به گزارش لنگرخبر، استاندار گیلان در ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات گفت : کمیته ای در گیلان برای کاهش هزینه های صادرات از این استان تشکیل شده است.

محمدعلی نجفی در این نشست که با حضور جمعی از مدیران در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد ، عملکرد کمیته تخصصی تعیین راهکارهای کاهش هزینه تخلیه و بارگیری در گمرکات استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود : به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم در امر صادرات و پیشی گرفتن از رقبای منطقه ای خود و بررسی مشکلات این بخش کمیته ای به سرپرستی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری تشکیل شد که گزارش های ارائه شده حاکی از اقدامات مثبت این کمیته است .

وی در ادامه سخنان با اشاره به تلاش دولت در بهبود روابط خارجی و فراهم شدن فرصت در بخش صادرات اظهار داشت : باتوجه به کاهش قیمت نفت باید از فرصت ها بهره گیریم و در جهت توسعه هر چه بیشتر صادرات کالاهای غیرنفتی  و کاهش هزینه های صادرات تلاش کنیم.

نجفی با اشاره به اهمیت روان سازی، الکترونیکی کردن و شفاف سازی بیشتر  در گمرکات اظهار داشت : الحمدا… این اقدامات در گمرکات استان در حال انجام است تا به عنوان گمرک مدرن مطرح شود.

استاندار گیلان بر ضرورت توجه به استاندارد و رعایت مسائل بهداشتی در محصولات صادراتی تأکید کرد و افزود : چنانچه خواهان صادرات پایدار هستیم باید به استانداردسازی و رعایت مسائل بهداشتی توجه لازم را داشته باشیم و دستگاه های ناظر در این بخش وظیفه مهمی را برعهده دارند.

IMG_2887-500x334

وی با اشاره به برگزاری منظم کمیسیون اقتصادی ایران و آذربایجان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت : در طی مدت ۸ تا ۱۰ سال پیش این کمیسیون برگزار نشده بود که در این دولت به صورت منظم برگزار گردیده و به جد دنبال می شود.

نجفی در ادامه سخنان خود احداث ۸ کیلومتر خط ریلی از جمهوری آذربایجان تا مرز ایران را از جمله دستاوردهای برگزاری این کمیسیون های اقتصادی عنوان کرد و افزود : روند اجرای راه آهن رشت- آستارا و آستارا- آستارا در این کمیسیون ها مطرح و کارها در حال پیشرفت می باشد و بهره برداری از راه آهن گیلان صادرات منطقه را متحول می کند .

استاندار گیلان با اشاره به تولید خوب مرغ در استان اظهار داشت : باتوجه به تولید ۳ برابری مرغ نسبت به نیاز استان فرصتی است تا با صادرات این محصول به روسیه بازار مرغ این کشور را به دست گیریم.

IMG_2898-500x334

وی با بیان اینکه تقویم نمایشگاه های استان از رشد خوبی برخوردار است افزود : بدلیل عدم وجود مرکز دائمی در این بخش باید با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی فعال و پویا در جهت توسعه این بخش تلاش کنیم.

نجفی بر ضرورت توسعه صادرات گل و گیاه نیز تأکید کرد و افزود : باتوجه به بهبود روابط خارجی و فراهم شدن زمینه مناسب برای صادرات باید از این فرصت نهایت بهره را گیریم.

وی بر لزوم حمایت از تولید داخلی تأکید کرد و با اشاره به صادرات چای افزود : باتوجه به اقتصاد آزاد باید صادرات و واردات تعریف شده و معقول داشته باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به کیفیت بالای چای تولید بهاره استان با بیان اینکه چای گیلان با مرغوبترین چای های جهان مطابقت دارد اظهار داشت : چنانچه بتوانیم این محصولات را صادر کنیم مشتریانی وجود خواهند داشت که آن را با قیمت بالایی خریداری کنند.

وی با بیان اینکه باید از استعداد زمین های کشاورزی استان در مناطق مختلف بهره گیریم افزود : انشاء ا… بتوانیم از اتکا به نفت بیرون آییم تا استکبار نتواند از این محصول برعلیه کشور بهره گیرد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان