ابوترابی فرد با بیان اینکه این مسئله حاصل خون پاک شهدا است، گفت: مذاکرات هسته ای حاصل دستاورد اقتدار نظام در عرصه جهانی است.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد بعد از ظهر امروز در یادواره سردار شهید املاکی، اظهار کرد: سردار شهید املاکی از بهترین مردان خدا بود.

وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم در یادواره سردار شهید املاکی، افزود: پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی مرهون شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: انسان بر اساس فطرت انسانی خویش طالب قدرت است و برای رسیدن به قدرت تلاش می کند.

 

 

راه رسیدن به سعادت آموزه های دینی است

ابوترابی فرد با تصریح بر اینکه انسان باید برای رسیدن به سعادت از آموزه های دینی استفاده کند، خاطرنشان کرد: بشر باید از این ظرفیت بالقوه که برخوردار است استفاده کند.

وی افزود: انسان ظرفیت های را دارد که خداوند به او داده و باید از آنان نهایت استفاده را برای رسیدن به سعادت ببرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر خداوند می فرماید ما زمینه تسخیر پدیده ها را برای انسان به وجود آورده ایم این مسئله ناظر بر این حقیقت است که بشر از این استعداد برخوردار است که پدیده های عالم را به تسخیر خود درآود.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: پدیده های عالم مسخر قدرت بشر هستند و انسان در سایه قدرت به نقطه ای می رسد که لیاقت خلیفه اللهی را در کره خاکی نصیب خود می کند.

وی افزود: حقیقت قدرت و عطرت در دست توانای خدا است که بشر نیز از این قابلیت برخوردار است، لذا انسان با الهام از آموزه های قرآن باید این را با صراحت بپذیرد.

 

انسان تعلیم شده در مکتب دین امین قدرت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : با درخشش اسلام دانش و علم در جامعه بشری ظهور کرد و دانش اقتدار بشر است و برای دستیابی به قدرت باید به مراحل بلند دانش دست یافت.

ابوترابی فرد با بیان اینکه قله دانش، ایمان و امانت داری است، گفت: انسان تعلیم شده در مکتب دین اگر صاحب علم باشد، شکرگذار و امین است و از دانش استفاده ابزاری نمی کند.

وی با اشاره به اینکه مشکل امروز دنیای اسلامی این است که کسانی به دانش علم به ویژه در حوزه فناوری دست یافته اند که امانتدار صالحی نیستند و دانش را برای گسترش شکاف و فاصله در بین کشورهای شمال و جنوب استفاده می کنند.

 

رژیم صهیونیستی ژاندارم آمریکا است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دانش مجهز به سلاح هسته ای شده است ولی برخی کشورها و رژیم ها همچون رژیم صهیونیستی که ژاندارم آمریکا محسوب می شود از سلاح هسته ای به عنوان وسیله ای برای اهداف خود استفاده می کنند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه قدرت در دست انسان امین دنیا را پاک می کند، تصریح کرد: قرآن به دنبال انسان های با ایمان و قوی است.

وی با اشاره به اینکه بشر برای دستیابی به قدرت در سایه معرفت و ایمان به خدا باید باشد، خاطرنشان کرد: دلیل تأکید مقام معظم رهبری به اقتدار ملی این است که قرآن انسان را اقتدار فراخوانده است ولی این قدرت باید در سایه علم و دانش باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه باید انسان ها رشد و توسعه را به معنای واقعی کلمه در زندگی به کار ببرند و رسالت نظام اسلامی مبارزه با ظلم است.

 

باید در زمینه علم و دانش تقویت شویم

ابوترابی فرد تأکید کرد: باید در زمینه علم و دانش تقویت شویم و گسترش یابیم و علم مبتنی بر ایمان باشد.

وی با بیان اینکه هزاران جوان در سطح کشور در زمینه های مختلف باید تلاش کنند تا ملت ایران در زمینه تحول اقتصادی و فرهنگی به همراه علم و دانش رشد پیدا کرده و به بالاترین حد برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سبک زندگی مردم ایران باید آراسته به فرهنگ اسلامی باشد، گفت: شهید املاکی نمونه ای از سبک زندگی اسلامی است.

ابوترابی فرد افزود: مقام معظم رهبری از شهید املاکی به عنوان قهرمان یادکرده است و قهرمان به معنای قدرتمند و مقتدر است.

وی با اشاره به ایمان راسخ سردار شهید املاکی تصریح کرد: دلیل اینکه مقام معظم رهبری شهید املاکی را قهرمان نامیدند ایمان او بود.

 

حقیقت نظام ایران با اسلام گره خورده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصرار مقام معظم رهبری برای ایستادگی ایران در برابر نظام سلطه برای این است که حقیقت نظام ایران با اسلام گره خورده است، افزود: قدرت علمی ایران در حال حاضر تکیه گاهی برای کشورهای منطقه است و تلاش ایران برای رسیدن به قدرت، عزت یافتن ایران اسلامی برای رسیدن به عزت ایران و مستضعفین جهان است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه مردم دنبال عدالت هستند، گفت: تمام سطوح مدیریتی کشور باید آراسته به عدالت باشد و دانشگاه ها، حوزه ها و مدارس و مرکز علمی و فرهنگی باید مزین به عدالت باشد.

 

اقتصاد منهای فرهنگ جامعه را به سعادت نمی رساند

وی، با تأکید بر اینکه اقتصاد منهای فرهنگ جامعه را به سعادت نمی رساند، گفت: کشورهایی در دنیا دیده می شوند و برخی کشورها قدرت آسیایی هستند ولی پادگان نظامی آمریکا نیز هستند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه قدرت نخست اقتصادی آسیا اجازه ندارد که از قدرت نظامی برخوردار باشد، تصریح کرد: اقتصاد وقتی اثرگذار است که با فرهنگ گره بخورد و اینجاست که پیوند علم و دین خود را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امام راحل علم را درکنار دین پروراند، اظهار کرد: در چهره ایمانی امام راحل ایمان به خدا دیده می شد و ایشان امام عدالت، انسان و پرورش یافته مکتب قرآن بود.

 

دولت و مجلس برای تحقق شعار سال گام بردارند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چهره مقام معظم رهبری قبل از قدرت سیاسی، توکل به خدا و قدرت ایمان دیده می شود، افزود: باید قدرت علمی، فناوری نوین و همه علوم مزین به فرهنگ اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه باید دولت و مجلس برای تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: برای دولت محترم برای ایجاد اقتدارفرهنگی، سیاسی، علمی و برای مجلس توفیق در این مسیر آرزوی موفقیت دارم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد بعد از ظهر امروز در یادواره سردار شهید املاکی، اظهار کرد:  مسئولان و مردم باید برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ایران تکیه گاه کشورهای مظلوم و مستضعف منطقه و جهان است، افزود: رشد دانش ایران اسلامی و مبتنی بودن آن بر آموزه های دینی عامل این مهم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت قدرت در دست انسان های با ایمان گفت: قدرت در نبود امام معصوم در نظام اسلامی در دست ولایت فقیه است.

ابوترابی فرد، استفاده ابزاری از قدرت را حاصل بی ایمانی برای رسیدن به اهداف شوم دانست و تصریح کرد: غرب به دنبال استفاده ابزاری از قدرت است.

 

جامعه اسلامی به قدرت دانش و ایمان آراسته شود

ابوترابی فرد با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: باید تلاش کنیم تا جامعه اسلامی به قدرت دانش و ایمان آراسته و مزین شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه اسلام، توسعه عدالت را در پی دارد و انسان تشنه عدالت است.

وی با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته ای باید سعادتمندانه و مقتدرانه گام بردارد، گفت: مذاکره با غرب نشان دهنده جایگاه مقتدرانه ایران است.

 

مذاکرات هسته ای حاصل دستاورد اقتدار نظام است

ابوترابی فرد با بیان اینکه این مسئله حاصل خون پاک شهدا است، گفت: مذاکرات هسته ای حاصل دستاورد اقتدار نظام در عرصه جهانی است.

وی با اشاره به شاخصه های رهبری در نظام اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری بر اقتدار نظام اسلامی تکیه دارند و این مسئله باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مدیران نظام اسلامی با عمل به توصیه های مقام معظم رهبری باید اقتدار نظام را در حوزه دانش نشان دهند تا دنیا در 50 سال اینده مجبور به یادگیری زبان فارسی شود.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان