به گزارش لنگرخبر،مصاحبه اختصاصی "ورزش سه" با این مربی کهنه کار مثل همیشه آنقدر خوشمزه هست که نیازی به طعم دهنده و مقدمه نداشته باشد. برویم سر اصل مطلب:

بدون مربی هم نپال و گوام را می بریم!

فیروز کریمی در مورد استعفای کارلوس کی روش که به تازگی منتشر شده و بحث اصلی رسانه های ماست به خبرنگار ورزش سه گفت: کارلوس کی روش گفته که یازدهم اردیبهشت ماه ایران را ترک می کند. البته من تاریخ دقیق آغاز مرحله بعدی را نمی دانم ولی استعفای آقای کی روش در همان حول وحوش انجام می شود و من فکر می کنم ایشان فرار روبه جلو انجام داده. بازی با تیم هایی مثل هند که نیاز به مربی ندارد، تیم های لیگ یکی و لیگ دویی هم می توانند شرکت و به مرحله بعدی صعود کنند. در گروه خود ما یعنی در گروه اول لیگ دسته دوم که من بازی هایشان را دیده ام، 5 تیم اول می توانند به مرحله بعدی این مسابقات صعود کنند!

کی روش اجازه صحبت در مورد مدیران ارشد فدراسیون را ندارد!

فیروز کریمی در ادامه با انتقاد از رفتارهای کروش تاکید می کند: چیزی که مشخص است این است که نوع قرارداد آقای کی روش خاص و در دنیا بی نظیر است. آقای کی روش خودش را از نفر چسبیده به کفاشیان به ایشان نزدیک تر می داند. صحبت های کارلوس کی روش درباره آقای اسدی نشان دهنده صحبت های آقای کفاشیان با او در خلوتشان است که کی روش جرات کرده این گونه در مورد آقای اسدی اظهارنظر کند. به همین خاطر است که من بارها گفته ام فوتبال ما رو به نزول است و این گوشه ای از مساله قرار دارد. در اخبار ورزشی شنیدم که کارلوس کی روش گفته من گفته بودم که آقای ترابیان اسم من را در خواب هم نیاورد، به نظر من باید ایشان را بیرون بیاندازند. کی روش به خودش اجازه می دهد به امین ترین افراد ما مثل ترابیان که صالح ترین فرد است و سوادش، سابقه اش و خدمتش از آقای کی روش بیشتر است و یک عمری برای فوتبال و فوتسال ما زحمت کشیده توهین کند. به چه حقی این صحبت ها را انجام می دهد؟ برای فدراسیون فوتبال بابت تمام این مسائلی که اتفاق می افتد متاسفم.

تیم خاکپور را همین ها ناکار کردند!

وی که در همین مورد می گوید: کارلوس کی روش و هر مربی خارجی که به ایران می آید، در اینجا مزد بگیرند آن وقت برای مربی ایرانی خودمان یعنی محمد خاکپور کار خاصی نکرده اند، هیچ چیز در اختیارش نگذاشتند و کاری کردند که تیمش اوت شود. برای من جای سوال است که چه چیزی در قرارداد آقای کارلوس کی روش وجود دارد که ارزشش بیشتر از دبیر کل یک رییس فدراسیون است؟معمولا در دنیا روسای فدراسیون به لحاظ معنوی دبیر خودشان را با هزار نفر از اعضای فوتبال عوض نمی کنند و به لحاظ مالی هم حاضر نیستند کوچک ترین ضرری به دبیرشان وارد شود حتی در قبال میلیارد ها تومان حاضر نیستند موقعیت دبیر کل خود را تضعیف کنند و اینکه در قرارداد کی روش چه چیزی وجود دارد که تمام این ها زیر پا گذاشته می شود بحثی است که باید در آن کنکاش شود ولی در اینجا آقای کی روش خیلی راحت در مورد افراد فدراسیون اظهارنظر می کند، خاک عالم به سر این فوتبال که هرکس می رسد به بالاترین مقام هایش توهین می کند.

تا امروز از تیم ملی کی روش نمایش خوبی ندیده ام!

پیشکسوت فوتبال درمورد اینکه عملکرد کلی تیم ملی در زمان حضور کی روش را چطور دیده نیز گفت: پتانسیل فوتبال ما به مراتب بیشتر از این چیزی است که به نمایش گذاشته می شود من قصد تخریب را ندارم و فقط واقعیت را بیان می کنم . به جرات می گویم که از تیم ملی در این مدت بازی خوبی  ندیده ام و می توانم بازی های را زیادی را نام ببرم که تیم ملی در آن نمایش خوبی نداشت. اگر کسی ۵ فوتبال خوب از تیم ملی نام ببرد شاهکار کرده ! متاسفانه عدم حمایت کفاشیان از مدیران ارشد فدراسیون باعث شده تا چنین وضعی به وجود بیاید. در هیچ کجای دنیا در هیچ ارگان و نهادی نمی بینید که  فدراسیون ورزشی به افراد تحت الامر خودش بی تفاوت باشد و دبیرش،مسوول روابط عمومی و خادمینش مواخذه شوند و هیچ عکس العملی هم دیده نشود و تمام این ها باعث می شود ما هم اینگونه بی پروا انتقاد کنیم .

دبیر یوفا برای رای گرفتن به ایران امد نه ملاقات با کی روش!

کریمی در رابطه با صحبت افشین پیروانی مبنی بر اینکه کارلوس کی روش باعث حضور دبیرکل فیفا در ایران شده می گوید: دبیرکل فیفا به دعوت فدراسیون و رئیس فدراسیون برای اعلام همبستگی و به خاطر نیازی که دارد به ایران آمده، آن وقت آقای پیروانی برگشته و گفته است که ایشان را کی روش به ایران آورده پس کی روش هم برود به او به عنوان نماینده یک ملت رای بدهد. منطق این حرف کجاست؟ آقای پیروانی خودش فوتبالیست بوده، حضور داشتن خوب است اما  با چه قیمتی؟ ایشان به دعوت رسمی فدراسیون فوتبال آمده و یک شخصیت بین المللی است و اینکه بخواهیم بگوییم آقای کی روش ایشان را به ایران آورده نشان دهنده این است که ما توان دعوت از این فرد را نداشتیم.

عابدینی در چیزی دخالت کند که صلاحیتش را داشته باشد!

کریمی در پایان در مورد اظهارنظر عابدینی مبنی بر اینکه گفته آقای کفاشیان دیدید مار در آستینت پرورش داده ای و وزارتخانه کسانی را معرفی می کند که خودش بتواند در فدراسیون دخالت داشته باشد افزود: آقای عابدینی برای مطرح بودن از این حرف ها زیاد حرف می زند، شما اجازه بدهید وزارتخانه کار خودش را انجام بدهد وارد فضایی که به شما ارتباط ندارد، نشوید. وزارتخانه صلاح را بهتر از من و شما می داند، اجازه بدهید اگر فدراسیون نمی خواهد کاری را انجام دهد وزارت خانه به آن ورود کند اگر وزارت ورزش هم انجام ندهد چه کسی باید انجام دهد ؟ شما این موضوع را دخالت مهره های وزارت ورزش در فدراسیون ها قلمداد         می کنید؟ در ضمن شما جزو اولین مدیران فوتبالی هستید که با تعویض 6هزار مربی در گینس رکورددار هستید! آن کسی که شما در صحبت هایتان به آن اشاره کرده اید اصلح تری فرد فدراسیون است هم تحصیلاتش از شما بالاتر است و هم از لحاظ فنی بالاتر بوده و هست. بیشترین خدمت را هم ایشان انجام داده.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان