عمران علیزاده متذکر شد : به عقیده من ، امریکایی ها به همراه اسرائیل قصد داشتند با دگرگونی دولت و حکومت در سوریه ، حلقه مقاومت منطقه بر علیه رژیم صهیونیستی را بشکنندو امنیت را برای این رژِم برقرار کنند که الحمدلله این با همت مردم سوریه و با مدیریت جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ ترین کشور شیعه در منطقه با کشت کامل رو برو شده است .

به گزارش لنگرنیوز ، خبرنگار لنگرنیوز گفت و گویی کوتاه پیرامون فعالیت گروه داعش و وضعیت سوریه با دکتر عمران علیزاده مدرس دانشگاه و پژوهشگر فوق دکترای جغرافیای سیاسی در دانشگاه تهران انجام داد.

دکتر عمران علیزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به فعالیت گروه های تروریستی همچون داعش در غرب کشور ، فرایند این گروه را چطور می بینید ، گفت : سابقه نشان داده که گروه های تروریستی همیشه توسط امریکا تحریک می شوند و در استراتژی امریکا درجهان جایگاه ویژه ای دارند .

وی افزود : گروه داعش هم این چنین است و برای این به وجود آمد که چهره ای دگرگون شده از اسلام و مسلمانی را در جهان نشان دهد که با حقوق بشر و دموکراسی زاویه کامل دارد و حرمت انسان را نگه نمی دارد.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد : با توجه به شکستی که این گروه در سوریه خوردند مکان عملیاتی خود را به مرزهای عراق منتقل کردند و بنده نظرم این است که با توجه نفوذی که ایران با ژئوپلتیک شیعه در مرزهای غربی خودش و مرزهای شرقی عراق دارد خطری از گروه های امثال داعش ،  متوجه ایران شود .

علیزاده ادامه داد : به غیر از آن اگر توجه کرده باشید در ماه های اخیر تمرکز امریکا به گروه هایی مثل داعش کمتر شده است و آنها در پی نفوذ به افریقا هستند و گروه های تندرویی مثل "بوکوحرام" را ساماندهی و تشکیل دادند تا بتوانند نفوذ خود را در افریقا بیشتر کنند.

وی در سوال دوم مبنی بر اینکه بحران سوریه به کدام سمت خواهد رفت و نقش ایران در منطقه به عنوان یک بازیگر چه خواهد بود ، اظهار کرد : در بحران سوریه ، حکومت قانونی دکتر بشاراسد مثل تمام حکومت های جهان از سوی ملت خود وکالت داشتند که در روزهای بحران و ناامنی امنیت را برای کشور خود حفظ  کنند و باید به بشار اسد و ملت سوریه تبریک گفت که در دنیای بحران کنونی ، توانستند به درستی و با وحدت این کار را انجام دهند.

عمران علیزاده متذکر شد : به عقیده من ، امریکایی ها به همراه اسرائیل قصد داشتند با دگرگونی دولت و حکومت در سوریه ، حلقه مقاومت منطقه بر علیه رژیم صهیونیستی را بشکنندو امنیت را برای این رژِم برقرار کنند که الحمدلله این با همت مردم سوریه و با مدیریت جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ ترین کشور شیعه در منطقه با کشت کامل رو برو شده است .

وی در پایان گفت : بنده آینده بسیار بسیار روشنی را برای سوریه می بینم که از یک جنگ داخلی تمام عیار و یک تجزیه شدن حتمی نجات پیدا کردند و ان شاالله در آینده با کمک دوستان منطقه ای خود نظیر ایران گام های محکمتری را درمنطقه بردارند. 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان