پس از اعلام جدایی شبه جزیره کریمه از اکراین و پیوستن به روسیه 29 ایالت آمریکا در نامه ای به کاخ سفید تمایل خود برای جدا شدن از آمریکا را اعلام کردند.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از رهیاب نیوز، پس از اعلام جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن به روسیه 29 ایالت آمریکا در نامه ای به کاخ سفید تمایل خود برای جدا شدن از آمریکا را اعلام کردند.


روزنامه پرطرفدار کومسولسکایا پراودای روسی با انتشار این خبر اعلام کرد که بیش از 300 هزار آمریکایی به شدت خواهان و پیگیر جدایی ایالت های خود هستند و از رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند تا حقشان در مورد اجرای همه پرسی و جدا شدن را به طور مسالمت آمیز به آنها اعطا کند.


این ایالت ها شامل : فلوریدا،آلاباما،ایندیانا،نیوجرسی،شمال و جنوب کارولینا و مونتانا و اورگن،میسوری،میسیسیپی ،میشیگان،کنتاکی،تنسی،داکوتای شمالی و جورجیا و ارکنساس و نیویورک،آلاسکا،کالیفورنیا،نیوادا،اریزونا،دیلاویر،وایومینگ،اوهایو،اوکلاهوما،پنسیلوانیا، تگزاس و لویزیانا می باشند.


ایالت لویزیانا اولین ایالتی بود که در این مسیر گام برداشت و پس از آن تگزاس در نامه ای به کاخ سفید نوشت : ایالات متحده با مشکلات اقتصادی عمیقی روبروست که بر اثر اهمال حکومت مرکزی در اصلاح ساختار نظام هزینه های محلی و غیرآن پدید آمده است و شهروندان آمریکایی از نقض آشکار حقوق خود در رنج هستند.


بر اساس این گزارش آمریکایی ها از پرداخت مالیات برای اداره جنگهای این کشور که هیچ نتیجه مثبتی نداشته است به تنگ آمده اند و ایالات های خود را ترغیب می کنند که قوانین فدرالی را ملغی اعلام کنند.


توماس نیلور رهبر جنبش " برای جمهوری ورمونت دوم" تصریح کرد : دولت فدرال سلطه و حکم خود را از دست داده و تحت نفوذ و سیطره دستورات وال ستریت قرار گرفته است. امپراطوری آمریکا در حال فروپاشی است؛آیا قصد دارید با کشتی تایتانیک غرق شوید یا قبل از پایان فرصت راهی برای برون رفت از این بحران بیابید؟


همچنین ریک بری فرماندار ایالت تگزاس در نشست محافظه کاران اعلام کرد که جدایی را تایید می کند. سخنگوی جنبش ملی تگزاس ،دیو موندی، نیز گفت : تنها پاسخ و راه حل ما جدایی است زیرا دولت مرکزی متلاشی شده و نظام سیاسی کنونی هیچ راه حلی برای اصلاح آن ندارد. ایالات متحده آمریکا بر اساس نظام کنفدراسیون تشکیل شد که در آن ایالتهای مستقل بر اساس منافع دفاعی و اقتصادی با یکدیگر رابطه داشته باشند اما متاسفانه دولت فدرال در طول سالها سلطه خود را گستراند.


قرار است هفتاد هزار شهروند تگزاسی روز دوشنبه نامه درخواست جدایی را برای ارسال به کاخ سفید امضا کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان