حسین قدیانی نوشت :

یکم؛ بی تعارف، چکیده همه رفتار و گفتار دولت اعتدال، خلاصه در این جمله می شود؛ «ما باید جامعه جهانی را درک کنیم و ضمن پذیرش اقتضائات کدخدا، مسیر خود را تنظیم کنیم». پرواضح است من و ما بلکه شمار قابل توجهی از رای دهندگان به جناب روحانی توافقی با این دست فرمان ندارند که این دسته آخر در پی «گشایش اقتصادی» بودند نه «سازش سیاسی». با این همه اگر جمله مورد نظر، ملاک باشد من از دولتمردان معتدل بویژه رئیس قوه مجریه یک سوال می پرسم. آقای روحانی! چندی پیش «پارلمان اروپا» به عبارتی «مجلس غرب» تاکید کرد انتخاب حضرتعالی به ریاست جمهوری اسلامی ایران غیردموکراتیک بوده. مشخصا بفرمایید اگر قرار بر درک دوستان اروپایی باشد، دقیقا باید چه کنیم؟

 

دوم؛ اگر تنها فایده انرژی هسته ای این باشد که ملت ایران زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست به رغم میل دشمن، این علم استراتژیک، فاخر، فراحوزه ای و بسیار موثر را بومی کند، پوزه آمریکا و اسرائیل را در زمینه علم و فناوری به خاک بمالد و سبب ارتقای روزافزون عزت و اقتدار ملی شود، کافی است که ادعا کنیم اولا فایده هسته ای بر هزینه هسته ای غلبه فوق العاده محسوسی دارد، ثانیا فتح الفتوح هسته ای به طریق اولی، ارزشش را داشت که ما در نیل به بزرگ ترین پیروزی علمی کشور، رنج هایی را متحمل شویم. من حالا در این مجال به دیگر فایده های بی مانند هسته ای در اقتصاد، صنعت، پزشکی و... اشاره نمی کنم، نیز از فایده هسته ای در امر بسیار مهم «صرفه جویی اقتصادی» می گذرم. با این اوصاف درشگفتم از کسانی که وقیحانه و پررو، هنوز هم در جراید زنجیره ای هزینه هسته ای را بیش از فایده هسته ای قلمداد می کنند و برای آنکه این دروغ را به خورد مخاطب دهند بعضا رطب و یابسی مبهم می بافند- می بافند ها! - که بیا و ببین و بخوان! و اما باز هم بر مدار همان نکته بیاییم و فرض کنیم هر آنچه هزینه ای بیش از فایده دارد، باید دور انداخته شود یا لااقل منزوی شود. سلمنا! توافق ژنو فایده اش بیشتر بوده یا ضررش؟! مگر این توافق بسته نشد یکی هم به این دلیل که رابطه ما با جهانیان بهبود پیدا کند. پس دیگر بیانیه بی ادبانه و بی سابقه پارلمان اروپا علیه ملت و دولت ایران یعنی چه؟! این بیانیه را یک جای دلمان مخفی کنیم، چه کنیم با اجتناب اوبامای مودب و باهوش از پذیرش سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل؟! در این باب البته مثال زیاد است. خود دولت محترم اعتدال، بینی و بین الله در این حدود 8 ماهی که از عمرش می گذرد، بیشتر فایده داشته یا هزینه؟ آقایان 4 تا سرباز می خواستند آزاد کنند، راهی جز تقویت جریان های مرموز و مقوم اختلاف میان شیعه و سنی پیدا نکردند!

 

سوم؛ تیم فوتبال بانوان که ایام عید برای چند دیدار به روسیه رفته بود با نتایج 6 بر یک و 2 بر صفر مغلوب حریفان شد اما در نهایت شگفتی اخبار نتایج را اینگونه به سایت های ایرانی می فرستادند که یک بازی را 4 بر یک باخته ایم و آن یکی را هم یک بر صفر!! البته به این هم اکتفا نکردند و مدعی شدند بهترین بازیکن زمین از تیم بانوان ایران انتخاب شده!! حدیث است از معصوم که؛ «مردم به دولتمردان شان نگاه می کنند». وقتی بعضی ها برمی دارند توافق ژنو را برخلاف متن نامتقارنش «پیروزی» بلکه فتح الفتوح می خوانند، وقتی توافق با 6 گل خورده را اینگونه جا می زنند که گویی 6 بر صفر برنده شده اند، صدرحمت به تیم فوتبال بانوان که لااقل بامزه تر دروغ می گوید!

 

چهارم ؛ یکی از جراید ویژه نوروز در تقابل مثلا طنزآمیز با تیتر یک روزنامه «وطن امروز» مورخ 30 دی 92 مبنی بر «هولوکاست هسته ای» ضمن انتشار عکس سیاه و سفید از مرحوم مصدق و اشاره به روز بیست و نهم اسفند، سالگرد هولوکاست نفتی را به «مردم سفت ایران» تسلیت عرض کرد! خوب است این «جوجه زنجیره ای ها» ابتدا متوجه نسبت کاملا عکس روز 29 اسفند و 30 دی می شدند، بعد شارلاتانیسم مطبوعاتی خود را به کار می انداختند. واقعیت آن است که لوگوی روزنامه ما، نه روز 20 فروردین یعنی روز ملی شدن صنعت هسته ای، بلکه روز 30 دی یعنی روز سیاه اجرای توافق ژنو که چوب حراج بر این صنعت می زد، سیاه شد. از قرار بچه شارلاتان های دوم خردادی، نه فقط با بومی شدن هسته ای، بلکه با ملی شدن نفت هم مشکل دارند که اینگونه آن روی غیربومی و ضدملی خود را عیان می کنند. این یک «مشت» از شارلاتانیسم مطبوعاتی، مع الاسف نشانه «خروار» است از آن هزاران هزار جایی که به جای زدن بچه های انقلاب، رسما خود انقلاب را نشانه می روند و بی خود نیست که کاریکاتور کشیدن از رزمندگان دوران دفاع مقدس هم در پرونده این افراد زبون و ذلیل دیده می شود. کاش ایشان فقط ما را بی مبنا و غیرمعقول نقد می کردند که می بینیم پررو و وقیح، با همین دست فرمان علیه مقدسات قلمفرسایی می کنند، روزی به «ساحت غدیر» طعنه می زنند و دگر روز به «مساحت فدک». ما به جد از دستگاه قضایی می خواهیم که با دقت بیشتری این جراید را رصد کند، که ما اگر از هجو بی ربط علیه خودمان بگذریم، از توطئه علیه مقدسات هرگز نخواهیم گذشت. ما البته بر این باور نیز استواریم که جوجه زنجیره ای بودن دلیل بر عدم اجرای قانون و عدالت در حق کسانی که «حق» را «خط خطی» می کنند، نمی شود.

راستی! یک سوال تکراری؛ ملت ما اگر بخواهد بیانیه پارلمان اروپا را درک کند، دقیقا باید چکار کند آقای روحانی؟

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان