امام خامنه ای در دیدار دست اندرکاران برگزارى همایش بزرگ داشت آیت اللّه مشکینی گفتند: شایسته است که از مرحوم آیت الله مشکینی تجلیل و آثار ایشان منتشر شود.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن بیانات امام خامنه ای صبح امروز پنج شنبه در دیدار دست اندرکاران برگزاری همایش بزرگ داشت آیت الله مشکینی که در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ برگزار شده بود، در همایش بزرگ داشت آن عالم مجاهد که در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزار گردید.

بیانات رهبر انقلاب در این دیدار را میتوانید در زیر بخوانید.

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم (۱)
راجع به مرحوم آقاى مشکینى (رضوان اللّه علیه) همین طور که جنابعالى اشاره کردید، شایسته است که از ایشان تجلیل بشود. آقاى مشکینى (رحمةاللّه علیه) - در زمان حیاتشان من این را اعتقاد داشتم، الان هم بر همان اعتقاد هستم - یک آدم بى بدیل بود؛ یعنى ما حقّاً [و] انصافاً، هیچ کس دیگر را با این جامعیّت در خصوصیّات مختلف، در بین بزرگان روحانى مان نداریم. انصافاً یک مرد بى بدیل و بى نظیرى بود.


 خب سالهاى متمادى هم ایشان حضور داشته در صحنه. از سال ۴۱ ایشان وارد صحنه ى مبارزات بودند. و من این جمله را مکرّر نقل کرده ام از مرحوم آقاى حائرى (رضوان اللّه علیه)؛ خود آقاى حائرى براى من نقل کردند - همان سال ۴۱، ۴۲ - [که] یک صحبتى با مرحوم آقاى گلپایگانى میکردند، مرحوم آقاى گلپایگانى فرموده بودند که من چهل سال به گردن این حوزه حق دارم - که خب، حق هم همین است - ایشان میگفتند من گفتم خب حاج میرزا على مشکینى هم بیست سال به گردن این حوزه حق دارد. این مال سال ۴۲ است؛ یعنى اهمّیّت شخصیّت آقاى مشکینى را آدم این جورى میتواند بفهمد [که] کسى مثل مرحوم حاج آقا مرتضاى حائرى - با آن رتبه و مقام علمى و [مخصوصاً] با آن آبرویى که ایشان در حوزه داشت؛ مرحوم آقاى حاج آقا مرتضى، در حوزه خیلى آبرومند و باحیثیّت بود؛ خیلى وزنه بود در حوزه، از همه جهت - درباره ى آقاى مشکینى یک چنین تعبیرى میکردند.


 به هر حال، هم خوب است آثار ایشان منتشر بشود، هم این تفسیر - من اطّلاعى نداشتم از اینکه این تفسیر صادر شده از قلم آقاى مشکینى، حالا هم که جناب آقاى استادى(۲) قبول زحمت کردند که دنباله ى آن را تمام بکنند -قاعدتاً چیز خوبى خواهد بود؛ سلیقه ى آقاى مشکینى این جورى بود: آدم بسیار خوش سلیقه [اى بود]؛ ایشان علاوه بر جهات علمى و اخلاقى و سیاسى و تقوایى و مانند اینها، بسیار اهل ذوق و اهل سلیقه و مانند اینها بودند. امّیدواریم ان شاءاللّه خداوند کمک کند و تأیید کند شما را؛ این کار هم به بهترین وجهى - هر دو مورد- ان شاءاللّه انجام بگیرد. (۳)
 
۱) این کنگره به همّت مؤسسه ى علمى - فرهنگى دارالحدیث، در تاریخ  ۱۳۹۳/۰۲/۲۵ برگزار شد.
۲) آیةاللّه رضا استادى (رئیس همایش بزرگداشت آیةاللّه مشکینى)
۳) فرزند مرحوم محدّث اُرموى - آقاى میرهاشم محدّث - از سوى حاضران معرّفى شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان