به گزارش لنگرخبر، دیدار فینال دهمین دوره رقابت های جایزه بزرگ فوتسال بین تیم های ایران و برزیل در ورزشگاه المپیکو شهر اوبرابا برزیل برگزار شد که در پایان تیم میزبان توانست با نتیجه نزدیک 4 بر 3 به پیروزی دست یابد و عنوان قهرمانی را برای نهمین بار به خود اختصاص دهد.

گل های ایران: قدرت بهادری، مهدی جاوید و حسین طیبی

در این دیدار ابتدا قدرت بهادری توانست برای ایران گلزنی کند اما برزیلی ها در ادامه 3 بار دروازه ایران را باز کردند. شاگردان ناظم الشریعه پس از دریافت این گل ها یک موقعیت خوب را از دست دادند تا در پایان نیمه نخست میزبان با برتری 3 بر یک به رختکن برود. در دقایق پایانی این نیمه حسین طیبی دچار مصدومیتی شد که پس از گذشت مدتی توانست در نیمه دوم وارد میدان شود.

در 20 دقیقه دوم بازی برزیلی ها پس از گذشت 3 دقیقه به گل رسیدند. در ادامه بازی مهدی جاوید در دقیقه 30 توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند. شاگردان ناظم الشریعه در ادامه رو به تاکتیک شوتزنی آوردند و چندین شوت را به سمت دروازه برزیل روانه کردند. در حالی که 7 دقیقه و 45 ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود گلر برزیل دچار مصدومیتی شد که به همین دلیل بازی برای دقایقی متوقف شد.

حسین طیبی در دقیقه 37 گل سوم بازی را به ثمر رساند تا اختلاف به حداقل برسد و بازی به اوج هیجان برسد. در ادامه شاگردان ناظم الشریعه به حملات خود اضافه کردند اما نتوانستند به گل تساوی برسند و در پایان با نتیجه نزدیک 4 بر 3 شکست خوردند و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

تیم ملی فوتسال ایران پیش از این هم 2 بار در سال های 2007 و 2009 در دیدار فینال مقابل برزیل قرار گرفته بود که به ترتیب با نتایج 4 بر صفر و 7 بر یک شکست خورده بود.

*در پایان این دوره از مسابقات رده بندی زیر به دست آمد:

1- برزیل

2- ایران

3- کلمبیا

4- پاراگوئه

5- اروگوئه

6- گواتمالا

7- آنگولا

8- زامبیا

مسابقات گرندپریکس از سال 2005 به جز سال 2012 هر ساله برگزار شد که برزیل در 9 دوره گذشته توانسته بود در 8 دوره به قهرمانی برسد و تنها در سال 2010 بود که اسپانیا عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان