اولین نامزد زن محجبه پارلمان اروپایی وعده داد بر تحقق عدالت برای مسلمانان یونان و جلوگیری از قرار گرفتن آنها در معرض تبعض تلاش خواهد کرد.

به گزارشلنگرنیوز به نقل از "پانوراما الشرق الاوسط"، " انا استامو" اولین نامزد زن محجبه برای انتخابات پارلمان اروپایی اظهار داشت وی فعال و نامزد (پارلمان اروپایی) از حزب سبز است؛ زیرا این حزب اصولی را شعار خود قرار داده است که وی به آن اعتقاد دارد و وی به مشکلات منطقه از دید عمومی و نه از دید منطقه ای می نگرد.


استامو که این مطلب را در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری "آناتولی" بیان می کرد، افزود "آموزه های همه ادیان را در طی سال ها فرا گرفته است، در این میان دین اسلام به تمام سوالات وی پاسخ داده است."


استامو که در یک خانواده مسیحی ارتدوکسی متولد شده است، یادآور شد خانواده اش از گرایش وی به دین اسلام زمانی که 30 سال داشت، متعجب شدند؛ با این حال در تصمیمات وی دخالت منفی نداشتند.


وی اضافه کرد آنچه را به ورود به عرصه سیاست سوق داد، تحقق مساوات برای مسلمانانی بوده که در یونان که در کنار دیگر شهروندان یونانی زندگی می کنند.


وی تأکید کرد "تمام تلاش خود را به کار می بندد تا مسلمانان به شهروندانی تبدیل شوند که مسئولیت های خود را درقبال کشورشان انجام دهند و همچنین برای دستیابی به حقوق خود تلاش کنند."


استامو بر اهمیت کاندیداتوری خود به عنوان اولین زن محجبه در انتخابات پارلمان اروپایی تأکید کرد و گفت: "برخی حجاب را نوعی اقدام تحریک آمیز تلقی می کنند، اما همگان بایستی برای کشور خدمت کنند. نباید به محجبه ها و غیر محجبه ها تقسیم شویم."


براساس این گزارش، هشتمین دور انتخابات پارلمان اروپا طی روزهای بیست و دوم تا بیست و پنجم ماه مه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان