کوچک زاده تصریح کرد: آیا در ذهن می توان زمانی را می توان تصور کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام آرمان هایش با هیچ  چالشی مواجه نباشد؟ به نظر می آید که پاسخ منفی است، چرا که جمهوری اسلامی مطرح کننده آرمانی است که به ظاهر برای دیگران مشکل ایجاد کرده است و این مشکل البته نه از باب حیطه جغرافیایی و سیاسی آنهاست.

به گزارش لنگرنیوز، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نشست سیاسی با عنوان «چالش های دولت یازدهم» در دانشگاه آزاد واحد کازرون گفت: چالش در نظر اول همان مشکلات سر راه است که در ابتدای راه به چشم می خورد، البته چالش برای هر گروهی متفاوت است و ممکن است در زمان واحد یک عده ای موضوعی را چالش بدانند و عده ای آن را چالش ندانند و بلکه آن موضوع از نظر آنها یک فرصت باشد.


وی بیان داشت: چالش ها را می توان از چند منظر بررسی کرد مثلا اول، چالش هایی که در ایجاد و ماندگاری یا گسترش آنها دولت دخیل بوده است یعنی این مشکلات و چالش ها می تواند توسط این دولت یا دولت های پیش به وجود آمده باشد و خودشان نیز در توسعه و گسترش آن نقش داشته باشند؛ دوم، در مقابل چالش اول نیز نوعی چالش وجود دارد که دوام و شدت آن ها مرتبط با دولت نیست و سوم، چالش ها می تواند مشکلاتی باشد که فقط پیش روی دولت است و چالش هایی نیز وجود دارد که نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است.


کوچک زاده تصریح کرد: آیا در ذهن می توان زمانی را می توان تصور کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام آرمان هایش با هیچ چالشی مواجه نباشد؟ به نظر می آید که پاسخ منفی است، چرا که جمهوری اسلامی مطرح کننده آرمانی است که به ظاهر برای دیگران مشکل ایجاد کرده است و این مشکل البته نه از باب حیطه جغرافیایی و سیاسی آنهاست.

 

وی ادامه داد: چون ما از اول انقلاب تا کنون چشم طمع به خاک هیچ کشوری نداشته ایم و برعکس همیشه مورد تعرض و تهاجم بوده ایم از همان ابتدا که با تحریک قومیت های مختلف در کردستان و ترکمن صحرا و خوزستان تلاش در تجزیه کردند و با وحدت مردم به جایی نرسیدند تا برسد به جنگ تحمیلی و بعد از آنکه مسائل جزایر سه گانه را پیش آورده اند، همگی چالش هایی است که دیگران برای ما بوجود آوردند و برعکس ما هیچ وقت تعرضی نداشته ایم.


کوچک زاده تصریح کرد: این فکر و آرمانی که جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است، منافع نامشروع کسانی را که در دنیا قصد سلطه طلبی را دارند به خطر انداخته و همین موجب شده است تا ما همیشه با چالش هایی جدی مواجه باشیم.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بعضی ها تلاش می کنند ذهن مردم را از دشمنی با آمریکا منحرف سازند، گفت: اینها می خواهند بگویند دنیا در یک آرامشی است و می خواهد زندگی بکند؛ اما ایران نمی گذارد این آرامش پایدار باشد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) که توسط شهید مطهری به رشته تحریر درآمده، درباره اینکه اگر کسی دشمن داشت یا جامعه ای با او دشمن شد ریشه در رفتار او دارد، بیان داشت: حضرت علی(ع) مردی دشمن ساز و ناراضی تراش بود، این یکی از افتخارات اوست و هر انسان مسلکی و هدف دار و مبارز و بخصوص انقلابی که در پی عملی ساختن هدف های مقدس خویش است و مصداق قول خداست، دشمن ساز و ناراضی درست کن است و اگر دشمنانش در زمان خودش، اگر از دوستانش بیشتر نبوده اند، کمتر هم نبوده اند؛ بنابراین اگر شخصیت علی امروز تحریف نشود و همچنان که بوده ارائه شود بسیاری از مدعیان دوستی اش در ردیف دشمنانش قرار می گیرند.

 

کوچک زاده گفت: امیرالمومنین را همه ما از چپ، راست، سبز، آبی، بنفش، زرد قبول داریم و مورد توافق ما است و برای شیعه و سنی هم فرق نمی کند؛ چون ایشان خلیفه مسلمین بوده است و این جملات معنایش این نیست که مانند مسیحیت تحریف شده اگر طرفی از صورتمان را سیلی بزنند، آن طرف صورتمان را هم بگیریم و بگوییم بزنید.


وی ادامه داد: متاسفانه امروز جامعه ما پر شده است از کلمات حقی که از آن ها اراده باطل می شود و معنای اینکه اسلام دین رحمت است این نیست که ظلم را به بهانه رحمت بپذیریم؛ کسانی هم که امروز این تئوری ها را مطرح می کنند اگر به کمترین حقوقشان تعرض شود، برآشفته می شوند و مقابله می کنند؛ اما برای مردم چیز دیگری را تفسیر می کنند و با همین شیوه، اراده دوستی با امریکا و اسرائیل می کنند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عید فطر امسال و سخنان رئیس جمهور در همان روز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: کسانی هستند که می گویند اسلام دین عفو است، اسلام دین رحمت است و از این گفته اراده می کنند که هرکس که خواست ریشه شما را هم ببرد با رحمت رفتار کنید و آقای رئیس جمهور هم گفت: این ماه، ماه رحمت و مغفرت بود، مگر همه به پیشگاه حق برای غفران گناهانمان دست دراز نکردیم و اگر این ماه ماه غفران الهی است پس بیاید از هم بگذریم پس بیاییم دلها را پر از کینه قرار ندهیم، هرآنچه که گله داریم از انتخابات اخیر، قبلی و بعدش، این ماه ماه رحمت است. اگر ما غفران الهی می خواهیم پس باید خود هم باید دست به غفران و گذشت بزنیم.


مهدی کوچک زاده افزود: اگر برای سران فتنه درخواست گذشت داریم این اشتباه است؛ چرا که اینها حتی قبول ندارند که اشتباه کرده اند و در مورد آمریکا هم ما باید چه چیزی را ببخشیم؛ در حالی که ما را ضدحقوق بشر می خوانند.


وی ادامه داد: این دیدگاه به دنبال این است که بگوید ملت ایران توهم توطئه دارند و خیال می کنند علیه شان توطئه است؛ در جایی که دنیا آرام است، اگر ایران بگذارد.


این نماینده مجلس گفت: پاسخ این سوال که آیا جمهوری اسلامی ایران می تواند با تمام آرمان هایش بدون چالش باشد را امام بدین صورت فرموده اند که درست است که دستگاه های نظام باید برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند؛ اما هدف اولیه و اصلی انقلاب این نبوده و نیست. چه کسی است که نداند مردم ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف فشار می آورد؛ اما هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دول دنیای امروز و پایه ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با آمریکا و شوروی و اسرائیل فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده اند و بهای ان را خواند پرداخت و براین امر هم افتخار می کند و روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب بدون شهادت میسر نیست این جمهوری اسلامی که می خواهد زیر بار زور نرود خواه و نا خواه با فشار و شهادت و سختی و گرانی روبرو است.


کوچک زاده تصریح کرد: اینکه می آمدند و همه مشکلات را ناشی از مدیریت داخلی می دیدند، اکنون دامن خودشان را نیز گرفته چون توجهی به این حرف های امام راحل نداشتند.


وی گفت: در دوران ۳۵ سال پیش از انقلاب، حتی به ذهن هم نمی آمد که مردم بتوانند با یک رئیس اداره گفتگو کنند؛ اما اکنون فضا به گونه ای است که قابل مقایسه نیست و همین مسئله حضور من در اینجا که با فشار زیاد می خواستند لغو شود؛ اما وقتی شما خواستید که اجرا بشود، اجرا شد یعنی که با آن دوران تفاوت های زیادی داریم و باید قدر این نعمت را دانست.


عضو جبهه پایداری ادامه داد: چالش هایی که نظام ما با آن روبرو است، از بیرون طراحی می شود.


مهدی کوچک زاده با اشاره به پخش کلیپ «دکتر سلام» قبل از برنامه و بررسی هنرمند ارزشی و غیرارزشی با نقد اینکه هنر تماما ارزشی است و هنر غیرارزشی نداریم، گفت: آیا ما باید اجازه دهیم تا هر هنر غیرارزشی ساخته شود و هرکس هر چیز خواست را ببیند؟ همه ما می دانیم که وقتی فیلمی مملو از صحنه های هیجانی ساخته شود، مغز مخاطب توانایی تصمیم ندارد و اگر مغز انسانی در معرض هیجان و شهوت قرار بگیرد و گرگ به او حمله کند نمی فهمد و دشمن هم همین را می خواهد تا جوانان ما با مبتلا شدن به این موارد دیگر کاری به زندگی و جامعه اطراف خود نداشته باشند؛ اما آرمان نظام این را نمی خواهد.


وی گفت: من معتقد هستم گستردگی مشکلات و چالش های پیش روی دولت چه به معنای عام وچه به معنای خاص به اندازه ای است که جز با جلب مشارکت و همکاری همه مردم قابل رفع نیست و این را با طرح هایی که بعضا به صورت قانون هم در آمده است؛ اما بدون مردم اجرا شده است و ناموفق بوده است می توان فهمید.


این استاد دانشگاه ادامه داد: علت این همراه نبودن مردم کم اعتمادی شان از دولت هاست و مهمترین عامل این کم اعتمادی هم که هرکسی برای آن دلیلی ارئه می دهد به نظر من تبعیض بین سطح زندگی مردم با مسئولان است.


کوچک زاده گفت: علتی که استقبال مردمی از دولت قبل نسبت به این دولت بیشتر بود و تفاوتش هم در شش هفت میلیون نفر بود، این بود که اکثر مردم، درست یا غلط، آن را از جنس خودشان دیدند و این همان چیزی بود که انقلاب می خواست؛ چرا که انقلاب اسلامی ما از نوع اسلام امریکایی نبود که عده ای تا خرخره بخورند و عده ای بمیرند.


وی افزود: متاسفانه هم اسلام ناب محمدی (ص) و هم مردم گرسنه و پابرهنه را مسخره می کنند یعنی هم اسلامیت را و هم جمهوریت را این دولت به چالش کشیده است.


نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مگر می شود وزیری که میلیاردها سرمایه دارد درد محرومین را بفهمد، کسی که در ۲۰ سالگی معاون سیاسی وزیر کشور شده است و چند سال بعد رئیس بنیاد مسکن شده و بعد وزیر مسکن شده و بعداز چند سال برای استراحت به خارج از کشور رفته و با دکترا برگشته و بعد هم اپوزیسیون شده است.

 

مهدی کوچک زاده گفت: یکی از راه هایی که می تواند چالش ها را برطرف کرد این است که برای طرف مقابل چالش ایجاد کرد، همان کاری که نقد هلوکاست توسط دولت قبل انجام داد؛ اما متاسفانه برخی ماه ها تلاش کردند تا بگویند این حرف ما نیست.


وی افزود: این گونه رفتار ها ناشی از درک نادرست و سطحی افراد از این چالش هاست و متاسفانه با اینکه تحصیل کرده روابط بین الملل هم هستند نفهمیدند که این مشکل بزرگی بود که اسرائیل با آن روبرو شده بود و مردم عالم سوای قدرتمندان، در دنیای عرب و دنیای اسلام و دنیای آسیا و جنوب شرق آسیا، فدایی جمهوری اسلامی شده بودند.


نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به آقای حقوقدان گفت: یک سرهنگ هم می فهمد که اگر اسلحه اش خالی است نباید بگوید که خالی است بلکه برای ترس دشمن از آن استفاده می کند؛ اما آیا حقوقدان نمی فهمد دروغ بزرگ خزانه خالی است برای دشمنان ما چالش آفرین نیست و آنها را جری تر می کند؟


کوچک زاده گفت: اینکه کسانی که از اول جنگ تحمیلی تا اخر جنگ تحمیلی در آمریکا مشغول به تحصیل بوده اند و حتی خدمت سربازی شان را همان جا گذرانده اند و حالا می گویند آمریکا با یک بمب اتم هم می تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد، آیا چالش آفرینی توسط خودمان برای خودمان نیست ؟


وی گفت: چالش بزرگی که سال هاست در این جنگ نرم درصدد ایجاد مشکل بر سر راه ملت ایران است دست کاری در باورهای نسل جوان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان