محمد باقر حیدری کاشانی اظهار کرد : ایران با وجود اسلام و گنجینه هایی مثل پیامبر خاتم و ائمه اظهار یک کشور ثروتمند است ولی نیاز به یک تحول عمیق در زمینه سبک زندگی آدم ها احساس می شود.

به گزارش لنگرنیوز ، شب گذشته حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر حیدری کاشانی از کارشناسان برنامه سمت خدا در سلسه همایش سبگ زندگی اسلامی در مسجد شهدا(امینی) لنگرود گفت : سبک زندگی اسلامی یک موضوع مهم و حیاتی است که به صورت بنیادی به آن پرداخته نشده است.

 

وی افزود : بعد از فرمایشان مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی ، مقالات و پژوهش های زیادی صورت گرفته است ولی این کافی نیست و باید بیشتر در این راه تلاش کرد تا زندگی اسلامی در زندگی شیعیان رواج پیدا کند.

 

این کارشاس مذهبی اظهار کرد : یکی از مسائلی که باید در موضوع سبک زندگی اسلامی به آن توجه شود زندگی رحمانی است و نه زندگی شیطانی که تمام مراحل این موضوع آراستگی است و باید با هدف باشد تا انسان به دام شیطان نیفتد و به سوی زندگی رحمانی و خدایی قدم بردارد.

 

محمد باقر حیدری کاشانی گفت : اعوذباالله و بسم الله دو بخشی است که به عنوان عصاره اسلام خلاصه می شودو تمام دین در این دو جمله خلاصه می شود و این به عنوان یک کار عملی و اصلی است.

 

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یک زندگی فرار گونه است افزود : در سبک زندگی اسلامی انسان با دوری کردن از وسوسه ها و هوس های شیطانی به سوی خداپرستی و بندگی خداوند رحمان می رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی اظهار کرد : شیطان در تمام مراحل زندگی انسان با اوست و تمام تلاش خود را انجام می دهد تا فرزند آدم را از راه خدایی به سوی خود دعوت کند.

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم بیش از 90 آیه در مورد شیطان آمده است افزود : خداوند در قرآن هزاران آیه نازل کرده اند و در این ایات در مورد شیطان توضیحات کاملی را داده است .

 

این کارشناس مذهبی افزود : باید به جوانان درس شیطان شناسی را بیاموزیم تا پلیدی ها را بشناسد.

 

محمد باقر حیدری کاشانی با بیان اینکه اولین کسی که در عالم رقصید شیطان بود افزود : شیطان امید داشت تا به واسطه رقص و موسیقی برخی از پامبران بزرگ را نیز گمراه کند.

 

وی خطاب به آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران گفت : آموزش و پرورش در مقاطع تحصیلی مختلف چقدر دانش آموزان را با شیطان آشنا کرده اند و چه خدماتی داده اند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود : در کشور های خارجی سن امید به زندگی انسان ها بالاست و آدم ها برای اینکه بیشتر زندگی کنند به سلامت بدن خود اهمیت می دهند و دلیل آن این است که آنها مرگ را پایان زندگی می دانند و تلاش می کنند بیشتر و راحت زندگی کنند و به آخرت اعتقادی ندارند در حالی که در اسلام ، مرگ آغاز یک زندگی ابدی است.

 

محمد باقر حیدری کاشانی اظهار کرد : ایران با وجود اسلام و گنجینه هایی مثل پیامبر خاتم و ائمه اظهار یک کشور ثروتمند است ولی نیاز به یک تحول عمیق در زمینه سبک زندگی آدم ها احساس می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان