پس از اعدام یک مفسد اقتصادی برخی افراد و جریانات سیاسی بنای مخالفت و شبهه افکنی را در پیش گرفتند و کوشیدند تا اقدام قوه قضائیه را زیر سئوال ببرند.

به گزارش لنگرنیوز، چند روزی از اقدام قابل تقدیر قوه قضائیه در اجرای حکم اعدام «مه آفریدخسروی» می گذرد. وی که در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس بزرگ (معروف به سه هزارمیلیاردی) دستگیر و محاکمه شده بود، پس از ضبط دارایی ها و اموالش، بنابر حکم صادره از سوی دادگاه، اعدام شد.

در برابر این امر، برخی افراد بنای مخالفت و شبهه افکنی را در پیش گرفتند و کوشیدند تا اقدام قوه قضائیه را زیر سئوال ببرند، این در حالی اتفاق افتاد که همان ها تا قبل از اجرای حکم، صحبت از ضعف قوه قضائیه و عدم احقاق حقوق ملت در برخورد با متهمان پرونده اختلاس بزرگ می کردند!

نکته مهم در مواجهه با این پدیده، شناختن طیف های مختلف مخالفان اجرای حکم اعدام «مه آفریدخسروی» است.

رسانه های بیگانه

اصولاً رسانه های بیگانه اعم از رسانه های انگلیسی و عربی(همچون العربیه و سی ان ان)، رسانه های بیگانه فارسی زبان(مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا) و رسانه های ضاهراً ایرانی(مثل من و تو و امثال آن) چه در حوزه رادیو تلویزیون و چه در حوزه اینترنت،هدفی جز عناد، لج بازی و تقابل با جمهوری اسلامی ایران تحت هر شرایطی، نداشته و ندارند.

در مورد اعدام محکوم پرونده فساد بزرگ اقتصادی نیز، دقیقاً همین روند پیگیری شد تا با بهانه های مضحک، اصل اجرای عدالت اسلامی را به حاشیه ببرند!

رسانه های همیشه مخالف

کم نیستند در داخل کشور، رسانه هایی که همواره مخالف هستند! گویی ساز مخالف زدن در تقابل با همه کارهای سازنده و غیر سازنده، جزئی از ماهیت آنها شده است.

این رسانه ها که طیف نه چندان کوچکی از سایت های اینترنتی، تا روزنامه و هفته نامه و ... را شامل می شود، پس از گذشت یک سال و نیم از ماجرای اختلاس بزرگ و غرزدن های متوالی درباب شیوه برخورد با مفسدان اقتصادی و خشکاندن ریشه اختلاس و مواردی از این دست، اکنون مستقیم و غیرمستقیم، اجرای این حکم را زیرسئوال برده و بعضاً همان دیدگاه های رسانه های بیگانه را تکرار می کنند. 

جالب اینجاست این رسانه های همیشه مخالف که وابسته به جریان موسوم به اصلاح طلب هستند، با انتشار اخبار و مطالبی درصدد دفاع از این مجرم بزرگ برآمده اند و اعدام وی را ناگهانی دانسته شبهاتی را در این زمینه در رسانه های خود و در فضای مجازی منتشر نموده اند و جالب تر آنکه این طیف مطرود از سوی ملت با چنین مواضع عجیبی کماکان خود را پیروز انتخابات مجلس که هنوز بیش از یک سال به آن مانده می داند!

طیف خاصی از مردم عادی

در این میان، بخش خاصی از مردم که متأثر از برنامه های رسانه های بیگانه، جوسازی مخالفان همیشگی داخلی و البته شیطنت های حساب شده از سوی برخی عناصر در شبکه های اجتماعی مجازی، سخنان مورد اشاره را تکرار می کنند.

متأسفانه کوشش های هدفمند برای تغییر در تفکر بخشی از جامعه ما همواره وجود داشته ودر حال حاضر نیز یک پدیده رایج است و البته اسباب و و لوازم برای مدیرت افکار عمومی این بخش خاص از جامعه، روز به روز متنوع تر و پیشرفته تر می شود.

و اما کلام آخر

انگیزه عاملان اینگونه برخوردها کاملاً واضح و آشکار است و می توان با قدری تأمل به آنها پی برد، مواردی همچون:

- مخالفت کلی با حکم اسلامی اعدام

- تلاش برای تضعیف قوه قضائیه

- سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی

- کوشش برای جلوه دادان نقاط قوت جمهوری اسلامی(همچون مبارزه با فساد اقتصادی) به عنوان نقطه ضعف

همه این برنامه ها در حالی انجام می شود که بهانه بودن ماجرای اعدام یک محکوم اقتصادی، کاملاَ آشکار شده است.

این درحالیست که رسانه های بیگانه همواره می کوشیدند تا مقابله جمهوری اسلامی با اشکال مختلف فساد را زیر سئوال ببرند و اکنون در یک موضع انفعالی، اقتدار قوه قضائیه را زیر سئوال می برند.

برخی از رسانه های داخلی نیز که همواره مقابله چین با فساد اقتصادی را مثال می زدند و آرزوی تیرباران! مفسدان اقتصادی بزرگ و حتی اختلاسگران خرده پا را در سر می پروراندند، اکنون تبدیل به مخالفان و منتقدان قوه قضائیه شده اند.

در هرصورت مقابله با این جریانات رسانه ای که کاملاً برنامه ریزی شده و هماهنگ است، نیازمند هوشیاری مردم و مسئولان است تا اثرات نقشه های شوم آنها به حداقل برسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان