چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران جشنوراه عمار در خصوص رابطه علوم انسانی با هنر و سینما و لزوم تحول در علوم انسانی بیان داشتند:تحول در سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایه های معرفتی علوم انسانی غربی امکانپذیر نیست.
 


در مورد همین موضوع سایت 598 سوالی را از حجت الاسلام علیرضا پناهیان سوالی را پرسیده، این که ایشان با اشاره به لزوم توجه به تحول علوم انسانی بخصوص در حوزه هنر اظهار داشتند: مهترین بخشی که در آموزش عالی نیاز به تحول دارد آموزش عالی هنر است و هرگاه که این تحول بسیار عمیق در آموزش عالی هنر اتفاق افتاد آن زمان می توان منتظر تغییر و بهبود وضع سینما در در عرصه عمل هم باشیم.

 
استاد پناهیان در پاسخ به این سوال که تا کنون به چه میزان در دستیابی به علوم انسانی در آموزش عالی هنر موفق بوده ایم افزودند: با توجه به اطلاعی که بنده دارم فعلا هیچ گونه اتفاق و تحولی در آموزش عالی هنر نیفتاده است.
 

همچنین چندی پیش علیرضا پناهیان در تعریف سینمای دینی بیان داشته بود: تا رابطه سینما و دین را مطرح می کنند به یاد مقررات دینی می افتیم که باید در سینما رعایت شود، اما این الزاماً به معنی رسیدن به اهداف دینی نیست، به طوری که مثلاً می توان احکام دین را رعایت کرد و فیلمی با موضوع دین ساخت، اما از اهداف دین فاصله داشت.
 

وی که در برنامه ققنوس حضور پیدا نموده بود اظهار کرده بود: مثل آنچه اخیراً به عنوان سینمای نسبتاً دینی رواج پیدا کرده، لذا وقتی می رویم سراغ دین باید قله هدف دین را نگاه کنیم که آن قله، تحقق قربت الی الله، تحقق عبودیت و تحقق تقواست.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان