عده ای به اسم اعتدال سعی می کنند اسلام را دین سازش و تسلیم نشان دهند / جرم مستند” من روحانی هستم” این است که حقیقتی را در مورد آقای روحانی بیان کرد

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد حواشی مستند”من روحانی هستم” گفت: جرم مستند” من روحانی هستم” این است که حقیقتی را در مورد آقای روحانی آن هم با احترام مطرح کرده است. فقط برای اینکه دخالت روحانی در قضیه مک فارلین را مطرح کرده است آقایان

کد خبر : 5186
تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد حواشی مستند”من روحانی هستم” گفت: جرم مستند” من روحانی هستم” این است که حقیقتی را در مورد آقای روحانی آن هم با احترام مطرح کرده است. فقط برای اینکه دخالت روحانی در قضیه مک فارلین را مطرح کرده است آقایان وحشت کرده اند که مبادا به شخصیت روحانی صدمه بزند.

به گزارش لنگرنیوز ، همایش «نفاق سیاسی در کمین انقلاب اسلامی» با حضور حجت الاسلام سید حمید روحانی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد. سید حمید روحانی؛ موسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان گفت: نفاق از زمان پیامبر اسلام شروع شد و بعد هم جریان نفاق مصیبت های فراوانی برای هال بیت و ائمه ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در دوران قاجار جریان نفاق با منحرف کردن جریان عدالتخواهی ، مشروطه را به ارمغان اورد؛ افزود: جریان نفاق از ابتدای نهضت امام وجود داشت و مستقیما با امام مخالفت نمی کردند و زمانی که امام تبعید شده بود می گفتند مگر می شود با آمریکا در افتاد و با دستگیری امام به مرجعیت توهین شده است.

موسس بنیاد تاریخ پژوهی با اشاره به اینکه سازمان مجاهدین خلق یک جریان خطرناک بود که اگر بصیرت امام نبود همانکاری را که فراماسون ها با نهضت عدالتخواهی کردند بر سر نهضت امام می آوردند؛ گفت: از پیروزی انقلاب، بنی صدر، جبهه ملی ، نهضت آزادی و .. هیچکدام راه امام و اسلام ناب را قبول نداشتند و بدترین نفاق را دنبال کردند. سالم ترینشان بازرگان بود که اعتقادات خود را به زبان می آورد. در نوفل لوشاتو پیش امام رفت و گفت شاه را از ایران بیرون نکنید که امام با تندی گفت کدام انسانیت اجازه می دهد کسی را که دستش به خون مردم آلوده است را بیرون نکنیم و بازرگان سکوت کرد و به ایران بازگشت. ابراهیم یزدی بلافاصله برای اینکه این جریان به پای آنها نوشته نشود علیه بازرگان اعلامیه صادر کرد و گفت شاه باید از ایران برود. نهضت آزادی هم در دوران جنگ ضربات زیادی را به ما زد و حرف های غربی ها را تکرار می کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز هم بزرگترین خطر برای نظام ما جریان نفاق است که امروز در پشت چهره شخصیت های روحانی خودش را پنهان کرده است؛ تصریح کرد: امثال [آقایانی که امروز ادعای خط امامی دارند] دیدگاه هایی دارند که با راه امام و رهبری نمی خواند و لذا حرف های خودشان را از زبان آنها می زنند.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: مثلا اینکه دولت مردم را از پشت پرده برخی از مسائل بی‌خبر نگه می دارد با شیوه امام سازگاری ندارد و مورد بعد ذلت پذیری در برابر اهانت ها و گستاخی های اخیر آمریکاست که کمتر سابقه داشت و آمریکا به خود اجازه نمی داد مستقیما در مسائل ایران دخالت کند و به عنوان مثال وقتی وزیر خارجه ما در مراسم عماد مغنیه در لبنان رفت دولت آمریکا رسما اعتراض کرد.

روحانی با بیان اینکه سومین مورد کوبیدن جریان حزب الهی و وفادارن امام با برچسب های تندرو، خشونت طلب است؛ تاکید کرد: عقلانیت به معنای سازش در برابر آمریکا و بی سواد خواندن ملت ایران نیست و اولین تاثیر این موارد جداشدن دولت از ملت است. از افتخارات ما بود که ملت و دولت یکی هستند اما اینگونه موضع گیری ها در برابر منتقدین آن هم از زبان کسی که می گوید باید مردم انتقاد کنند، دور از انتظار است.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: روزی که انقلاب در آستانه پیروزی بود آمریکا فکر نمی کرد اسلام در مقابل منافع استکباری قد علم کند و بر این باور بود که اسلامی مثل عربستان در ایران حاکم می شود و دغدغه داشت که نکند پشت صحنه جریانات ایران کمونیست ها باشند و آمدن هایزر به ایران هم برای این بود که بفهمد چه کسی از آستین امام بیرون می آید.

روحانی با بیان اینکه آمریکایی ها روی شاپور بختیار خیلی پا فشاری و حتی امام را تهدید میکردند؛ گفت: آمریکایی ها در نوفل لوشاتو نزد امام آمدند و گفتند ما تا کنون در برابر ایران و حتی بیرون کردن شاه سکوت کردیم ولی اگر در مقابل بختیار بایستید آمریکا برخورد دیگری می کند و امام گفتند ما هم تاکنون در برابر آمریکا کاری نکردیم و کاری نکنید که با آمریکا برخورد دیگری بکنیم. وقتی بازرگان به ریاست دولت موفقت گمارده شد تا حدی ارامش یافتند.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب دیدند امام اسلامی را حاکم کرده که با ادعای آنان مغایرت دارد. بنابراین در سرتاسر جهان هرجا اسلام سربلند کرد به شدت سرکوب کردند و اجازه ندادند در هیچ جای دیگری اسلام پا بگیرد مثل حمام خونی که در الجزایر راه انداختند. رهبران دینی را در هرجا که دیدند ترور کردند و اجازه ندادند روحانی دیگری در برابرشان بایستد.

وی با بیان اینکه فکر می کردند با فشارها می توانند اسلام را به عقب برگردانند و از پیشرفت بازدارند ولی دریافتند که با این فشارها نمیتوانند در مقابل سیل بنیان افکن اسلام مقاومت کنند گفت: بنابراین اسلامی را ایجاد کردند که مایه بدنامی اسلام راستین شود و طالبان و القائده و .. را روی کار اوردند که مایه سرشکستگی اسلام بودند.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز دوجریان به نام اسلام و در جهت ضربه زدن به اسلام راستین مطرح شده است. یکی اسلام خشونت طلب، افراطی گری، وحشی گری و ترور که تلاششان این است که تلقین کنند اسلام راستین اینگونه است و جریان دیگر جریان تفریط است. عده ای در کشور ما سربلند کرده اند و تلاششان این است که هرگونه مقاومت و سازش ناپذیری را محکوم کنند.

روحانی گفت: این که یک باره جریانی راه می افتد و با چماق افراطی سعی می کنند نیروی های انقلابی را سرکوب کنند حساب شده اشت. امام فرمودند گاهی دشمن حرف ها و نقشه های خود را از زبان خودی ها بیان می کند. در مراکز علمی باید بررسی شود که چرا یکباره چندنفر به شدت ضد افراطی می شوند و از اعتدال دم می زنند.

موسس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: اگر اظهار تنفر از دشمن افراطی گری است در مکتب تشیع ۱۴ قرن است که این اتفاق می افتد و بعد از هر نماز هم لعن دشمنان اهل بیت مستحب است. اینکه امام تاکید می کند که تنها به یزید زمان حسین لعن نکنید و یزید زمان خود را هم لعن کنید برای این است که مکتب تشیع اقتضا می کند در برابر ستم ها ساکت نباشیم و موضع بگیریم.

وی با بیان اینکه آقای ری شهری نامه ای به امام نوشت و در مورد نوعی رابطه با آمریکا سوال کرد و امام در پاسخ گفت مواظب باشید فریبتان ندهند و مبادا ظلم های آمریکا را فراموش کنید؛ اظهار کرد: طبق رسالت اسلامی باید نسبت به دشمن اعلام انزجار کنیم و اهمیت این به حدی است که بانوی اول اسلام سفارش می کند مزارش پنهان بماند تا شیعیان علت آن را جویا شوند و متوجه ظلمی که به اهل بیت شده بشوند.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه عده ای به اسم اعتدال سعی می کنند اسلام را دین سازش و تسلیم طلبانه نشان دهند و با اساس اسلام و قرآن برخورد می کنند؛ گفت: اینکه عده ای میگویند مرگ بر آمریکا نگوییم چون افراطی گری است؛ مقابله با قرآن است خدا دوست ندارد کسی ناسزا بگوید مگر کسی که مورد ظلم قرار گیرد و اینکه امام می گوید مرگ بر آمریکا برگرفته از قرآن و عبادت است.

روحانی با بیان اینکه رهبری مطرح کردند برخی مسئولین نمی توانند پیام اقتدار مردم را درک کنند؛ تصریح کرد: اصل به آنجا بر می گردد که مردمی و جامعه شناس نیستند و نمی توانند واقعیت اسلام را درک کنند. اسلام فقط به عمامه نیست.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اسلام شناسی به عمامه و خوب حرف زدن نیست؛ گفت: وقتی کسی اسلام شناس و مردمی نباشد نتیجه این می شود که طوری حرف بزند که مردم خوششان بیاید و مثلا می گوید نباید زنان زیبارو را از میدان بیرون کرد. چه کسی زنان را از میدان بیرون کرده و مگر در کشور ما بسیاری زنان متدین زحمت نمی کشند.

وی ادامه داد: آقایان مطرح می کند که نباید کسی را با شلاق به بهشت برد. اکثریت مردم به نظام رای دادند و گفتند باید احکام اسلام اجرا شود. این ها که می گویند نباید با شلاق مردم را به بهشت برد یعنی هرج و مرج در کشور حاکم باشد؟

روحانی با بیان اینکه این مسائل نگران کننده است و چیزی نیست که یکباره انجام شده باشد؛ تاکید کرد: از ۲۰ سال پیش کسانی سعی کردند با قلم فرسایی غیرت، عزت و شرافت زدایی کنند. مسائلی که امروز می بینیم برنامه ریزی شده است. فهمیدند با تظاهرات نمی توانند انقلاب را از مردم بگیرند و لذا سعی کردند در نشریاتشان غیرت و .. را به سخره بگیرند. این جریانات حساب شده است که اخلاق، اعتقادات و فرهنگ ما را از ما بگیرند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه این جمله امام خیلی مهم است که کسانی می توانند تا آخر خط با ما باشند که درد فقر و استضعاف و محرومیت را چشیده باشند؛ گفت: انسان های رفاه طلب که زندگیشان تجملاتی است نمی توانند برای همیشه انقلابی باشند و ممکن است در ماجراهایی با جو حرکت کنند.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: اولین ضعف آقای هاشمی این است که طبق جو حرکت می کند. زمانی که جو حرکت مسلحانه بود هاشمی هم جوگیر شده بود و حتی نظرات امام را نادیده می گرفت و از مجاهدین خلق دفاع می کرد. حتی به امام نامه داده بود که اگر از اینها دفاع نکنید اعتبارتان نزد مردم کم می شود.

وی اظهار کرد: امام جمعه رفسنجان به امام گفت هاشمی اصرار می کند که وجوهات شرعی را به مجاهدین خلق بدهیم و امام در پاسخ می گوید این کار جائز نیست و آقای هاشمی تا زمانی که ماهیت مجاهدین خلق آشکار نشده بود از آن ها دفاع کرد.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه هاشمی امروز احساس می کند که جو کنار آمدن با آمریکا و جو لیبرالیستی حاکم است لذا از اعتدال حرف می زند و می گوید امام مخالف مرگ بر آمریکا بود؛ وی گفت: امام در فروردین ۶۷ می گوید بهترین دعا برای امثال رئیس جمهور امریکا این است که خدا مرگشان بدهد و در وصیت نامه خود نیز می گوید یزید زمان خود را هم لعن کنید و اینها صحبت های هاشمی را باطل می کند.اگر امام این نظر را داشت در بیان آن درنگ نمی کرد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: ضعف دیگر آقای هاشمی این است که به شدت تحت تاثیر آقازاده هاست و به علت اینکه از خانواده مرفهی بوده در نمازجمعه مردم را به تجمل گرایی تحریص می کرد.

روحانی با بیان اینکه از خدا می خواهم و آرزو دارم که هاشمی که در طول زندگی خیلی زحمت کشیده در مسیر ملت و اسلام ناب باشد و از مسیر ولایت دور نشود که خسران دنیا و آخرت است؛ اظهار کرد: رهبری نمی خواهد کسانی را که اعوجاجی دارند سقوط کنند و وظیفه رهبری این است که دستانش را گرفته و نجاتش دهد.

موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ناگزیریم برای انجام یک رسالت بعضی ضربه های وارده را بپذیریم؛ گفت: امام می توانست قبل از رای آوردن بنی صدر به اطرافیان بگوید که بین مردم پخش کنید امام نسبت به بنی صدر نظر منفی دارد اما این کار را نکرد. امام برای رای مردم احترام قائل بود و بعد از رای گیری در مراسم تنفیذ بود که گفت آقای بنی صدر بدانند که حب الدنیا راس کل الخطیه و آن موقع بود که برخی ها نظر امام را نسبت به بنی صدر فهمیدند. بنی صدر در کتاب خاطرات خود نقل می کند که به جماران رفتم و به امام گفتم می خواهم برای ریاست جمهوری کاندید شوم و امام گفت شما صلاحیت ندارید.اما بنی صدر کاندید شد.

وی افزود: اگر امام غیر از این عمل می کرد یک حکومت فردی بوجود می آمد که با رفتن فرد همه چیز از بین می رفت. امام اجازه داد مردم خودشان رای بدهند و روی پای خودشان بایستند. اگر قرار باشد به خاطر اینکه آسیب می خوریم این و آن را طرد کنیم، این حکومت استبدادی می شود. باید اجازه بدهیم افراد حرفشان را بزنند و آنجا که به اصول بر می خورد رهبر وظیفه دارند موضع بگیرند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی گفت: اگر می خواهیم روحیه رئیس جمهور فعلی را بشناسیم کتاب جهانی شدن که از سوی موسسه تحقیقات استراتژیک در زمان ریاست آقای روحانی بر این موسسه منتشر شده است را بخوانید. در این کتاب صراحتا بیان می شود اگر می خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم نباید اسلام به تمام معنا در کشور پیاده شود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه در این ۳۵ سال مردم فقط به مرگ بر آمریکا دلخوش نکردند و پیشرفت های ما در زمینه های مختلف به همت و برکت اندیشمندان ما اتفاق افتاده است؛ گفت: در مقابل جوسازی ها و تبلیغات عظیم آمریکا علیه ایران، با شعار مرگ بر آمریکا می توانیم به کسانی که چشم امیدشان به ایران است نشان دهیم که همچنان در صحنه حضور داریم و عقب نشینی نکرده ایم.

وی تاکید کرد: آمریکا در هر مقطعی تلقین می کند که ایران باخت و مثلا در جریان مذاکرات دیدیم که سعی می کند به دنیا بقبولاند که ایران تسلیم شده است. وحشت آمریکا این است که راه ایران برای آزادی خواهان جهان الگو شود و با شعار مرگ بر آمریکا نشان به محرومان و مستضعفان جهان نشان می دهیم که در صحنه حضور داریم. نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: وقتی که انقلاب پیروز شده امام گفت ما انقلاب را صادر می کنیم.مردم فلسطین ۴۰ سال سعی می کردند در مقابل اشغال گران بایستند و به برکت انقلاب اسلانی دیدیم که چگونه توانستند در جنگ های ۲۲ و ۸ روزه رژیم صهیونیستی را شکست دهند.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد حواشی مستند”من روحانی هستم” گفت: جرم مستند” من روحانی هستم” این است که حقیقتی را در مورد آقای روحانی آن هم با احترام مطرح کرده است. فقط برای اینکه دخالت روحانی در قضیه مک فارلین را مطرح کرده است آقایان وحشت کرده اند که مبادا به شخصیت روحانی صدمه بزند.

وی با بیان اینکه مردم چه این موضوع را بپذیرند و چه نپذیرند به عملکرد امروز افراد نگاه می کنند؛ اظهار کرد: دخالت روحانی در مک فارلین در خاطرات هاشمی و جاهای دیگر هم آمده است. هاشمی در خاطراتش به صراحت می گوید من روحانی و دکتر هادی را برای مذاکره فرستادم اگر دروغ است باید خاطرات هاشمی را تکذیب کنند.

روحانی تصریح کرد: وزیر ارشاد اعلام کرد فیلمی با دروغ ساخته شده و وظیفه دادستانی است که تعقیب کند و حالا که دادستانی می گوید بگویید کدام قسمت مستند دروغ است تا ماجرا را پیگیری کنیم؛ می گویند نمی خواهیم اقدامی کنیم.

موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: در مورد مک فارلین هنوز حقایق کاملا بیان نشده اما امام تا روزی که مک فارلین به ایران نیامده بود از مذاکرات پشت پرده خبر نداشت و وقتی خبردار شد مک فارلین به ایران امده اجازه نداد کسی با وی ملاقات کند و دستور داد ماجرا را برای مردم بازگو کنند.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک ویژگی دارد که هرکسی ناخالصی داشته باشد و با ماسک وارد صحنه شود را رسوا می کند.آدم هایی که خالص نیستند با آمدنشان به صحنه، انقلاب را بدنام می کنند؛ تاکید کرد: حکومت اسلامی حکومت صالحان است و کسانی که صالح نشدند و خودساخته نیستند وقتی به صحنه می ایند عملشان آنها را رسوا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دلواپسی امروز ما برای اساس اسلام است؛ تصریح کرد: دلواپسان احساس می کنند اصول در خطر است و کسانی می خواهند آرمان های امام را کنار بزنند و اسلام آمریکایی را حاکم کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: دست روی دست گذاشتن بی فایده است و اولین وظیفه ما انتقاد و اعتراض است و علاوه بر آن کسانی که اشتباه می کنند و فکر میکنند همه مردم با آنها همفکر هستند به اشتباه خود پی ببرند.

وی در پایان ا بیان اینکه کسانی می خواهند تلقین کنند که دوران امام تمام شده اما حرف امام حرف اسلام است و تا زمانی که خط قرآن هست خط امام هم حاکم است؛ گفت: خانواده های شهدا، آنهایی که نمی خواهند عزتشان مورد تعرض آمریکا قرار بگیرد و همه و همه امروز دلواپسیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.