به گزارش لنگرخبر، محمدعلی نجفی در جمع مدیران دستگاه های اجرایی گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز اظهار کرد: رقابت پذیری مکان های گردشگری و عرضه مواد غذایی در استان حائز اهمیت است.

وی خواستار تعدیل نرخ غذا در سالن های غذاخوری گیلان شد و افزود: قیمت غذا در گیلان نسبت به دیگر استان های گردشگری اصفهان، کرمان و فارس بالا است.

استاندار گیلان با تأکید بر عرضه مناسب و قیمت تمام شده کمتر غذا در سالن های غذاخوری، بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی باید نظارت کامل بر واحدهای صنفی  داشته باشند.

نجفی به اضافه شدن نرخ مخلفات به غذای اصلی در سالن های غذاخوری در گیلان اشاره کرد و گفت: جالب این است، ۹۵ درصد از افرادی که در سالن های غذاخوری استان حضور پیدا می کنند گیلانی هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلانی ها خوب غذا میل می کنند و راحت پول می دهند، تصریح کرد: مسافران کمتر به راحتی گیلانی ها پول می دهند و تمام گردشگران قدرت خرید بالا ندارند بنابراین نیاز است نرخ غذا با عرضه مناسب کاهش پیدا کند.

وی خواستار تهیه برنامه جامع نظارتی توسط دستگاه های مربوطه در گیلان شد و خاطرنشان کرد: استفاده از مشاوران در عرضه خدمات به مردم به ویژه گردشگران حائز اهمیت است.

نجفی با اشاره به حساسیت عرضه دارو در داروخانه ها، یادآور شد: نظارت مستمر از داروخانه ها مهم است و بازرسی ها باید بیشتر شود.

استاندار گیلان متذکر شد: در بازرسی ها به آمار دستگاه ها اعتماد می کنیم اما نظارت ها باید جدی باشد و روند اجرای بازرسی ها پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نظارت نیاز جامعه است، اظهار کرد: تمام ما نیاز به نظارت داریم و این امر باید در چارچوب قانون انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور به نشست با تشکل های گردشگری و هتل داران استان اشاره کرد و گفت: جلسه های مستمر با مدیران واحدهای پذیرایی گیلان برگزار می شود.

رضا علیزاده به افزایش نرخ بعضی از واحدهای اقامتی گیلان اشاره کرد و افزود: نرخ واحدهای اقامتی باید براساس استانداردها باشد.

وی بر رقابتی کردن نرخ واحدهای پذیرایی در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: تلاش می شود تعرفه ها به نحوی ارائه شود تا رضایت شهروندان را جلب کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان