ظریف از دیدار اشتون و محمدی ابراز بی اطلاعی کرده است. همزمان اشتون از رسانه ای شدن دیدار و محمدی هم از ظریف به خاطر اینکه او را محکوم فتنه نامیده انتقاد کرده اند.

 پس از آنکه محمدجواد ظریف از دیدار کاترین اشتون با محکومان فتنه ابراز بی اطلاعی کرده بود، نرگس محمدی در نامه ای خطاب وزیر خارجه به انتقاد از لحن ظریف پرداخته است.

 

به گزارش لنگرنیوز ، نرگس محمدی در نامه ای به ظریف از اینکه وزیر خارجه دولت تدبیر و امید از واژه فتنه و محکوم فتنه را به کار برده بود گلایه کرده است.

 

محمدی نوشته است: اما به کار بردن واژه "محکوم فتنه” از سوی وزیر محترم امور خارجه دولت اعتدال و تدبیر برایم غیر منتظره و تعجب انگیز بود. متاسفانه واژه "فتنه” که از سال ۸۸ مستمسک و بهانه ای برای سرکوب، محکوم کردن و تضییع حقوق تعداد زیادی از شهروندان ایرانی شده است، نه عنوانی است مجرمانه و نه عملی است مشخص و تعریف شده و تندروهای حکومت از این واژه اساسا برای به "سه کنج” راندن مخالفان و منتقدان بهره می جویند و کارکردی سرکوبگرانه پیدا کرده است."

 

او ادعا کرده است: "اینجانب چون هزاران شهروند بی گناه ایرانی که با این عنوان مبهم، حقوق انسانی شان تضییع شده است، "محکوم فتنه” نیستم بلکه محکوم بی عدالتی و تبعیض هستم که نه تنها خودم بلکه اعضای خانواده ام حتی کودکان کوچکم طعم محرومیت و بی پناهی را می چشند. بنده نه تنها فتنه گر نیستم بلکه یک فعال حقوق بشر هستم که قصدی جز بهبود شرایط زیست انسانی هموطنانم ندارم. ای کاش جنابعالی در این مصاحبه به جای "محکوم فتنه "حد اقل از یک واژه تعریف شده و حقوقی استفاده می کردید و حتی اگر می خواستید مرا یک محکوم به تحمل حبس بخوانید، مغلوب فضاسازی افراطیون نمی شدید و بر چسب افترا انگیز "فتنه گری” را بر پیشانی یک زن ایرانی و یک انسان که حرمت والایی در تفکر دینی ای که شما معتقد به آن هستید، نمی چسباندید.

 

گلایه محمدی از ظریف ظاهرا در راستای تلاش های او برای رسانه ای و برجسته کردن دیدارشش با اشتون صورت گرفته است. این در حالی است که همین تلاش ها به مذاق طرف های غربی خوش نیامده است. گفته می شود طرف های غربی از رسانه ای شدن دیدار اشتون و نرگس محمدی در سفارت اتریش ناراحت هستند و گفته اند قصد علی کردن این جلسه را نداشته اند. اشتون گفته چون دیدار ما غیر رسمی بوده نباید علنی می شد. گفته می شود عکس و خبر این دیدار از سوی نرگس محمدی منتشر شده است.

 

گفتنی است بر اساس اخبار منتشرشده اشتون به جز محمدی با 5 فعال زن دیگر نیز دیدار داشته اما جزییات هیچ یک از آنها منتشر نشده است و این موضوع ظن رسانه ای شدن دیدار با محمدی از سوی این فعال فتنه را تقویت کرده است.

منبع : صراط

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان