نجفی با بیان اینکه در خیلی از مسائل استانی دارای رتبه ضعیفی هستیم افزود : با وجود نخبه های علمی که در گیلان وجود دارد این جایگاه شایسته استان گیلان نیست.

 

به گزارش لنگرنیوز ، استاندار گیلان ظهر امروز در جلسه شورای اداره شهرستان لنگرود گفت : مردم از کمبودهایی که وجود دارد ناراحت نیستند بلکه از برخی برخورد ها و تبعیض های برخی مسئولین در برابر مردم ناراحتند.

 

دکتر محمد علی نجفی با بیان اینکه شرایط امروز استان نیازمند همکاری بیشتر مسئولین است افزود : باید از فرصت ها بهره بگیریم و آن ها را تبدیل به بهره کنیم تا بتوانیم قدمی صحیح برای مردم برداریم.

 

استاندار گیلان اظهار کرد : علی رغم تلاش هایی که در استان انجام شد ولی رتبه ای که گیلان در بین استان های دیگر دارد ضعیف است.

 

وی گفت : گیلان در بیکاری رتبه دوم را دارد و هر کجا که این را می گوییم از گفتن این حرف خجالت می کشم.

 

نجفی با بیان اینکه در خیلی از مسائل استانی دارای رتبه ضعیفی هستیم افزود : با وجود نخبه های علمی که در گیلان وجود دارد این جایگاه شایسته استان گیلان نیست.

 

استاندار گیلان میزان بدهی این استان به بانک ها را یک هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : مبالغ زیادی از این بدهی گیلان مربوط به کسانی است که در گیلان ساکن نیستند و حتی ایجاد اشتغال هم نداشته اند ولی با واسطه توانستند تسهیلات بالایی را از بانک

ها دریافت کنند و مبالغ دریافتی از بانک را هم پرداخت نکنند.

 

وی افزود : در سال های گذشته مبلغ 120 میلیارد تومان در بخش چای به کارخانه داران وام داده شد که اکنون این بدهی به بیش از 650 میلیارد تومان رسیده است.

 

محمد علی نجفی با بیان اینکه اولین کارخانه ساخته شده در گیلان کارخانه کردم ابریشم بود که در 120 سال پیش احداث شد افزود : در 10 تا 12 سال گذشته ظرفیت تولید ابریشم در گیلان به یک هشتم تقلیل یافته است و از سوی دیگر اشتغال زایی هم از بین رفته

است.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: تعطیلی باغ های چای و کارخانه ها ، درباره چای هم اتفاق افتاد و باغ های چای گیلان از 34 هزار هکتار سطح زیر کشت اکنون به 20 هزار هکتار تقلیل یافته است در حالی که چای و ابریشم می توانستند بسیاری از مشاغل استان را تامین کنند اما

بر اثر غفلت هایی که توسط مسئولین صورت گرفت و آنها را از دست دادیم.

 

محمد علی نجفی اضافه کرد : شهرستان لنگرود دارای پتانسیل خوبی در بخش گردشگری است و با ایجاد بندر چمخاله توسعه و اشتغال جایگزین بی رونقی و بیکاری می شود.

 

وی اوراق مشارکت را فرصت خوبی دانست و متذکر شد: برای اوراق مشارکت سود خوبی در نظر می گیرند تا بتوانیم بهره گیری بیشتری داشته باشیم.

 

استاندار گیلان با اشاره به هدفمندی یارانه های گفت : فاز دوم هدفمندی یارانه ها به تصویب رسید ودر سال آینده به اجرا در خواهد آمد .

 

وی افزود : در فاز اول به خاطر برخی مشکلات طرح به خوبی صورت نگرفت و بخشی از مربوط به اعتبارات پیش بینی شده بود که تامین و قانونی اجرا نشد. 

 

وی خطاب به مسئولان گیلان گفت : مدیران استانی و شهرستانی در آغاز شروع فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید همراهی و کمک کنند تا این امر به خوبی انجام شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان