پس از انقراض یک گونه لاک پشت در ایران توسط چینی ها به عنوان خوراک، برخی از این افراد در سطح شهر به دنبال خرید مشروبات الکلی از مغازه ها هستند.
 

به گزارش لنگرنیوز , اخیرا حضور افرادی از کشورهای شرق آسیا به ویژه چینی ها در کشور زیاد شده است. اگرچه در ظاهر این موضوع مشکلی نداشته باشد اما جا دارد مسئولین فرهنگی بیشتر به برخی از پیامدهای فرهنگی این حضور توجه کنند.

 یکی از این موارد حجاب این افراد است که بر اساس قانون اساسی کشور حضور این افراد در کشور مستلزم رعایت حجاب و چارچوب های پوشش در ایران است.

متاسفانه شاهد هستیم در بسیاری از موارد نه تنها این افراد به رعایت پوشش در ایران اقدام نمی کنند بلکه به تمسخر حجاب در ایران هم می پردازند و با خنده از زنان محجبه استقبال می کنند.

بر اساس این گزارش با توجه به فصل گرما در ایران بانوان خارجی از بلوز و شلوار نازک استفاده می کنند که این عمل در عرف ایران قابل قبول نیست.

نکته جالب دیگر این است که دیده شده برخی از این افراد هنگام مراجعه به فروشگاهها تقاضای مشروبات الکلی می کنند.

این تقاضا در حالی است که وقتی فروشندگان به آنها جواب منفی می دهند، توسط این افراد مسخره شده و چینی ها با تمسخر و ناراحتی مغازه را ترک می کنند.

پیش از این دولت برای بازگرداندن تبعه های افغانی در ایران هزینه های زیادی را متحمل شده است که حضور چینی ها باد زنگ خطری برای مسئولین باشد.

با توجه به این موضوع که فرهنگ این افراد با فرهنگ ایرانی مغایرت داشته قطعاً حضور دراز مدت این افراد مشکلات فرهنگی زیادی برای کشور به وجود می آورد.

پیش از این احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان به صید ” لاک پشت های فراتی” به عنوان یکی از گونه های در معرض خطر انقراض توسط کارگران چینی شاغل در میدان های نفتی آزادگان اشاره کرده و گفت: چینی ها این لاک پشت ها را می گیرند و می خورند!

این مقام سازمان محیط زیست از شکار غیرمجاز و استفاده خوراکی چینی ها از گونه های جانوری در معرض انقراض در تالاب هورالعظیم خبر داد و تاکید کرده است: گزارش نهادهای مردمی را مبنی بر استفاده خوراکی چینی ها از گونه های در معرض انقراض تالاب را تائید می کنیم.

با توجه به این نمونه مشکل به وجود آمده چینی ها در کشور باید میزان ورود این افراد به کشور بازنگری شده و مسئولین برنامه ویژه ای برای این حضور در نظر بگیرند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان