به گزارش لنگرخبر، دولت قبل از امضای توافق با ۱+۵ در تب و تاب این بود که روند مذاکرات را به سمتی بکشاند که این مهم به صورت صد در صدی اتفاق بیافتد.

قبل از مذاکرات دولت سعی بر این داشت تا جامعه را به سمتی بکشاند که همه به این باور برسند که تمامی مشکلات با امضای این توافق حل خواهد شد و رکود اقتصادی جای خود را به رونق اقتصادی خواهد داد.

در این بین دولت یازدهم همه هم و غم خود را بر این موضوع منعطف کرده بود تا از این طریق بتواند پیروزی بزرگی رابرای خود رقم بزند تا از این موضوع بهره سیاسی،اجتماعی و همچنین اقتصادی خود را برداشت کند.

حال اتفاقی که قبل از برجام و پس از برجام افتاده کاملا باهم متفاوت است.ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده ولی طرف مقابل حتی یک قدم هم برای بهتر شدن روابط بر نداشته است؛ نه رونق اقتصادی بوجود آمده و نه بازار کسب و کار و نه حتی بحث انرزی هسته ای برای ایران تا به اینجا سودی نداشته است.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم تحقق وعده های پسا برجامی دولت گفت: در دوران مذاکرات هسته ای دولت ،رییس جمهور و همچنین اعضای تیم هسته ای پی در پی در رابطه با دست آوردهای آینده و وعده ها اظهار نظر های مثبتی داشتند و در بین این اظهار نظر ها وعده های حل خیلی از مشکلات داده می شد در حالی که رهبر معظم انقلاب می فرمودند که حل مشکلات در میز مذاکرات نیست ولی رییس جمهور حتی مشکلات آب آشامیدنی،محیط زیست،اشتغال و ازدواج جوانان و همچنین اقتصاد کشور را مربوط به مذاکرات میدانست و گویا اگر مذاکرات انجام شود تمام این مشکلات حل خواهد شد.

وی گفت: در دوران مذاکرات دولت افکار عمومی را به سمتی سوق داده بود که با امضای توافق تمامی مشکلات یک شبه حل می شود و مردم با مشاهده این وضعیت برخورد تندی با منتقدین برجام داشتند؛ در این بین با ارتباطی که با مردم داشتم همیشه این سوال را از ما میکردند که شما چرا بر روند مذاکرات سنگ اندازی میکنید، حال این سوال از دولت پرسیده می شود که چرا مشکلات حل نشد؟

نقوی حسینی ادامه داد: مذاکرات فقط برای سوء استفاده دولت بود؛ همچنان که در انتخابات هم دولت از مذاکرات سوء استفاده کرد تا بتواند کرسی های بیشتری را از آن خود کند و مردم منتظر پاسخ دولت هستند تا بدانند رونق اقتصادی ای  که دولت از آن حرف میزد کجاست؟ آیا مشکلات جوانان حل شد؟ آیا مشکلات رکود و تورم در جامعه حل شد؟رییس جمهور باید به مردم پاسخگو باشد چرا که توافق انجام شده و کشور در دوره پسا برجام به سر میبرد ولی خبری از تحقق وعده های دولت نیست.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دولت معتقد بود که منتقدین برجام خبر از جیب مردم ندارند، ولی برجام تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته است و منتظر این هستیم که دولت به وعده های خود جامه عمل بپوشاند. وقتی رکود اتفاق میافتد عملا تولید تعطیل می شود و وقتی تولید تعطیل شد اشتغال دچار بحران می شود و پس از ان قدرت خرید است که تزلزل پیدا می کند و در آخر جامعه است که دچار بحران بزرگی خواهد شد.

نقوی در بخش پایانی افزود: دولت در هیچ یک از وظایف خود هیچ برنامه مدونی نداشته و ندارد و تمام موضوعات را به برجام ربط می دهد؛ دولت باید در ابعاد مختلف برنامه های خود را ارائه کند تا بتواند کشور را به سمت پایداری هدایت کند، اینکه تمام مشکلات را به برجام و دولت قبلی ربط دهیم که مشکلات حل نخواهد شد،اگر فرض را بر این بگیریم که دولت قبلی هم مشکل داشته است باید گفت مشکلات فعلی کشور مربوط به دولتی است که هم اکنون قوه مجریه را در دست دارد نه اینکه مشکلات را پس از گذشت ۳ سال از عمر دولت بر گردن این و آن انداخت.

نماینده مردم ورامین در پایان درباره اظهار نظر عراقچی که گفته بود برای ورود هواپیما به ایران منتظر اجازه آمریکا هستیم  گفت: ما برجام را امضا نکردیم که از آمریکا اجازه بگیریم  و متاسفانه مردم هر چه به آسمان نگاه  می کنند خبری از هواپیما نیست؛ مردم هم متوجه این شدند که دولت برای عملی شدن افق آینده سر در گم شده است و متاسفانه دولت برنامه ای برای اداره کشور ندارد و دستش خالیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان