به گزارش لنگرخبر، حاج منصور ارضی ذاکر سرشناس اهل بیت عصمت و طهارت که در مراسم زیارت عاشورای روز چهارشنبه ۲۶ آبان در حسینیه صنف لباسفروشان سخنرانی می کرد اظهار داشت: کسی که مستقیما با خدا دارد می جنگد ، مصداقش می شود عربستان ، آن وقت شخصی می آید و می گوید عربستان دوست اصلی ما است ، این دوست داشتن خوب است یا باید از آن برائت بجوییم؟ بعد می بینی شخصی که آدم باور نمی کند می آید از این فرد دفاع می کند. این دفاع کردن یعنی تغییر برائت ، بجای این که برائت بجویی دفاع می کنی.
عرض کردیم که برائت باید به سمت خدا و از دشمنان خدا به سوی خدا و اهل بیت علیهم السلام باشد . چهل سال در شام یکی از کارهایشان در نماز و غیر از نماز سب کردن امیرالمومنین علیه السلام بود . برائت گاهی عملی است ، باید طوری برخورد کنی که خاتمه ای بر اهانت بر خدا و اهل بیت علیهم السلام باشد . درعاشورا می گویی "أَشْیَاعِهِمْ" ، برائت می جویی حتی از آنهایی که ظلم کردند بر شیعیان اهل بیت علیهم السلام . حضرت رقیه سلام الله علیها ، بساط این ناسزا گفتن را در شام جمع کرد. گاهی با جان دادن برائتت را ثابت می کنی ، باید برائتت را نشان دهی البته در آن محبت هم جاری است. اگر برائت شما حرکتی نداشته باشد، جلوه ای نداشته باشد، در زندگیتان جاری نباشد، آرام آرام تو هم تحلیل می روی و دل می بندی به غیر و دشمن خدا، حتی شاید آنها را هم تصدیق کنی. برائت که شکلش عوض شود این طور می شود ، می شوی مثل آن شخصی که می گوید آنها که با دولت درگیرند یا دولت را قبول ندارند ، اسرائیلی هستند. گاهی حرام خواری باعث می شود تا در برائت اشتباه کنی.
بعضی که بر خلاف متن دعا حرف می زنند و می گویند می شود به امام المسلمین هم انتقاد کرد ، دردعای صبح امام المسلمین را دعا می کنی و مقصود از امام ، حضرت حجت سلام الله علیه است "اَللّهُمَّ احْفَظْ اِمامَ الْمُسْلِمینَ بِحِفْظِ الاْیمانِ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزیزاً". اگر برائت درست خط نگیرد و در جهت حفاظت اهل بیت علیهم السلام نباشد، می شود ضد اهل بیت علیهم السلام.
مصداق کسی که مستقیما با خدا دارد می جنگد، می شود عربستان ، آن وقت شخصی می آید و می گوید عربستان دوست اصلی ما است.
برائت را باید نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام خرج کنی . تمام داستان آنهایی که از داستان کربلا نتیجه ی منفی گرفتند همین است ، در مقابل اباعبدالله علیه السلام ایستادند ، در مقابل دین ایستادند ، هنوز هم ادامه دارد . الان هم اگر ما این برائت را در زندگیمان پیاده نکنیم ، حتما ما هم شکل دیگران می شویم و راه خطای آنها را می رویم. باید برائت و بیزاریت را نشان دهی. الان دروغگویان میدان داری می کنند ، تو باید برائت را در زندگیت اجرا کنی ، باید بدانی که، تو هستی و این زندگی و این شهدا، چه جوابی می خواهی به شهدا بدهی؟ می خواهی بگویی ای شهدا من دیدم همه فلان رنگی شدند من هم رفتم؟ چه باقی می ماند؟ سعی کنید از دروغ گفتن برائت بجویید ، از قول این و آن مطالبی را منتشر می کنید بعد می بینید دروغ است . برای این که دلی یا مالی را بدست بیاورید دروغ نگویید.
کسی که مستقیما با خدا دارد می جنگد ، مصداقش می شود عربستان ، آن وقت شخصی می آید و می گوید عربستان دوست اصلی ما است ، این دوست داشتن خوب است یا باید از آن برائت بجوییم؟ بعد می بینی شخصی که آدم باور نمی کند می آید از این فرد دفاع می کند. این دفاع کردن یعنی تغییر برائت ، بجای این که برائت بجویی دفاع می کنی. متاسفانه بعضی دوستان اشتباه می فهمند و قبول هم نمی کنند ، چون پیر شدن بعضی در مقابل حقیقت می ایستد و هرچه می گویی قبول نمی کنند. دعا کنید این جلسات بهم نخورد. خدایا به برائت ما خط بدهد ، محبت ما را خط بدهد ، ما باید بدانیم از چه کسانی برائت بجوییم. این همه در زیارت عاشورا این برائت و اشکال مختلف آن را می آورد و بیان می کند این برائت فقط از آنهایی که هزار و چهارصد سال پیش بودند نیست ، اما ما متوجه نمی شویم. خدا عقل ما را به کار بیندازد ، ان شاءالله خدا فهم ما را زیاد کند . جزء هجدهم قرآن یادتان نرود ، پول برای جهیزیه بدهید .
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان