دکتر جعفری افزود: تقاضای ما این است که قوه قضاییه تکلیف را روشن نماید. بنده فکر میکنم که این تعلل باعث شود که دیگران فکر کنند اراده جدی در این رابطه وجود ندارد. اگر این مسأله روشن شد آن وقت ایشان هرکجا که خواست حضور داشته باشد و اگر هم به اتهامات ایشان رسیدگی شد و نتیجه چیزی غیر از این بود آنوقت تکلیف مهدی هاشمی هم روشن است.

به گزارش لنگرنیوز ، خبرنگار پایگاه 598 در گفتگو با سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آقایان دکتر قاسم جعفری و نادر قاضی پور و علی آقا محمدی در خصوص روند رسیدگی به پرونده اتهامات مهدی هاشمی توسط قوه قضاییه با توجه به حضور این فرد در برخی جلسات و مراسمات رسمی و دولتی به بررسی این موضوع پرداخته است.

 

دکتر قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: بنده از سیستم قضایی در این رابطه گله دارم، در روایات ما آمده که از موضع تهمت باید پرهیز کرد. مهدی هاشمی در چند پرونده مورد اتهام واقع شده است، حال اگر این فرد کاری کرده یا نکرده قوه قضاییه می بایست تکلیف مهدی هاشمی را روشن کند. اینکه تحقیقات یک پرونده ای سالها طول بکشد من به عنوان یک شهروند و یک نماینده مجلس مجاب نمیشوم و نمی پذیرم.

 

وی در ادامه گفت: با اینکه بنده به این قوه ارادت دارم و از زحمات بسیار زیاد آنان تشکر میکنم و در روزهای اخیر برخورد منطقی که با منکرین قصاص کردند، و این موضوع از مطالبات جامعه دینی است ، اما این تعلل قابل پذیرش نیست در حالیکه گفته می شود پرونده در حال تحقیق اولیه است مگر این چه پرونده ای استکه این همه وقت صرف تحقیقات اولیه آن شده است.

 

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: در مقطعی میگفتند پرونده به شعبه بازرسی دانشگاه لندن رفته است این بازرسی چرا باید 3سال زمان ببرد؟ کل لندن و کمبریج هم 3سال تحقیق نیاز نداشت. نباید روند رسیدگی به متهم این پرونده تا این حد طول بکشد.

 

وی در پایان صحبت های خود تأکید کرد: تقاضای ما این است که قوه قضاییه تکلیف را روشن نماید. بنده فکر میکنم که این تعلل باعث شود که دیگران فکر کنند اراده جدی در این رابطه وجود ندارد. اگر این مسأله روشن شد آن وقت ایشان هرکجا که خواست حضور داشته باشد و اگر هم به اتهامات ایشان رسیدگی شد و نتیجه چیزی غیر از این بود آنوقت تکلیف مهدی هاشمی هم روشن است.

 

در ادامه گفتگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده مهدی هاشمی، علی آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بروید و از سیستم قضایی سئوال کنید که موضوع چیست؟ آیا این فرد متهم هست یا نیست؟ و مسئولیت دولتی این فرد چیست؟ این مسأله به دستگاه قضایی برمیگردد و آنان باید پاسخگو باشند. من قاضی نیستم به هرحال با توجه به اینکه مهدی هاشمی متهم هست قوه قضاییه باید پاسخگو باشد، و روند رسیدگی به این پرونده بسیار طولانی شده است.


نادر قاضی پورنماینده مردم ارومیه در این خصوص عنوان کرد: به هر شکل نظام جمهوری اسلامی یک چارچوب دارد و چارچوب آن را نیز قانون تعیین کرده است و در این بین قوای سه گانه از همدیگر جدا هستند ولی هر سه باید احترام متقابل را بین هم داشته باشند؛ مهدی هاشمی در این پرونده مورد اتهام واقع شده است حال حق باشد یا ناحق به هرصورت این فرد متهم است و وقتی هنوز در هیچ مرجع قضایی مهدی هاشمی رأی تبرئه نگرفته است لذا در حال حاضر وجود این فرد در جلسات و مراسمات رسمی دولتی دور از شأن دولت است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان