اسناد «اخراج محترمانه» همکاران شهید احمدی روشن از سازمان انرژی اتمی/ آیا تعلیق داوطلبانه دانشمندان هسته‏ ای هم جزء بندهای توافق‏نامه ژنو است!؟

 

به گزارش لنگرنیوز ، اخراج تعدادی از همکاران شهدای هسته ای از مراکز مرتبط با سازمان انرژی اتمی، خبری بوده است که طی ماه های گذشته به کرات در رسانه ها منتشر شده است و شاید مهم ترین اتفاقی که در این باره افتاد، خطبه های نماز جمعه چند هفته قبل ایت الله جنتی باشد که با اشاره به این مساله گفت: «متاسفانه از سازمان انرژی اتمی یاران احمدی روشن را بیرون می کنند. خبرهای موثق رسیده است، نکنید این کارها را. اینها تاج سر باید باشند، نباید بیکار باشند.»

به گزارش رجانیوز، البته این خبر ابتدا توسط پدر شهید احمدی روشن اعلام شده بود. حاج رحیم احمدی روشن در آذرماه 92 از رییس جمهور سوال کرده بود که چرا همکاران فرزند شهیدش یکی یکی از سازمان انرژی اتمی برکنار شده اند؟

وی گفته بود: «آقای روحانی شما یک نیروی خوب و کار امد را کنار می گذارید مگر دولت شما "دولت اعتدال" نیست؟! ایا اعتدال این است که بیایید نیروهای ارزنده را کنار بگذارید؟ حرف بنده این است که احساس می کنم در این صنعت زحمات بچه های ما که در این کار دخیل بودند نادیده گرفته شده اگرچه در ظاهر از خانواده شهدا قدردانی می شود ولی باید اصل این باشد که از خون شهدا هم قدردانی شود و لفظی نباشد بلکه در عمل باشد.»

وی چندی بعد نیز مجددا با تاکید بر این مساله گفت: «تیم مذاکره کننده به عنوان پشتیبان صنعت هسته ای در حال فعالیت هستند و امیدواریم که از حقوق هسته ای ما ذره ای عقب نشینی نکنند.»

اما در کش و قوس این ماجرا، هفته گذشته خبری منتشر شد که طی آن علی اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی اعلام داشت: «آنچه در سازمان انرژی اتمی انجام شده جابجایی محدود در حد یک یا دو نفر از کارکنان بوده که براساس اصل شایسته سالاری صورت گرفته و در این نوع جابجایی نیروهای قوی تر و متعهد تر جایگزین افراد قبلی شده اند که امری عادی است.»

یلافاصله نیز آیت الله جنتی در یکی از سخنرانی های خود مجددا به این موضوع اشاره کرده و گفت: «به من گفتند که در سازمان انرژی اتمی، بعضی از جوانان حزب اللهی را کنار زده اند و من هم به این موضوع انتقاد کردم. بعد آقای دکتر صالحی که مرد بسیار خوب و متدینی است که واقعا من هم ایشان را قبول دارم، با تعدادی از معاونین شان نزد من آمدند و گفتند این که به شما گفته اند که جوانهای حزب اللهی را اخراج کرده اند، درست نبوده و اینها خودشان از سازمان رفته اند و ما کنارشان نزدیم.»

با این حال، اخیرا خبرنگار رجانیوز به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می دهد برخلاف اظهارات مقامات ارشد سازمان انرژی اتمی تا کنون ده ها تن از نیروهای خدوم و متعهد این سازمان به طور محترمانه ای تحت عنوان اینکه «قرارداد شما در سال آینده قبال تمدید نخواهد بود» از سازمان انرژی اتمی برکنار شده اند.

 

 

 

گفتنی است طی هفته گذشته نیز علاوه بر پدر شهید احمدی روشن، پدر شهید داریوش رضایی نژاد نیز از اخراج همکاران فرزند شهیدش خبر داد و گفت: «در رابطه با همکاران فرزند شهید رضایی نژاد، اخباری رسیده مبنی بر اینکه برخی از آنها کنار گذاشته شده اند، نمی دانم چه بگویم، ان شاءالله صحت ندارد ... مبادا که تحریم ها یا تحریک کشورهای دشمن، مسولین ما را بترساند که کوتاه بیایند یا خدای نکرده آن ها بگویند که این ها را ترساندیم. اینها همه همکاران داریوش من هستند، همکاران شهدای هسته ای دیگر هستند، نباید متخصصین این علم حساس از وظیفه شان کنار گذاشته شوند. این کار ناپسندی است و به خصوص ما خانواده ی شهدا این را قبول نداریم.»

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان