ولایت هم سرباز می خواهد و هم سردار

۱۳۹۱/۱۲/۰۲ ۱۹:۴۹ چاپ کد خبر: 3362

 

 

 

 

 

 

به گزارش لنگر نیوز،حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم  با اشاره به برخی سخنانی که اخیراً توسط یکی از شخصیت های سیاسی کشور مبنی بر اینکه "امروز سرباز می خواهیم و سردار نمی خواهیم" مطرح شده است، اظهار داشت: سردار در ادبیات مصطلح اسلامی و در جمهوری اسلامی ایران به افرادی گفته می شود که در مسیر سربازی خود در رکاب ولایت از امتحانات سخت عبور کرده، صاحب تجربه و موفقیت هایی شده اند که بدین سبب در جایگاه و مرتبه بالاتری که همانا جایگاه مدیریتی، هدایت و فرماندهی است، قرار گرفته اند.

 


وی استناد به لغزش ابن عباس در دوران ولایت امام حسن(ع) و تعمیم دادن این لغزش ها به سرداران در گذشته و حال را، غلط و نادرست عنوان و تصریح کرد: آیا در صدر اول و دوم اسلام ما سردارانی مانند حمزه سیدالشهدا(ع)، مالک اشتر نخعی و عمار یاسر نداشته ایم که آنگونه در خدمت اسلام و ولایت بوده اند؟


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران همچنین اضافه کرد: اینکه گفته شود نیازی به سردار نداریم، یعنی اینکه امروز نیازی به حضور امثال سردار عالیقدر و دانشمند برجسته شهید طهرانی مقدم ، سردار شهید حاج احمد کاظمی، سردار شهید شاطری و ... در کشور وجود ندارد؟


وی افزود: این تعمیم نادرست مانند آن است که بگوییم از آنجا که افرادی نظیر آقایان منتظری و کاظم شریعتمداری دچار خطا و لغزش در دوران انقلاب شدند، امروز دیگر نیازی به مجتهدین و مراجع تقلید نداریم و وجود طلاب برای کشور و مردم کفایت می کند. در حالی که امروز حضور ارزشمند مراجع تقلید و مجتهدین ولایت مداری که وظیفه راهنمایی و هدایت دینی مردم را برعهده دارند، برای کشور و مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ است که باید شکرگزار آن بود.


مقدم فر با تأکید بر اینکه اگر در طول تاریخ، سرداری دچار لغزش شده به هیچ وجه به معنای آن نیست که جایگاه سرداری، بالذات، مخدوش و منفی است، خاطرنشان کرد: سرداری در ادبیات دینی و تاریخ اسلام و در جمهوری اسلامی، جایگاه مقدس و ارزشمندی است و همواره به سرداران بزرگ در خدمت ولایت نیازمندیم.


وی تأکید کرد: امروز نیز عرصه سرداری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عرصه ای با افتخار و مقدس است و سردارانی در سپاه حضور دارند که الگوی تقوا و ایثار و شهدای زنده ای هستند که کوله باری از تجربه جنگ سخت و جنگ نرم را بر دوش داشته و مطیع محض ولی فقیه هستند.


مقدم فر در ادامه تأکید کرد: برخی از دوستان عزیزی که سخنی مبنی بر "سردار نمی خواهیم و سرباز می خواهیم" را مطرح کرده اند، از چهره های دلسوزی هستند که قطعاً دچار مغالطه و سوءنیت نیستند بلکه دچار یک کم توجهی و سهو شده اند و ما از این عزیزان می خواهیم که در ادبیات خود دقت بیشتری بفرمایند.

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان