نقطه ضعف ها را بزرگ نشان داده و نقاط قوت را کوچک نشان می دهند و آن را در مقابل چشم همگان قرار می دهند.
 
ایشان ادامه دادند: رئیس جمهور آمریکا در نطق رسمی خود از مشکلات اقتصادی در ایران حرف می زند؛ انگار از پیروزی خود حرف می زند و در عین حال به تلاش های مثبت و سازنده و پیروزی های بزرگ ملت ایران اشاره ای نکرده و هرگز نخواهد کرد. ۳۰ سال است که با این چالش مواجه هستیم. اما امروز بیشترین چالشی که ملت ایران مواجه است این است که دشمنان هم در عمل و هم در تبلیغات کوشش می کنند که مانع رشد ایران که در سایه اسلام زندگی می کند، بشود.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم ها در سال ۹۱ خاطرنشان کردند: در سال ۹۱ می خواستند با تحریم ها ملت ایران را فلج کنند. چراکه می گفتند اگر جمهوری اسلامی رو به پیشرفت و ترقی و رشد باشد، آبروی ما در دنیا می رود، پس باید نگذاریم چنین شود و یا در تبلیغات طور دیگری منعکس کنیم.
 
ایشان بار دیگر با اشاره به دو برنامه عمده دشمنان یعنی ممانعت عملی و تلاش تبلیغاتی اظهار کردند: دشمنان هستند اما لانه اصلی توطئه علیه ایران کجاست؟ پاسخ دشوار نیست. ۳۴ سال است که هرگاه نام دشمن برده می شود ذهن ملت ایران متوجه دولت آمریکا می شود.
 
 
 
آمریکا در ردیف اول دشمنان ایران قرار دارد / سران رژیم صهیونیستی اگر غلطی کنند تل آویو را با خاک یکسان می کنیم
 
 
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه افزودند: خوب است دولتمردان آمریکا توجه کنند که ملت ایران در طول سی و چند سال اخیر چیزهایی را گذرانده که با اسم دشمن متوجه آمریکا می شود.
 
ایشان در ادامه اظهار داشتند : این مسئله مهمی است که اگر کسی می خواهد در دنیا با آبرو زندگی کند، این نکته قابل دقت و توجه است که مرکز توسعه و اساس دشمنی اینجا است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کردند: دشمنان دیگری هستند که در ردیف اول به شمار نمی آیند، رژیم صهیونیستی در ردیف بعد قرار دارد که گاهی سردمداران آنها ما را تهدید به حمله نظامی می کنند، به نظرم می دانند و یا اگر نمی دانند، بدانند اگر غلطی بکنند تل آویو را با خاک یکسان می کنیم.
 
حضرت آیت الله خامنه ای به دشمنی دولت انگلیس با ایران اشاره کردند و خاطرنشان ساختند: دولت انگلیس با ملت ایران دشمنی می کند این هم یکی از دشمنان سنتی و قدیمی ایران است که برای آمریکا بازی می کند و انگلیس در این امر نقشی ندارد و دنباله رویی برای آمریکا محسوب می شود.
 
مقام معظم رهبری در ادامه بیان داشتند: بعضی از دولت ها، دشمنی هایی را دارند و مسئولان انگلیسی دشمنی آشکاری با ایران کردند این یک اقدام ناهوشمندانه ای از سوی آنان است، سیاستمدار عاقل نباید انگیزه ای داشته باشد تا کشور دوست را به دشمن تبدیل کند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه از فرانسه نام بردند و اظهار داشتند: ایران با فرانسه در طول تاریخ مشکلی نداشته است اما، از همان دولت سارکوزی تا الان همان راه را می رود و دشمنی با ایران دارد که این کار غیرمدبرانه، غیرعاقلانه و ناهوشمندانه است.
 
آیت الله خامنه ای ابراز کردند: آمریکایی ها حرف از جامعه جهانی می زنند که کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و بعضی دولت های خود در این جامعه جهانی حضور دارند که درصدد دشمنی با ایران اسلامی هستند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از اول سال ۹۱، آمریکایی ها برنامه جدید خودشان را با ملت ایران شروع کردند تصریح نمودند: آمریکایی ها با زبان اظهار دوستی کردند، گاهی با نامه و در رسانه ها با ملت ایران اظهار دوستی کردند اما برخلاف این اظهارنظرها در عمل بر ایران و این ملت شریف تحریم های شدیدی را از اوایل سال اتخاذ کردند.
 
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ادامه افزودند: تحریم های شدید دشمن در سال ۹۱ در نفت، بانک و مبادلات پولی و بانکی برای کشور جمهوری اسلامی ایران بود.
 
 
 
هیچ مسئله بزرگی بدون حضور ایران حل نخواهد شد
 
 
 
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنانشان اظهار داشتند: استکبار با دستکش مخملی و با پنجه چدنی می خواهد با ملت ایران ابراز دوستی کند، آنها مامور ویژه فرستادند تا در خصوص مسائل نفتی ایران سنگ اندازی کنند تا با ایران هیچ قرارداد نفتی بسته نشود، تا ایران ارتباطی نداشته و ایران را فلج کنند.
 
ایشان افزودند: از ابتدای سال ۹۱ و به خصوص از مرداد ماه سال گذشته آمریکایی ها شروع کردند به زورگویی و احساس خوشحالی می کردند که فلانی گفته است تحریم ها اثر گذاشته، بله تحریم ها بر اقتصاد ما اثر گذاشته زیرا اقتصاد ما وابسته به نفت است، من به دولت های قبلی و به خصوص در ۱۷-۱۸ سال قبل گفتم چاه های نفت را ببندند، آقایان تکنوکرات لبخند زدند که مگر می شود که چاه های نفت را بست، بله اگر برنامه ریزی اقتصادی کشور به یک نقطه خاص متکی باشد این تحریم ها اثر می گذارند.
 
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کردند: در عرصه سیاسی نیز استکبار در صدد آن بود که در سال ۹۱ ایران اسلامی را منزوی کند، یعنی دولت ها را در نگاه شان به دولت جمهوری اسلامی ایران دچار تزلزل کنند و سعی می کردند تا این نگاه را در سطح منطقه و کشور و جهان گسترش دهند اما طرح آنان با شکست روبه رو شد.
 
ایشان افزودند: آنها سعی داشتند که در اجلاس جنبش عدم غیرمتعهدها در تهران کشورهای عضو حضور و شرکتی نداشته باشند که این توطئه استکبار با شکست روبه رو شد و دو ثلث کشورهای غیرمتعهدها در این اجلاس حضور داشتند.
 
مقام معظم رهبری افزودند: این کشورها از پیشرفت های ایران خوشحال و آن را تمجید کردند و در مصاحبه ها و بعد از آنکه به کشورشان برگشتند از پیشرفت های ایران احساس خوشحالی و رضایت کردند.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: در زمینه سیاست داخلی نیز آنها در صدد بودند با تحریم ها ملت ایران را در این زمینه مردد و مردم را دلسرد کنند اما مردم در ۲۲ بهمن ۹۱ با حضور متراکم خود و با احساساتی که داشتند مشت محکمی بر دهان آنان زدند.
 
ایشان تاکید کردند: در عرصه امنیتی، در صدد بودند امنیت کشور را به هم بزنند اما در آنجا هم ناموفق بودند، در زمینه سیاسی نیز در منطقه قدرت و نفوذ ایران را تجربه کردند و اعتراف و اقرار کردند که هیچ مسئله بزرگی بدون حضور ایران حل نخواهد شد.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: در حمله به غزه که توسط رژیم صهیونیستی در سال ۹۱ انجام شد حضور قدرتمند ایران را در پشت صحنه دیدند، دیدند که مبارزان فلسطینی چگونه آنها را شکست دادند و این برای نخستین بار برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نبود که توسط مبارزان و سلحشوران فلسطینی شکست بخورند.
 
ایشان در ادامه تصریح کردند: در کنار اثر منفی تحریم یک اتفاق بزرگ نیز به وقوع پیوست و آن هم نیروهای درونی جمهوری اسلامی ایران را سبب شد تا اقتدارهای خود را بروز کنند، اگر تحریم نبود این موفقیت ها به وجود نمی آمد و جوانان ما توفیقاتی به دست آوردند که اگر تحریم نبود نمی توانستند آن را کسب کنند.
 
ایشان افزودند: کارهای زیربنایی در سال ۹۱ وجود داشت که این سال را یک سال برجسته می توان نام برد در زمینه های مختلف راه، انرژی، کشف منابع جدید نفتی و ده ها کار صنعتی بزرگ، بله اگر چنین زیرساخت هایی قبلا بود حتی این اثر منفی کم تحریم را در سال ۹۱ تجربه نمی کردیم.
 
 
 
حوادث سال ۹۱ درس بزرگی بود / مسئولان امروز و آینده کشور باید سیاست کلان اقتصادی روشن داشته باشند
 
 
 
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کردند: حوادث سال ۹۱ درس بزرگی بود که نشان داد ملت ایران از تهدید و فشار و سختگیری دشمنان به زانو در نخواهد آمد و این برای ما و همه کسانی که مسائل ایران را دنبال می کنند، معلوم شد.
 
ایشان ادامه دادند: برای یک ملت آنچه مهم است توجه به استعداد ذاتی خود، اعتماد به خود و عدم تکیه بر دشمنان است و این عوامل بوده که ملت را جلو می برد.
 
ایشان در ادامه سال ۹۱ را یک میدان رزمایش و میدان تمرین عنوان کردند و افزودند: به کوری چشم دشمنان نه تنها فلج نشدیم بلکه توانستیم ما ملت ایران برجستگی ها را نشان دهیم اگر چه ضعف ها را هم شناختیم و این خاصیت رزمایش است که هم برجستگی ها را نشان می دهد و هم از این طریق ضعف ها را می شناسیم.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه یکی از ضعف ها را ضعف در زمینه اقتصادی دانستند و خاطرنشان کردند: ضعف ما در اقتصاد به سختی معیشتی گروه هایی از جامعه انجامید، ضعف اقتصادی ما به دلایلی چون وابستگی به نفت و به بی اعتنایی به سیاست های کلان اقتصادی بر می گردد، سیاست های روزمره و تصمیم گیری های روزمره.
 
ایشان ادامه دادند: مسئولان امروز کشور و مسئولان آینده به این نکته توجه کنند که کشور باید سیاست کلان اقتصادی روشن و شفاف داشته باشد.
 
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی متذکر شدند: وقتی روحیه قوی شد تأثیرات تصمیمات خصمانه دشمنان نیز به حداقل می رسد اگر مسئولان کشور که امروز مسئولیت را پذیرفتند با هم کار کنند و با هم باشند یعنی همان توصیه ای که ما همیشه می کنیم و همچنین با تدبیر عمل کنند آن وقت از هر تهدیدی فرصتی خواهیم ساخت.
 
ایشان بیان کردند: همان طور که در سال ۹۱ این کار را کردیم، ان شاءالله آثار کارها و اقدامات انجام شده در سال ۹۱ و در سال های بعد نشان داده می شود.
 
ایشان با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در کشور فرمودند: اقتصاد مسئله مهمی است، همچنان که بنده چندین سال است پی درپی بر آن تأکید می کنم؛ البته امنیت کشور و سلامت کشور هم مهم است، پیشرفت های علمی نیز مهم است چرا که اساس کار و زیربنای کار است که اگر انجام شد همه چیز پیشرفت می کند.
 
مقام معظم رهبری افزودند: نفوذ و اقتدار منطقه ای و عزت ملی نیز برای کشور بسیار مهم است؛ ملت ما با پیشرفت ها ثابت کرد که در سایه آمریکا زندگی نکردن به معنای عقب افتادگی نیست.
 
حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: امروز آمریکا می خواهد به ملت های دنیا اثبات کند که اگر زندگی خوب می خواهند باید در سایه آنها بیایند در حالی که ملت ایران اثبات کرد که این گونه نیست.
 
 
 
آمریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته ای نیست
 
 
 
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنرانی شان در رواق امام خمینی (ره) حرم ثامن الحجج (ع) افزودند: وابسته نبودن به آمریکا موجب عقب افتادگی نیست بلکه موجب پیشرفت می شود و دلیل واضح این امر مقایسه جمهوری اسلامی ایران در ۳۰ سال اخیر با برخی از کشورها که در سایه آمریکا زندگی کرده اند، است.
 
ایشان اظهار داشتند: ملت هایی که در سایه آمریکا زندگی می کنند دلشان را به کمک آمریکا خوش کرده اند این ملت ها دنباله روهایی برای آمریکا هستند که پیشرفت ۳۰ ساله آنها کجا و پیشرفت ملت ایران کجا.
 
رهبر فرزانه انقلاب افزودند: هر کسی تاریخ ملت ایران را مطالعه می کند این امر را فرصت می داند. ملت ایران با هوشمندی از تبدیل تحریم ها به فرصت نهایت استفاده را برد.
 
ایشان در ادامه افزودند: در برنامه ریزی ها باید جلوتر حرکت کنیم و در مقابل فعالیت دشمن نباید کشور در حال انفعال به سر ببرد و هوشمندانه باید نقشه آنها را حدس زد و ملت هوشمندانه عمل کند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای به بحث سوخت ۲۰ درصد نیروگاه رادیوداروها که در تهران تولید می شود اشاره نمودند و افزودند: احتیاج به سوخت ۲۰ درصد در کشور احساس شد و کشور به این سوخت نیاز داشت، همیشه این سوخت از خارج وارد می شد و دشمن فکر کرد این نیاز را می تواند گرو بگیرد تا کشور را به تحریم و تحکم های خودشان وادار کند و خواسته هایشان را به ما تحمیل کنند.
 
ایشان ادامه دادند: قبل از اینکه کار به این بحث برسد ملت ایران و جوانان کشور توانستند سوخت ۲۰ درصد را تولید و به دارو تبدیل کنند که این سوخت قبل از این در کشور نبود و ما نداشتیم و مخالفین حدس نمی زدند که بتوانیم این کار را بکنیم.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مسئولان کشور استعداد ایرانی را شکوفا کردند و این کار را با تولید رادیودارو با موفقیت انجام دادند و ایران اعلام کرد سوخت ۲۰ درصد تولید دارو را در داخل تولید کرده است.
 
ایشان در ادامه تصریح کردند: اگر دانشمندان، جوانان و مردان علمی این کار را نمی کردند امروز باید با التماس و هزینه زیاد در مقابل کسانی که دوست ما نیستند درخواست سوخت ۲۰ درصد رادیودارو را می کردیم.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: باید برای همه نیازهای اساسی کشور دولت ها، صنعتگران، کشاورزان، کارآفرینان، پژوهشگران علمی و طراحان علمی، همه مؤظفند به این وظیفه بزرگ اخلاقی اقدام کنند و پیش از نیاز یک قدم جلوتر از دشمن حرکت کنند.
 
ایشان ادامه دادند: باید پژوهشگران علمی، فنی و کارفرمایان صنعتی، مدیران دانشگاه ها و دولت ها در این جهت حرکت کنند.
 
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کردند: آحاد ملت باید سعی کنند کشور را مستحکم و غیرقابل نفوذ از تأثیرات دشمن کنند.
 
ایشان همچنین اظهار داشتند: یکی از اقتضائات، اقتصاد مقاومتی است که یکی از رکن های مهم این اقتصاد مقاوم بودن اقتصاد است، اقتصاد باید مستحکم باشد.
 
ایشان به موضع آمریکا در خصوص مذاکره با ایران در خصوص مسئله هسته ای اشاره نمودند و افزودند: آمریکا به عناوین مختلف و در کنار گفت وگوهای ۱+۵ خواستار مذاکره در بحث هسته ای بوده است.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان ساختند: من به انجام این گفت گوها خوش بین نیستم تجربه نشان می دهد گفت وگو برای آمریکایی ها این نیست که بر سر مذاکره بنشینیم بلکه این است که حرف بزنیم تا حرف ما را قبول کنید که این گفت وگو نیست و ملت ایران زیر بار تحمیل نمی رود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: من به این مذاکرات خوش بین نیستم اما مخالفتی هم ندارم، چند مطلب را روشن می کنم که آمریکا پیغام می دهد که با این مذاکرات قصد تغییر انقلاب اسلامی را نداریم جواب من این است نگران این نیستم که قصد تغییر دارید یا نه تا الان هیچ کاری نتوانستید بکنید از این به بعد هم نمی توانید انجام دهید.
 
ایشان در ادامه اظهار کردند: آمریکا در پیشنهادات خود خواستار مذاکره منطقی و صادقانه نیست؛ ما می گوییم بارها به شما گفته ایم ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم؛ ما چرا باید حرف شما را باور کنیم، وقتی شما حاضر نیستید حرف صادقانه ما را قبول کنید اما حرفی که می زنید خلاف آن را بارها و بارها ثابت کرده اید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای از مذاکرات به عنوان تاکتیک آمریکا نام بردند و تصریح کردند: آمریکا در این مذاکره افکار عمومی و مردم را نشانه می گیرد تا به اهداف خود برسد، از جمله تاکتیک های قبلی اینها این است که گفته اند از طرف رهبری ایران کسانی با آمریکا مذاکره کردند که دروغی بیش نبوده است.
 
ایشان یادآور شدند: تاکنون از سوی رهبری با آنها مذاکره ای نشده است در طول سال های متمادی کسانی بر سر موضوعات متعددی با آمریکا مذاکره کردند که مربوط به دولت ها بوده است اما به دولتمردان یادآور شده اند که باید خط های قرمز رهبری را رعایت کنند.
 
مقام معظم رهبری بیان کردند: برداشت من این است که آمریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته ای نیست و دوست ندارد مذاکرات هسته ای، مشکلات و مناقشات کشور حل شود و مایل به اتمام حل این مشکلات نیست.
 
 
 
اگر آمریکا دنبال راه حل عاقلانه است دست از دشمنی ها بردارد
 
 
 
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در جمع مشتاقان ولایت اظهارکردند: آنهایی که امروز نمی خواهند ما به انرژی صلح آمیز هسته ای دست پیدا کنیم مدعی هستند می گویند ما نگرانی داریم که به سمت سلاح هسته ای برویم.
 
ایشان افزودند: اینها در حالی که چند کشور بیشتر نیستند اسم خود را جامعه جهانی می گذارند در حالی که جامعه جهانی نگرانی ندارد چرا که اکثر کشورهای جهان به خاطر صلح آمیز بودن فعالیت هایمان طرف ما هستند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: هر وقت نزدیک به راه حل می شویم آمریکایی ها سنگ می اندازند؛ برداشت بنده این است که هدف آنها این بوده که قضیه باقی بماند به عنوان بهانه ای برای ادامه فشارها بر ملت ایران و برای فلج کردن ملت ایران، در حالی که هر بار شکست می خورند.
 
مقام معظم رهبری ادامه دادند: اگر آمریکایی ها می خواهند صادقانه مسئله حل شود بنده راه حل را می گویم و آن این است که از دشمنی با ایران و ملت ایران دست بردارند.
 
ایشان با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی که اذعان کردند، می خواهند مشکلی بین ایران و آمریکا وجود نداشته باشد، تصریح کردند: ۳۴ سال است که آمریکایی ها با فهم غلط از ایران و ایرانی دشمنی هایی را طراحی می کنند، علیه امنیت ما برنامه ریزی می کنند و حرکت های خصمانه ای انجام می دهند؛ دیدیم که علیه تمامیت ارضی ما و اقتصاد ملی ما فعالیت کردند و از دشمنان ریز و کوچک ما حمایت کردند، ولی در همه حال این راهکارها شکست خورده است و باز هم اگر تکرار کنند و ادامه دهند شکست خواهند خورد، بنابراین بنده مسئولان آمریکا را هدایت می کنم که اگر دنبال راه عاقلانه می گردند باید عمل و سیاست های خود را تصحیح کنند و دست از دشمنی ها بردارند.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کردند: انتخابات در کشور ما مظهر حماسه سیاسی است، انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی است و مظهر آبروی نظام جمهوری اسلامی.
 
ایشان ادامه دادند: آبروی نظام با حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای حفظ می شود، انتخابات مظهر اراده ملی و نماد مردم سالاری اسلامی است.
 
مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: ما که مسئله مردم سالاری اسلامی را در مقابل دموکراسی لیبرال غربی مطرح کردیم باید بدانیم همین انتخابات مظهر مردم سالاری اسلامی است لذا به خاطر اهمیت آن دشمنان همیشه سعی کردند انتخابات را از شور و هیجان بیندازند و برنامه ریزی کردند که مردم را دلسرد و ناامید کنند.
 
ایشان بیان کردند: در طول سال های مختلف و به ویژه در زمان انتخاب های ریاست جمهوری همیشه سعی کردند آنها را بی رونق کنند و این به خاطر اهمیت آن است.
 
شور انتخاباتی و حضور مردم در پای صندوق های رای تهدیدهای دشمن را از بین می برد
 
حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: نکته اول در مورد انتخابات گسترش مشارکت مردم می باشد که از اهمیت خاصی برخوردار است و شور انتخاباتی و حضور مردم در پای صندوق های رای تهدیدات دشمن را ناامید و امنیت کشور را بیمه می کند.
 
ایشان افزودند: حضور مردم در پای صندوق های رای از مسائل مهم کشور از جمله ثروت، اقتصاد تاثیر می گذارد و حضور گسترده مردم به توفیق الهی و با همت ملت ایران با مشارکتی گسترده برگزار می شود.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: نکته دوم در مورد انتخابات حضور تمامی سلیقه های مختلف است که باید در این انتخابات شرکت کنند چرا که حق آنان بوده و یک وظیفه است.کسانی که برای آینده کشور دل می سوزانند باید در این انتخابات شرکت کنند بنابراین روی گرداندن از این انتخابات کار زشتی است.
 
ایشان افزودند: رای مردم تعیین کننده است و باید به صورت نهایی به تشخیص کاندیدای مورد نظر بپردازند و باید در این زمینه تحقیق کنند؛ در این راه می توانید از انسان های مورد اعتمادتان بپرسید.
 
مقام معظم رهبری افزودند: بنده یک رای بیشتر ندارم و تا زمانی که در صندوق رای بیفتد کسی اطلاع ندارد و مطمئن باشید تا قبل از روز رای گیری هیچکس از این موضوع مطلع نخواهد شد، ممکن است افرادی که در پای صندوق رای اینجانب باشند با تشخیص خط بنده بدانند به چه کسی رای دادم اما از رای بنده تا بعد از انتخابات هیچکس اطلاعی ندارد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند: اگر کسی چنین نسبتی به بنده داد درست نیست و ممکن است حرف های مختلفی در این زمینه زده شود و ممکن است در ایام انتخابات صدها میلیون پیامک رد و بدل شود.
 
ایشان افزودند: اصلح را تشخیص دهید و برای ادای تکلیف آن را در صندوق رای بیندازید. ممکن است فعالان سیاسی بقیه را با رای خود هم رای سازند و مردم می توانند این سفارش و توجیه را برای اصلح استفاده کنند.
 
مقام معظم رهبری تاکید کردند: نکته چهارم هم باید این باشد که همه در برابر قانون تسلیم هستیم و مانند حوادث سال ۸۸ که برای کشور ضرر داشت همه تسلیم به رای قانون باشیم. متاسفانه کسانی در آن دوره نخواستند که رای مردم تمکین کنند. در حالی که اکثریت مردم آن را انتخاب کرده بودند. همه باید به قانون احترام بگذاریم ؛ اگر مشکلی پیش آمد راهکارهای قانونی برای رفع شائبه وجود دارد تا دیگر فضاها و حوادثی جبران ناپذیر مانند سال ۸۸ به وقوع نپیوندد.
 
ایشان افزودند: نکته آخر آنچه برای رئیس جمهور آینده نیاز داریم باید امتیازاتی که امروز وجود دارد منهای ضعف های آن که وجود دارد. رؤسای جمهوری امروز و فردا نقاط ضعف و قدرتی دارند. آن چیزهایی که برای دولت نقاط قوت است، باید در رئیس جمهور آینده وجود داشته و یا تامین کند و نقاط ضعف را باید از خودشان دور کنند.
 
ایشان در بخش پایانی سخنانشان بیان کردند: باید این را بدانیم که دولت های آینده باید رو به تکامل و پیشرفت باشند و پایبند به منافع ملی و تدبیر برای کشور و ملت بزرگ و باعظمت ایران باشند. ممکن است مشکلاتی در هر ملتی وجود داشته باشد و این مشکلات حتی برای کشور ما و باید آنهایی که برای انتخابات آماده می شوند با توکل به خدا و توانایی های این ملت و کشور و مردم آن را به جلو حرکت دهند.
 
منبع: خبرگزاری فارس

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان