به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حل مشکل رکود مسکن در سال 95، گفت: دولت نسخه هایی را برای تحریک بازار مسکن در سال 95 ارائه کرده است، اما به نظر می رسد که این نسخه ها برای دهک های متوسط به بالای جامعه باشد و طبقات پایین جامعه نمی توانند با این طرح صاحب مسکن بشوند.
عضو کمیسیون عمران با اشاره به رکود مسکن در چند سال اخیر گفت: امیدوار هستیم که رکود مسکن در سال 95 حل شود، زیرا هم اکنون 50 درصد نیاز مسکن در حال تولید است و 14 درصد اشتغال کشور را بخش مسکن به خود اختصاص داده است و ما برای حل این معضل باید به بخش مسکن توجه بیشتری داشته باشیم.
لاهوتی با اشاره به طرح دولت برای خروج مسکن از رکود گفت: دولت یک یارانه در سود بانکی قرار داده است، به طوری که هر اندازه فرد در بانک پس انداز کند، هر 6 ماه معادل همان عدد به آن اضافه می شود و زوج های جوان می توانند از این تسهیلات استفاده کرده، به طوری که به هر دو زوج تعلق می گیرد.
نماینده مردم گیلان در ادامه تصریح کرد: دولت 8 درصد تفاوت سود یارانه را پرداخت می کند که در حقیقت 13 درصد است، اما اقشار متوسط به بالا قادر به تعیین مبلغ اولیه برای پس انداز در بانک هستند و اقشار متوسط و پایین نمی توانند این مبلغ را فراهم کنند.
عضو کمیسیون عمران در پایان خاطرنشان کرد: دولت طرح مسکن اجتماعی را نیز مطرح نموده و البته هنوز شفاف سازی نشده است و امیدوار هستیم با آمدن نسخه شفاف این طرح، مسئله رکود در بازار مسکن حل شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان