در تمام سال هایی که در حال بافتن این فرش بودم، تنها آرزویم این بود که زنده بمانم تا این هدیه را به پایان برسانم و بعد آن را به امام حسین علیه السلام هدیه بدهم.

به گزارش لنگرنیوز، اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که در سالروز میلاد پر برکت سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام، یک پیر مرد ایرانی، هدیه ای بسیار ارزشمند و نفیس را به آستان مقدس آن حضرت هدیه داد.

گفته می شود هدیه این پیر مرد 85 ساله ایرانی که «یدالله حقیقی صفدر زاده» نام دارد، یک فرش دست بافت نفیس بوده که بافت آن حدود 40 سال طول کشیده و ارزش مالی آن بیش از 1 میلیون دلار است.

وی طی اظهاراتی در این باره گفت: طراحی نقشه این فرش دست بافت حدود 8 سال طول کشید و در مجموع حدود 40 سال بر روی آن کار کردم.

او همچنین افزود: تمام ابریشم است و هدیه ای ناقابل برای اربابم حسین علیه السلام.

در حالی که بغض گلویش را گرفته بود، در ادامه گفت: در تمام سال هایی که در حال بافتن این فرش بودم، تنها آرزویم این بود که زنده بمانم تا این هدیه را به پایان برسانم و بعد آن را به امام حسین علیه السلام هدیه بدهم.

گفتنی است، اندازه این فرش نفیس حدود 3.50 در 5.15 متر مربع است. نخ ابریشمی که در آن بکار رفته درجه یک است و به گفته بافنده آن، حداقل تا 100 سال دیگر هیچ گونه آسیبی به آن وارد نخواهد شد. در بافت آن بیش از 20 میلیون گره خورده است. تصاویر زیادی نیز در آن وجود دارد.

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان