سعید عاکف نویسنده کتاب پرفروش «خاک های نرم کوشک» جدیدترین آثار انتشارات ملک اعظم را معرفی کرد و از وجود مافیای کاغذ در کشور نیز گلایه کرد.

به گزارش لنگرنیوز ، سعید عاکف مدیر انتشارات ملک اعظم در گفت و گو با فارس ، به عدم حضور رهبری انقلاب در نمایشگاه اشاره کرد و گفت:  عدم حضور رهبر فرزانه انقلاب در نمایشگاه کتاب یک خسارت و ضایعه فرهنگی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید خیالشان راحت باشد. اگر کشور ما امروز سرپا ایستاده، صدقه سرِ اهل بیت (ع) است و اگر روی ولایت فقیه پافشاری می کنیم به خاطر این است که ولایت فقیه در ادامه مسیر امامت شیعه است. عده ای که در داخل با این اصل مخالفت می کنند توصیه می کنم کتاب «ولایت فقیه» علامه طهرانی را مطالعه کنند تا متوجه جایگاه ولایت فقیه شوند.

 

مردم کتاب های دفاع مقدس را می خرند

 

این نویسنده حوزه دفاع مقدس به میزان استقبال از نمایشگاه اینطور پرداخت: به نسبت توان خرید مردم در قیاس با سال های گذشته میزان خرید با کاهش روبرو شده ولی ما شاهدیم که مردم ما نسبت به کتاب های دفاع مقدس اسقبال خوبی نشان می دهند. البته میزان فروش انتشارات ملک اعظم با کاهش چشمگیری روبرو شده ولی بازهم مردم با حضور همیشگی از کتاب های دفاع مقدس حمایت کردند. گرانی کاغذ و حواشی چاپ و مشکلات اقتصادی مردم موجب شده تا فروش کتاب کاهش پیدا کند.

 

مافیای کاغذ گفت اجازه نمی دهیم کار کنید

 

وی نسبت به وضعیت کاغذ و وجود جریان های مافیایی نیز اینطور واکنش نشان داد: دست اندکاران و آقایان دست از سر کاغذ و چاپ و نشر بردارند، مطمئنا وضعیت بهتر خواهد شد. ما با جمعی از دوستان، حسب امر رهبری انقلاب در فکر را ه اندازی یک کارخانه تولید کاعذ بودیم، که با پیگیری های بسیار به نتایج خوبی هم منجر شد، ولی یک جریان که من اسم آن را «مافیای کاغذ» می گذارم، اجازه نداند و راحت گفتند که شما کارخانه هم راه اندازی کنید، احتیاج دارید کار کنید، مواد  اولیه تهیه کنید و ...، که باز هم ما اجازه نمی دهیم کار کنید.

عاکف به سهم انتشارات خود در ترویج کتاب نیز اشاره کرد و گفت: انتشارات ملک اعظم مفتخر است که در ترغیب مردم به مطالعه نقش خوبی ایفا نموده است. کتاب، متاسفانه در کشور ما در اولویت نیست. باید خیلی انرژی صرف کرد تا بتوان کتاب را جا انداخت و برای جاانداختن کتاب تلاش همگانی لازم است.

 

گفتند خیلی دلت بخواهد

 

وی به عدم توجه به کتاب در دستگاه های گوناگون اشاره کرد و گفت: صدا و سیما چیپس و پفک را خوب جاانداخته و حتی برخی کتاب ها مثل «دا» و ... را نیز خوب حمایت کرده ولی کاری که باید انجام بدهند را صورت نداده اند. حالا صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و ... هرکدام در جایگاه خود درست عمل نکرده اند و جالب است که نظر مشورتی هیچکس را نیز قبول ندارند. برای مثال از کتاب «خاک های نرم کوشک» همه رقم استفاده کردند ولی حاضر نشدند از تجربه امثال سعید عاکف استفاده کنند. وزارت آموزش و پرورش، بخشی از کتاب «حکایت زمستان» را در کتاب تحصیلی گذاشته بود. تماس گرفتم که چرا اجازه نگرفتید و با این همه تغییرات از کتاب استفاده کردید، جواب دادند، خیلی هم باید دلت بخواهد.

او به نحوه شناخته شدن کتاب هایش نیز اشاره کرد و توضیح داد: تبلیغات کتاب های اینچنینی مرهون لطف اهل بیت (ع) و خون شهداء است و تبلیغات رسانه ای تاثیری ندارد. اگر این کتاب ها به موضوعات مرتبط با زندگی شهداء و خوبان نبود کسی سعید عاکف را نمی شناخت.

 

عده ای گفتند مردم ما نمی فهمند

 

میزان استقبال مردم از کتاب های دفاع مقدس را عاکف، اینطور توضیح داد: ملت ما به خاطر یک تفکر مذهبی، به کتاب های حوزه جنگ و دفاع مقدس که تبولر تفرک شیعی آن را خلق کرده است اقبال بیشتری نشان می-دهند. عده ای در داخل، زمانی که کار دفاع مقدس چاپ کردیم، مسخره کردند و گفتند کسی این کارها را نمی خواند. رمان فقط ماکسیم گورکی، داستایوفسکی و ... و کسی رمان مذهبی نمی خواند ولی به برکت اهل بیت (ع) و خون شهداء، دیدیم که این کتاب ها با استقبال گسترده ای روبرو شد. در دوره ای اگر رمان فلان نویسنده فرانسوی در داخل ترجمه می شد ولی نمی فروخت، عده ای می گفتند مردم ما نمی فهمند.

 

برخی می گویند این کتاب ها از جای خاص حمایت می شود

 

عاکف به جناح فرهنگی مومن نیز اشاره کرد و یادآور شد: اگر جریان فرهنگی در کشور ما یک جریان سالم و مومن بود هیچ چیز جز مذهب و اخلاق حرفی برای گفتن پیدا نمی کرد. مردم اگر کتابی را به توصیه رهبری می خرند، ریشه در عرق مذهبی آن ها دارد، ولی عده ای از آقایان این حرف را قبول ندارند ولی شاهدید که مردم برای این کتاب ها پول می دهند و تهیه می کنند، در صورتی که برخی می گویند این کتاب ها از جای خاص حمایت می شود که به نظرم کافر همه را به کیش خود پندارد.

 

موضوعات اجتماعی هم دفاع مقدس ما است

 

نویسنده «خاک های نرم کوشک» از جدیدترین آثار انتشارات ملک اعظم نام برد و توضیح داد: کتاب «شام برفی» که با محوریت مباحث مربوط به اتفاقات و جنگ سوریه است و همچنین کتاب «خواستگاری» که بنا به احساس مسئولیتی که داشتیم، به عنوان کتاب های چاپ اول به نمایشگاه آورده ایم. پرداختن به موضوعات اجتماعی و ... نیز دفاع مقدس ما است و باید جدی گرفته شود. با توجه به خلاهایی که در موضوعات اجتماعی مثل خواستگاری در اجتماع جوانان به آن مبتلا هستند به چاپ این کتاب پرداخته ایم.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان