طیف هاشمی در تهران لیست انتخاباتی مجلس خبرگان با نام «مجتهدان مصلح و معتدل» این لیست را تهیه کرده و در حال تکمیل آن در شهرستان ها هستند.

به گزارش لنگرنیوز ، با روی کار آمدن دولت یازدهم اولین رخداد های انتخاباتی برای مجلس رقم خورد و در هفته های نخستین آغاز به کار دولت، ترکان از یارگیری در انتخابات دهم خبرداد.


پس از این اظهارت کم کم گروه های دیگری نیز در شور به تکاپوی راه یابی به مجلس افتادند و در همین زمینه احزاب و گروه هایی را تشکیل دادند.


در این میان گروه های وابسته به دولت و اصلاح طلبان در حالی که هنوز حدود 2 سال تا رسیدن به انتخابات مجلس بعدی باقی مانده است بیشترین تلاش را در خصوص تصاحب مجلس برعهده گرفته اند.

افراد و گروه هایی که تاکنون در انتخابات قبلی نتوانسته بودند از سوی مردم رای بیاورند و یا حتی رد صلاحیت شده اند در جریان روی کار آمدن دولت یازدهم باز هم به دنبال کرسی هستند.

در این میان انتخابات مجلس خبرگان نیز از دید گروه ها و جریان های خاص مغفول نمانده و برخی در تدارک صحنه برای ورود خود به این انتخابات هستند.

از جمله افرادی که برای حضور در انتخابات برنامه ریزی گسترده را رقم زده اند، هاشمی رفسنجانی است، که سابقه انتخاباتی وی بسیار پررنگ بوده و در مراحلی نیز تاریخی شده است.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 اصلاح طلبان پشیمان از حمله سال های گذشته خود به هاشمی و ازدست دادن فرصت او، به نحوی پراکنده وغیر منسجم به حمایت از او رو آوردند.

اما حمایت 84 هنگامی کامل شد که هاشمی به دور دوم در برابر محمود احمدی نژاد رسیده بود. البته احمدی نژاد نیز از دوقطبی سازی فضا و حمله به هاشمی به ره می برد اما اصلاح طلبان اکنون حربه سابق خود را ناکار آمد می دیدند و به حمایت از هاشمی رو آورده بودند.

اشک ها و خاطرات زندان رفته هاشمی در سال84 نتوانست سرپوشی بر اهداف 16 ساله اش نهد و سرانجام تن به شکستی داد که تصورش برای وی قدری محال بود ولی واقعیت را پذیرفت؛ هاشمی در انتخابات 84 در مقابل احمدی نژاد عرصه را واگذار کرد و شکست

هاشمی رقم خورد.

بازی گردانی هاشمی در انتخابات 88 نیز بر کسی پوشیده نیست که وی را تا حد حمایت بی حد و مرز از سران فتنه پیش برد، حمایت خاندان هاشمی از فتنه و حتی صحنه گردانی فتنه توسط آنها در حالی صورت می گرفت که احمدی نژاد بار دیگر توانسته بود قدرت را از

چنگال آیت الله بیرون بکشد.

انتخابات سال 92 نیز فرصتی دوباره برای آیت الله بود که بتواند آخرین تلاش های انتخاباتی خود را رقم بزند در هر صورت با نبود شرط سن برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آیت الله بپا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشت و این بار هم نتوانست از کانال شورای

نگهبان عبور کند و در نهایت در نخستین مراحل متوقف شد.

در همین راستا شنیده ها حاکی از برنامه ریزی گسترده آیت الله برای ورود به عرصه انتخابات مجلس خبرگان است.

بر اساس این گزارش طیف هاشمی در تهران لیست انتخاباتی مجلس خبرگان با نام «مجتهدان مصلح و معتدل» این لیست را تهیه کرده و در حال تکمیل آن در شهرستان ها هستند.

گفته می شود احتمالاً از حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی، محقق داماد، سید حسن خمینی و مجید انصاری برای تکمیل این لیست استفاده شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان