خبرگزاری آسوشیتدپرس آلمان در گزارشی ضمن بررسی تیم ملی فوتبال ایران، 5 ستاره این تیم را نیز برای جام جهانی 2014 معرفی کرده است. نکونام، دژاگه، قوچان نژاد، داوری و شجاعی 5 بازیکنی هستند که زیر ذره بین آسوشیتدپرس قرار گرفته اند.

به گزارش لنگرنیوز ، جام جهانی برزیل تقریبا 2 ماه دیگر آغاز می شود و تیم ملی ایران به عنوان یکی از تیم های حاضر در این رقابت ها در گروه F با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آلمان در گزارشی ضمن بررسی تیم ملی فوتبال ایران، 5 ستاره این تیم را نیز برای جام جهانی 2014 معرفی کرده است. نکونام، دژاگه، قوچان نژاد، داوری و شجاعی 5 بازیکنی هستند که زیر ذره بین آسوشیتدپرس قرار گرفته اند.

ایران در حالی درجام جهانی 2014 خواهد بود که بیشتر بازیکنان این تیم تجربه اروپایی دارند و در فوتبال اروپا بازی کردند و این می تواند تجربه تیمی ایران را برای جام جهانی برزیل بالا ببرد. برای مثال رضا قوچان نژاد در هلند رشد یافته است و اکنون در فوتبال انگلیس بازی می کند یا اشکان دژاگه سال های زیادی در بوندسلیگا بازی کرده است و اکنون در تیم فولام انگلیس بازی می کند. دنیل داوری دروازه بان ایران نیز بازیکن دیگری است که در آلمان به دنیا امده است و در بوندسلیگا بازی می کند. در کنار انها باید از جواد نکونام نیز اسم برد که کاپیتان تیم ملی ایران محسوب می شود و سال های زیادی در لیگ اسپانیا بازی کرده است. ایران با ترکیبی از این بازیکنان شانس دارد تا از گروه خود در جام جهانی 2014 صعود کند و به جمع 16 تیم برتر جام جهانی راه یابد.

* رضا قوچان نژاد

قوچان نژاد مدت زیادی نیست که به تیم ملی ایران اضافه شده است. مشکلات ویزای این بازیکن باعث شد حضور او در تیم ملی ایران به تاخیر بیفتد اما در نهایت این بازیکن با ارزش ایرانی توانست به ترکیب تیم ملی ایران اضافه شود. این بازیکن ایرانی که قادر به استفاده از هر دو پای خود است در انتخابی جام جهانی عملکرد خوبی در تیم ملی از خود نشان داد و در 3 بازی موفق به زدن 3 گل ملی شد تا نقش مهمی در صعود ایران به بیستمین دوره جام جهانی داشته باشد. او اکنون در 11 بازی ملی خود برای ایران 9 بار گلزنی کرده که آمار جالب توجهی محسوب می شود. او در استاندارد لیژ زیاد به بازی گرفته نمی شد و به همین خاطر به تیم چارلتون در لیگ دسته یک انگلیس پیوست تا شانس حضورش را در جام جهانی افزایش دهد. این بازیکن که با نام "گوچی" معروف شده است می تواند یکی از ستاره های ایران برای جام جهانی باشد.

* جواد نکونام

کاپیتان باسابقه تیم ملی ایران از زمانی که در سال 2000 اولین بازی ملی خود را انجام داد به یکی از ارکان تیم ملی ایران تبدیل شد. این بازیکن ایرانی که در حال حاضر در تیم الکویت کویت بازی می کند هر وقت تیمش به گلزنی نیاز داشته باشد هنر خود را نشان می دهد. به همین خاطر است که هافبک دفاعی تیم ملی ایران موفق شده است در 136 بازی ملی 37 گل به ثمر برساند که جالب توجه است. جام جهانی 2014 آخرین جام جهانی این بازیکن 33 ساله است که کاپیتان تیم ملی ایران محسوب می شود. از ویژگی بارز جواد نکونام می توان به بازی خوانی و پاس های دقیق او اشاره کرد.

* مسعود شجاعی

اگرچه مسعود شجاعی هافبک هجومی تیم ملی ایران فراز و تشیب زیادی دارد اما او نیز میتواند در جام جهانی تفاوت های زیادی رقم بزند. هر وقت این بازیکن تکنیکی خوب بازی کرده است، ایران نیز به تبع او توانسته بازی زیبایی از خود نشان دهد. او در فوتبال اسپانیا با مصدومیت های زیادی دست و پنجه نرم کرده است اما با این وجود نیز این بازیکن تکنیکی در تیمش لاس پالماس با حرکات تکنیکی خود توانسته استعداد فوتبالی خود را به خوبی نشان دهد.

* دانیل داوری

این دروازه بانی ایرانی الاصل که در المان به دنیا آمده است می تواند در برزیل شانس ایران برای رفتن به مرحله بعد را افزایش یا کاهش دهد. او که این فصل در تیم آینتراخت براونشوایگ بازی می کند، تاکنون تنها 3 بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرده است و علاوت سوال بزرگی در کنار نام او برای حضور در جام جهانی دیده می شود. به نظر می رسد تجربه اروپایی این بازیکن تنها دلیلی باشد که کارلوس کی روش او را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرده است. هر چند بعید به نظر می رسد برونشوایگ در بوندسلیگا باقی بماند اما حضور دروازه بانی که در یکی از بهترین لیگ های دنیا بازی کرده است در تیم ملی ایران اتفاق خوبی محسوب می شود. او درداولین دیدار خود با ایران عملکرد خوبی داشت اما در بازی دوستانه ایران برابر گینه چندین اشتباه مرتکب شد . اگر او بتواند در ادامه با مدافعان ایران هماهنگ شود، او می تواند به دروازه بانی تبدیل شود که ایران آرزوی آن را دارد.

*اشکان دژاگه

بازیکن قابل ایرانی می تواند هم در گوش راست بازی کند و هم در مهاجم. اشکان دژاگه که سال ها در بوندسلیگا آلمان بازی کرده است، این فصل در تیم فولام انگلیس توانست بازی های زیبای از خود نشان دهد و گل های مهمی به ثمر برساند. او در بوندسلیگا موفق شد 150 بازی برای تیم ولفسبورگ از خود نشان دهد و سپس در سال 2012 به فولام در لیگ انگلیس پیوست. هر چند برای دژاگه 27 ساله به ثبات رسیدن در فوتبال انگلیس نیاز به زمان برد اما نباید فراموش کنیم که این ستاره در روز های اولش در انگلیس با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد. او این فصل تلاش می کند تا همراه فولام در لیگ برتر باقی بماند و سپس در تابستان همراه ایران در جام جهانی برزیل به میدان برود.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان