به گزارش لنگرنیوز، شاید اغراق نباشد که بگوییم کمتر کسی در کشور وجود دارد که نام شهید حسین املاکی را نشنیده باشد و البته دلیل آن کلمات قصار امام خامنه ای در وصف این شهید است که فرمودند : قهرمان یعنی این ...





همرزمان این شهید شاهد رشادت های این بزرگوار بودند ولی نسل های دوم و سوم فقط آوازه اش را شنیدند.



 1 (1)

در جایی شنیده بودم که صدام برای سر حسین املاکی جایزه گذاشته است و با کار صدام مشخص می شود که حتما ضربه های بزرگی از املاکی خورده است.





در هر صورت بعد از پایان جنگ پیکر این شهید هنوز هم بازنگشته است و در محل زندگی این شهید در کولاک محله بخش کومله یادمانی برای این سردار ساخته شده است.





اما چیزی که مد نظر است این است که بنا به نوع ساخت این یادمان پرندگانی در داخل سقف که در شکل زیر(تصویر اول) هم مشخص است ساکن می شوند و فضله های پرندگان به پایین و بر روی محل شبه قبر این شهید در شکل زیر (تصویر دوم) ریخته می شود.



 1 (2)



1 (3)

اگر نگاهی به روی قبر و حتی دیوار های این یادمان بیاندازیم چیزی که بیشتر به چشم میخورد این است که کسی اهمیتی به این یادمان نمی دهد (به هر دلیلی که وجود دارد)





هر ساله 9 فروردین برای این شهید یادواره گرفته می شود و در یادواره های شهرستانی هم نام این شهید به عنوان یک سردار بلند مرتبه که رهبری او را قهرمان توصیف کرده اند وجود دارد .





ولی به راستی حق این شهید فقط یادواره گرفتن است ؟





آیا بهتر نیست یک دستی به این یادمان کشیده شود و با درج خاطرات و قرمانی های این بزرگوار در محل یادمان جایی برای آشنایی جوانان با فرهنگ دفاع مقدس باشد که چه کسانی رفته اند و چه کسانی مانده اند؟ و چه هدفی را دنبال می کردند ؟





نمی گوییم با یادواره مخالفیم ولی صرف بردن نام این شهید و حتی شهدای دیگر کاری از پیش نمی برد و جوان با این مراسم ها هدایت نمی شود ، لازم به گفتن نیست ولی بهتر از ذکر کنم شاید تاملی شود.





فقط کافی است که فیلم 5 مراسم مختلف که برای شهدا گرفته می شود مشاهده شود ، دیده می شود همان کسانی که در مراسم اول حضور دارند در 4 مراسم بعدی هم حضور دارند و خبری از مهمان و تازه وارد جدیدی به این مراسم نیست و اینجاست که مشخص



می شود که در زمینه کار فرهنگی و شهدا و حتی انقلاب آن چنان که باید کار نشده است.





شاید دلیل آن عدم تخصص برخی .... باشد که 





البته عدم اعتماد مسئولین به جوانان هنوز هم که هنوز است در لنگرود دیده می شود و شاید همین امر موجب دوری جوان امروز با نسل اول و آرمان های امام و شهدا باشد.





لطفا فکری کنید و بیاندیشید که سخنان امام و رهبر معظم انقلاب روی زمین نماند.





لطفا بیاندیشید.



 1 (5)



1 (4)



 



1 (6)

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان