به گزارش لنگرخبر، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی گفت؛ با بیان اینکه مجلس دهم تشکیل شده از گروه هایی است که هرکدام در دوره ای اداره کشور را در دست داشتند اظهار داشت: عملکرد های این دولت ها به گونه ای بوده که بر اساس قانون اساسی و اندیشه های امام در وصیت نامه شان، کشور را از لحاظ اقتصادی اداره نکرده اند و دغدغه ی آن ها استقلال اقتصادی کشور نبوده است.

وی افزود: حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از خالی شدن روستا ها، جلوگیری از خام فروشی، برقراری عدالت با دریافت مالیات از ثروتمندان و ایجاد شرایطی که اصل ۴۳ می گوید دغدغه ی دولت ها نبوده است.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه هرکدام از دولت ها به نحوی اقتصاد لیبرالی را در کشور پیاده کرده اند گفت: نمایندگان مجلس باید با استیضاح از ادامه اقتصاد لیبرالی که از زمان هاشمی رفسنجانی آغاز شده جلوگیری کنند.

رزاقی با بیان اینکه عملکرد اقتصادی دولت روحانی موجب شد تا کاندیداهای حامی دولت کمترین میزان رای را در سراسر کشور به خود اختصاص دهند عنوان کرد: علیرغم حرف های قشنگی که مسئولان دولت می زنند، هرچه زمان می گذرد سقف بیکاری افزایش پیدا می کند و عده ی بیشتری احساس می کنند که دچار کمبود شده اند.

وی تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق بگیران زیر خط فقر ۳.۵ میلیون تومان در ماه که برای قسمت های کارگری حساب کرده اند، هستند و این نشان می دهد که به تدریج امید مردم ازدولت ناامید شده و دلیل اصلی عدم موفقیت کاندیداهای حامی دولت در سراسر کشور هم همین موضوع می تواند باشد.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور گفت: محاسبه رشد اقتصادی توسط دولت مثل تورم حساب کردنشان است، بر فرض اینکه رشد اقتصادی مثبت باشد، چه اتفاقی افتاده است؟ رشد اقتصادی را می توان طوری حساب کرد که ربطی به تولید نداشته باشد.

رزاقی تصریح کرد : مثلا ما نفت می فرشیم و آن را تزریق میکنیم به اقتصاد اسم آن را می گذاریم رشد اقتصدی واگر این رشد اقتصادی باشد بهترین دوره رشد اقتصادی را می توان زمان شاه دانست که ما نفت می فروختیم و پول آن را تزریق می کردیم به صنایع منتاژی و امروز نفت می فروشیم و پول آن صرف کارهای دلالی می شود.

وی افزود: در شرایطی که اکثر صنایع کشور در رکود به سر می برند و مردم همچنان تورم را در زندگی شان احساس می کنند، دولت می گوید تورم کاهش پیدا کرده و کمتر از این هم خواهد شد و باید گفت که آمار ارائه دادن دولت درخصوص رشد اقتصادی هم مثل همین آمارهایی است که در برای رکود و تورم ارائه دادند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت نحوه محاسبه آمارهایش را برای کارشناسان هم توضیح نمی دهد و اعتبار این آمارها در بین کارشناسان از بین رفته است گفت: این مسائل دولت همه حرف است و به قول معروف با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود و دولت می خواهد با حلوا حلوا گفتن مردم را قانع کند.

رزاقی ادامه داد: یکی از شگردهای دولت آقای روحانی، منحرف کردن افکار عمومی نسبت به مسائل اصلی کشور است، یک روز با خرید هواپیما این کار را می کنند و یک روز با وام خودرو و در اینجا باید بپرسیم که آیا مشکل و نیاز اصلی امروز کشور این است؟

وی تصریح کرد: بهتر بود که دولت به جای آنکه انبار خودروسازان را خالی کند، و خودروهای تک سرنشین را در سطح کشور افزایش دهد، این پول ها را حداقل هزینه ی بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می کرد و یا آن ها را در بخش های تولیدی که در کشور اثرگذار هستند تزریق می کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان