به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی  با یادآوری اظهارات رئیس سازمان جنگل ها مبنی بر قاچاق سالانه 2 هزار و 700 متر مکعب چوب و زغال در کشور، افزود: واقعیت آن است که رقم قاچاق سالیانه چوب و زغال در کشور بیش از این حرف هاست و این آمار و ارقام ها قابل قبول نیست چراکه غارت های زیادی از جنگل ها صورت گرفته که تاکنون از آن جلوگیری نشده است.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعرض به جنگل ها واقعیتی است که سازمان جنگل ها نسبت به آن بی تفاوت است و اگر به آن رسیدگی نشود با کوچکترین بارندگی میلیاردها تومان خسارت به آن شهرها وارد می شود.



این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: ریشه همه این خسارت ها دخل و تصرفی است که در منابع طبیعی و جنگل ها صورت گرفته است البته امید است اقدامات انجام شده در طی یک الی دو سال اخیر نسبت به جلوگیری از آسیب به جنگل ها بتواند اثربخش وارد شود.



وی یادآور شد: قاچاق چوب و زغال عمدتا از سوی افرادی که صاحب منافع بوده و در دستگاه های دولتی نفوذ دارند صورت می گیرد لذا این فرصت به افراد سودجو داده می شود تا دخل و تصرفی به جنگل ها داشته باشند.



نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: افراد عادی نمی توانند چنین دخل و تصرفی داشته باشند و این اقدامات سازماندهی شده اند تا منافع افراد صاحب نفوذ به دست آید و تا زمانی که اراده ای برای برخورد با این افراد وجود نداشته باشد همچنان شاهد این سودجویی ها خواهیم بود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مورد برداشت های غیرمجاز چوب از جنگل های کشور گفت: سالانه حدود دو هزار و 700 متر مکعب چوب و زغال به صورت قاچاق توسط سیستم حفاظت جنگل ها کشف می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان