مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: امسال 6 هزار واحد مسکن مهر که توسط بنیاد ساخته شده است به متقاضیان واگذار می شود.

به گزارش لنگرنیوز ، محمد اکبرزاده با بیان اینکه دولت در ادامه اقدامات زیربنایی و اساسی خود برای حل معضل مسکن به خصوص برای اقشار کم درآمد جامعه احداث و عرضه مسکن مهر را در شهرهای زیر 25 هزار نفر را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول کرده است، گفت: در این راستا بنیاد مسکن گیلان تاکنون در 42 شهر استان گیلان به منظور سامان بخشیدن در امر مسکن فعالیت می کند.

 

وی اضافه کرد: از سال 1384 تاکنون 22 هزار واحد مسکن مهر برای واجدین شرایط ساخته شده است که هم اکنون در 16هزار واحد آن مردم اسکان یافته اند و امسال نیز برنامه داریم تا 6 هزار واحد دیگر را به بهره برداری برسانیم.

 

مهندس اکبرزاده با بیان اینکه به منظور ساخت مسکن مهر انفردای نیز 20 هزار و 114 نفر به بانک مسکن معرفی شده اند، خاطرنشان کرد: همچنین 18هزار و 477 نفر نیز برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد کرده اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در ادامه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تولید انبوه مسکن شهری را در قالب مسکن حمایتی و مسکن به قیمت تمام شده برای گروه های کم درآمد در دستور کار دارد و هدف نهایی تامین مسکن برای اقشار کم درآمد متناسب با وضعیت اقتصادی خانواده های کم درآمد است.

 

وی افزود: کل پروژه در دست اجرای مسکن شهری بنیاد استان گیلان 40 واحد در کوی البرز رشت است که به پایان رسیده و در مرحله واگذاری است.

 

محمد اکبرزاده تهیه و اجرای طرح های هادی را یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن اعلام کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان برای بهبود وضعیت فیزیکی خیابان ها، کوچه ها و شکل کلی روستاها با اعزام نیروهای آموزش دیده فنی اجرایی به روستاهای واجد شرایط اقدام به طرح هادی کرده است.

 

وی افزود: در سال 92 تعداد 93 روستا طرح تهیه و بازنگری با اعتبار بالغ بر 10 هزار و 77 میلیون ریال و در 271 روستا با اعتباری بالغ بر 16 هزار و 124میلیون ریال طرح هادی اجرا شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان