به گزارش لنگر نیوز، همه ساله انتقادات فراوانی در خصوص کیفیت کالاهای عرضه شده در این مراکز از سوی مردم مطرح می شود و همچنین در خصوص کالاهای اساسی عرضه شده به دلیل محدودیت عرضه و همچنین توزیع نامناسب کالا نارضایتی وجود دارد.


سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شورای اصناف کشور در چند سال اخیر اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی مواد غذایی در تهران کرده است که تا حدی نیاز برخی از خانوار را در خصوص مواد غذایی کالاهای اساسی و مواد پروتئینی تأمین می کند.



در نمایشگاه مواد غذایی که ۲۵ ماه جاری در مصلای تهران افتتاح شد انواع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عرضه می شود که از جمله می توان به افزایش قیمت انواع آجیل اشاره کرد.



* فروش فوق العاده ۵۵۰۰ واحد صنفی

یکی دیگر از ابزارهای تنظیم بازار فروش های فوق العاده است که امسال نیز فروش فوق العاده در بخش پوشاک و کیف و کفش برگزاری می شود، در این خصوص یداله صادقی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت از فروش فوق العاده ۳۰۰۰ واحد صنفی پوشاک از اول تا ۲۵ اسفندماه خبرداد و گفت: همچنین ۲۵۰۰ واحد صنفی دیگر سایر مایحتاج مردم نظیر کیف و کفش را نیز با تخفیف بین ۵ تا ۲۰ درصد را عرضه می کنند.



وی افزود: همچنین فروشگاه های زنجیره ای نیز از اول اسفندماه تا پایان آن کلیه کالاهای خود را با تخفیف عرضه می کند.


*احتمال تمدید نمایشگاه مواد غذایی تهران تا ۲۵ اسفند

همچنین رئیس شورای اصناف کشور از احتمال تمدید نمایشگاه مواد غذایی تهران تا ۲۵ اسفندماه خبر داد و گفت: در هیچ کالایی کمبودی وجود ندارد و ذخیره کالاهای اساسی برای ایام پایانی سال در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.



رئیس شورای اصناف کشور گفت: تلاش شده است، تا مواد غذایی مورد نیاز مردم با تخفیف ۵ تا ۱۵ درصد عرضه شوند.



* پسته ۵۳ هزار، آجیل ۴۸ هزار تومان

بنابراین گزارش قیمت انواع آجیل در نمایشگاه مواد غذایی بدین شرح است؛ تخمه ژاپنی ۱۲ هزار تومان، تخم کدو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، انجیر ۲۰ هزار تومان، فندوق با پوست ۲۲ هزار تومان، فندوق بدون پوست ۳۳ هزار تومان، تخمه مرمری ۱۶ هزار تومان، بادام شور ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، پسته اکبری خام ۵۰ هزار تومان، بادام هندی ۵۰ هزار تومان، پسته اکبری شور ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پسته کله قوچی ۴۷ هزار توتان، پسته احمدآقایی شور ۴۵ هزار تومان، پسته احمدآقایی خام ۴۰ هزار تومان، شکلات میوه ای ۷هزار و ۵۰۰ تومان، شکلات فندوقی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، شکلات شونیز فندوقی ۲۰ هزار تومان، آجیل شیرین ۳۷ هزار تومان، آجیل مخلوط ۲۵ هزار تومان و همچنین آجیل ۴ مغز به قیمت ۴۸ هزار تومان عرضه می شود



*برنج درجه یک ۵۹۰۰ تومان

به گزارش فارس قیمت انواع حبوبات به شرح زیر است: لوبیا قرمز ۵ هزار تومان، لوبیا چشم بلبلی ۴ هزار و ۸۰۰ تومان، لوبیا چیتی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان، نخود ۴ هزار و ۲۰۰ تومان، لپه ۵ هزار و ۴۰۰ تومان و عدس ۴ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می شود.



بنابراین گزارش قیمت انواع برنج، برنج دمسیاه ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج سرگل ۳ هزار و ۲۰۰ تومان، برنج هاشمی ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان، برنج طارم ۵ هزار ۲۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان، برنج دودی گیلان ۳ هزار و ۶۰۰ تومان، لاشه دودی ۳ هزار و ۳۰۰ تومان، برنج عطری زرین قلم ۵ هزار و ۲۰۰ تومان، برنج شمشیر استخوانی ۴ هزار و ۴۰۰ تومان، گلچین خوشه طلایی ۴ هزار و ۷۰۰ تومان و هاشمی درجه یک ۵ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود.



*پودر شوینده ۲۰۰۰ تومان

همچنین قیمت انواع شوینده در این نمایشگاه به شرح زیر است: پودر ماشینی ۲ هزار تومان، وایتکس ۴ لیتری ۴ هزار و ۹۰۰ تومان، جوهر نمک ۴ لیتری ۲ هزار و ۹۰۰ تومان، شیشه شوی دوقلو ۴ هزار و ۹۰۰ تومان، نرم کننده ۲ هزار و ۹۰۰ تومان، دستمال کاغذی ۳۰۰ برگ ۲ هزار و ۸۵۰ تومان، دویست برگ معمولی هزار و ۹۰۰ تومان و دستمال ماشین هزار و ۹۰۰ تومان است. همچنین بوگیر کنسروی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، جرم گیر یک لیتری هزار و ۶۰۰ تومان، شامپو فرش ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و شامپو سیر ۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.



*عرضه مرغ منجمد و گوشت استرالیایی

بنابراین گزارش قیمت مرغ منجمد در نمایشگاه مواد غذایی مصلی تهران ۵ هزار و ۱۰۰ تومان و گوشت استرالیایی بسته بندی شده ۲۱ هزار تومان و گوشت تولید داخل بسته بندی شده ۲۶ هزار تومان عرضه می شود./فارس

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان