به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد لاهوتی در مراسم صبحگاه مشترک در سپاه ناحیه لنگرود با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا ، گفت : خرمشهر به مدت 19 ماه در اختیار رژیم صدام بود و در سال 1359 پس از 34 روز مقاومت دلیرمندانه ، رزمندان ایران توانستند خرمشهر را از تسخیر صدام خارج کنند.



نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس گفت : خرمشهر برای صدام به منزله بصره و بغداد بود و به همین دلیل نیروهای زیادی را برای کنترل داشتن خرمشهر وارد این شهر کرده بود.



وی با بیان اینکه صدام نوکر امریکا بود ، افزود : بعد از شکست رژیم شاه در ایران و تسخیر لانه جاسوسی امریکا تحقیر شد و بعد از انان کارهایی چون کودتای نوژه و عملیات طبس را برنامه ریزی کرد که با سرنگونی مواجه شدند.



لاهوتی بیان کرد : یکی از تحمیل های امریکا جنگ 8 ساله بود که توسط صدام به ایران تحمیل کرد که باز هم نتوانست پیروز میدان باشد و با رهبری امام خمینی پرچم مقدس ایران یک بار دیگر به عنوان یک کشور مقتدر ، برافراشته شد  و بعد از جنگ نحریم های اقتصادی را بر ایران وارد کردند.



مهرداد لاهوتی افزود : اگر برگردیم به تاریخ مشاهده می کنیم که امام علی(ع) با سه گروه ناکثین یا پول پرستان و قاسطین یا سیاست مداران مکار و مارقین جنگ کردند که در هر زمان صدمات زیادی به اسلام زدند و امروزه شیعیان امیرالمومنین هم با همین سه گروه مبارزه می کنند و درگیر هستند.



وی اعلام کرد : در حال حاضر امریکا حکم قاسطین را دارد که با سیاست های مکارانه قسط توطئه در خاورمیانه و هر جای دیگر در جهان را به نفع خود را دارد .



نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با بیان اینکه مذاکرات هسته به صورت مستقیم زیر نظر رهبر معظم انقلاب اداره می شود ، گفت : یکی از اهداف مذاکره با امریکا نشان دادن چهره غلط و باطل امریکا و اروپا در جهان است و ایران انرژی هسته ای را جز برای استفاده صلح آمیز استفاده نخواهد کرد .



در پایان این مراسم از خانواده دو شهید سید محمد مهدی نورموسوی و شهید سید حسن تراهی که در عملیات بیت المقدس به مقام شهادت نائل شدند تجلیل گردید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان