به گزارش لنگرخبر، «وینسنت استوارت»، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی امریکا آمریکا در نشستی با موضوع تهدیدهای جهانی که روز چهارشنبه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد از پاسخ به سوالی درباره اینکه «برجام» چه نقشی در کمک به جمع آوری اطلاعات از مسائل داخل ایران ایفا می کند خودداری کرد و گفت مایل است در نشست غیرعلنی در این باره توضیح دهد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در آغاز این حلسه گفت بعد از نشست علنی این کمیته، جلسه ای غیرعلنی نیز با حضور مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و مدیر بخش اطلاعات نیروی هوایی آمریکا برگزار خواهد شد.

یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح از «استوارت» پرسید: «سوال من درباره ایران است. من می دانم که اطلاعات ما در گذشته، نسبتاً محدود یا ضعیف بوده است. سوال من الان این است که در ایران پس از توافق - که الان در آن قرار داریم - تصویر اطلاعاتی شما یا مسائلی که بررسی می کنید از لحاظ کمک به ما هم برای اجرای برجام و هم بررسی وقایعی که در کل در ایران رخ می دهند، چه تغییری کرده و آیا بهتر شده است؟ »

استورات در پاسخ گفت: «من دوست ندارم این کار (توضیح درباره این سوال) را انجام بدهم. مایلم که این را به نشست غیرعلنی ببریم.»

مقام های ایران در ماه های گذشته درباره خطر نفوذ در ایران از دریچه برجام هشدار داده اند. از جمله مقام معظم رهبری در تاریخ 15 مهر 1394 فرمودند : «مذاکره ی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، یعنی نفوذ؛ تعریفی که آنها برای مذاکره کردند این است و آنها میخواهند راه را برای تحمیل باز کنند … مذاکره ی با اینها یعنی راه را باز کردن برای اینکه بتوانند هم در زمینه ی اقتصادی، هم در زمینه ی فرهنگی، هم در زمینه های سیاسی و امنیّتیِ کشور نفوذ کنند.»

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان