به گزارش لنگرخبر، رضا علیزاده  با اشاره به آمادگی گیلان برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی اظهار کرد: از اکنون تمام واحدهای اقامتی و گردشگری گیلان برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی آماده شده است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و 498 واحد گردشگری در گیلان فعالیت می کنند، افزود: این تعداد دارای 7 هزار و 660 اتاق است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ظرفیت تخت واحدهای اقامتی استان را به بیش از 22 هزار و 27 تخت عنوان کرد و گفت: این مقدار تکاپوی گردشگران را نمی دهد و از وجود مسافرکاشانه ها و مهمانپذیرها استفاده می شود.


وی به پذیرایی از 36 میلیون نفر گردشگر در گیلان طی سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: این میزان گردشگر نسبت به سال گذشته 61 درصد رشد داشته است.


علیزاده گیلان را مقصد بسیاری از گردشگران دانست و خاطرنشان کرد: افزایش ورود گردشگران به گیلان نشان می دهد که انگیزه سفر به این استان زیاد است.


وی سند گردشگری در گیلان را فرابخشی خواند و تصریح کرد: راه ها باید ایمن شوند و شرایط برای حضور خودروهای گردشگران به خوبی مهیا شود ضمن اینکه نوروز 94 تعداد یک میلیون و 67 هزار خودرو وارد گیلان شده بودند و افزایش ورود خودروهای گردشگران در نوروز 95 پیش بینی می شود.


این مسئول با اشاره به اینکه در بحث هتل داران تعداد 18 هزار تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، خاطرنشان کرد: 50 درصد این واحدها رزرو غیابی صورت می گیرد.


وی بازرسی از عملکرد دفاتر خدمات مسافری و گردشگری خارجی را از برنامه ها عنوان کرد و یادآور شد: بازرسی مستمر از تاسیسات گردشگری گیلان جزو برنامه های مهم محسوب می شود ضمن اینکه در سال جاری بیش از چهار هزار و 137 مورد بازرسی از این تاسیسات در استان صورت گرفته است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان