عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در دوره اصلاحات شعار تساهل و تسامح را دادند و سرانجام فتنه 88 رقم خورد، اگر امروز هم این رویه را در پیش بگیریم فتنه ای بزرگ تر را شاهد خواهیم بود.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از پایگاه 598، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر که در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود منجر به زنده شدن دین خواهد شد و با مرگ این فریضه، دین از بین می رود، این یک واقعیت است که در هر گروه و امتی اگر امر به معروف و نهی از منکر نشود و همگان سکوت کنند، آن جمعیت ماندگار نخواهد بود.

وی افزود: امت ها به شرطی باقی می مانند که امر به معروف و نهی از منکر احیا شده و احکام زنده شوند؛ با مرگ امر به معروف و نهی از منکر، سایر احکام دینی نیز به زودی از بین می روند و شاید هیچ امتی مانند شیعه دوازده امامی، سختی های این مسئله را نخورده باشد که تاریخچه آن به قضیه امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و سایر اهل بیت(ع) باز می گردد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن زمان هم اهل ایمان سکوت کرده بودند، خاطرنشان کرد: اگر مومنان به میدان نیایند هیچ کاری صورت نمی گیرد؛ انقلاب اسلامی ایران به برکت همین حضور مردمی و به حمایت از مرجعیت و روحانیت به پیروزی رسید.

 

وی ادامه داد: حفظ انقلاب نیز وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است؛ عامل ایجادکننده یک انقلاب عامل بقای آن نیز خواهد بود.

 

آقاتهرانی با اشاره به شرایط دوران پیش از انقلاب عنوان داشت: در آن زمان حتی درب مدرسه فیضیه هم بسیاری اوقات بسته بود و تنها به مناسبت های مختلفی طلاب شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر شاه» را سر می دادند، همین شعارها و فریادها جواب داد و جرقه انقلاب را روشن کرد؛ اگر مومنان یک قدم جلو بروند دشمنان 10 قدم عقب می نشینند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان ما امروز خود را مقابل اسلام می بینند، اذعان داشت: مسئولان ما تغییر می کنند، اما آنچه باقی می ماند اسلام است؛ در همین شرایطی که دشمن احساس کرده می تواند پیشرفت کند قدم ها به جلو حرکت کرده البته مدیران کشور ما باید ایستادگی کنند و بدانند که این مملکت از آن اسلام و شهداست.

 

وی، بیانیه اتحادیه اروپا را مورد توجه قرار داد و افزود: این قطعنامه جنبه اجرایی ندارد، اما نظرات غربی ها را نشان می دهد؛ با اینکه می دانند اسلام با مسائلی همچون همجنس بازی مخالف است، اما طمع کرده اند، چراکه آنها جز به اینکه مسلمانان را هم مانند خودشان دوزخی کنند، رضایت نمی دهند.

 

آقاتهرانی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که تاکنون وجود داشته، اما حرمت اسلام و انقلاب همچنان حفظ شده است؛ باید در عمل به سمت جلو حرکت کنیم و در عمل نشان دهیم مرد امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این الگوسازی باید از قم شروع شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: ایشان در حقیقت خواستند به ملت بگویند که همه ملت ایران باید عزم و اراده برای پیشرفت فرهنگ و اقتصاد داشته باشند و هرچند برخی ممکن است توصیه های ایشان را جدی نگیرند، اما ما اینگونه نیستیم.

 

وی، مدیریت جهادی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: مدیران کشور باید روحیه جهادی داشته باشند و اگر می بینند مسئولان کم توجه هستند تذکر بدهند؛ مردم باید از مدیرانشان بخواهند حداقل به اندازه رأیی که به آنها داده اند عمل کنند.

 

آقاتهرانی با بیان اینکه غربی ها اسلام و ملت ایران را نشناخته اند و اشتباهات فراوانی دارند، گفت: تنها امتی که در مقابل استکبار ایستاده و جواب دشمنان را داده شیعیان هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در روایتی از امام رضا(ع) آمده که ایشان فرمودند به دوام بگویید «یا لیتنی کنت معکم و افوز فوز عظیما» تا در ثواب قیام عاشورا شریک باشید؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود پیش بینی ائمه اطهار(ع) محقق می شود که اشرار بر مومنان مسلط شوند و خوبان هرچه دعا کنند مستجاب نخواهد شد.

 

وی عنوان داشت: به اعتقاد من در دوران اصلاحات و مشارکت، آنها اشکالی جدی از نظر فکری داشتند و آن اینکه مردم را به مکتب تساهل و تسامح فرا خواندند و گفتند سخت نگیرید.

 

آقاتهرانی با بیان اینکه از انگ خوردن در دفاع از ناموس ملت نباید هراس داشت، گفت: شعار تساهل و تسامح را دادند و سرانجام فتنه 88 رقم خورد، اگر امروز هم این رویه را در پیش بگیریم فتنه ای بزرگ تر را شاهد خواهیم بود، بنابراین امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرحی برای ارائه به مجلس در مورد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و یادآور شد: این طرح را به مجلس ارائه می دهیم تا به صورت قانون دربیاید، چراکه امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات مسلم است و موجب زنده ماندن سایر احکام می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت گسترده هزاران ماهواره و شبکه خارجی برای از بین بردن اندیشه و غیرت دینی جوانان مسلمان، خاطرنشان کرد: اگر غیرت دینی از بین برود همه مسائل نابود می شود.

 

آقاتهرانی با تأکید بر تعهد داشتن نسبت به دین، افزود: گاهی اوقات حوادثی مانند شهید شدن آمران به معروف و ناهیان از منکر رخ می دهد، اما بدانیم که این وظیفه ماست که در مقابل منکر بایستیم و علاوه بر این با دعوت به معروف، جهل دیگران را از بین برد؛ طلاب به نشستن در قم اکتفا نکنند و بدانند که دیگران مشغول فعالیت در همه کشور هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از نزدیکان و اقوام شروع شود و قبل از آن از خودمان آغاز کنیم؛ والدین مراقب خوراک فکری که به فرزندانشان داده می شود باشند و بدانند که جامعه آمریکا خود غرق در فساد است.

 

وی با بیان اینکه غربی ها در منجلاب خودساخته خویش دچار مشکلات فراوانی شده است، اما همان فرهنگ را به عنوان هدیه برای ما می آورند، تصریح کرد: انسان همواره در معرض امتحان و ابتلاء است و باید مراقب باشد؛ مدیریت جهادی و عزم ملی در راستای اصلاح

جامعه امری ضروری است.

 

آقاتهرانی بیان داشت: برگزاری چنین مراسمی برای گرامیداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر و با حضور اقشار مختلف کاری شایسته است و باید ادامه یابد و امیدواریم همه شرکت کنندگان از اجر آن برخوردار شوند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه همه است و مسئولان هم باید از مردم حمایت کرده و احساس وظیفه کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان