کوهساری همچنین با بیان اینکه محوطه سازی بندر چمخاله در زمینی به مساحت 14 هکتار در حال انجام است، اظهارداشت: بخش خصوصی 63 میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش لنگرنیوز ، فرهاد منتصر کوهساری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلنگ ساخت این بندر یک سال پیش در لنگرود به زمین شده شد.

وی همچنین با بیان اینکه محوطه سازی بندر چمخاله در زمینی به مساحت 14 هکتار در حال انجام است، اظهارداشت: بخش خصوصی 63 میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری خواهد کرد.

مدیرکل بنادر گیلان به قرارداد دو میلیارد تومانی در بندر کیاشهر نیز اشاره کرد و  گفت:  احداث اسکله 30 متری و راه دسترسی مناسب برای شیلات از جمله این تعهدات است.

وی افزود: مناقصه یک میلیارد و 300 میلیون تومانی برای لایروبی بندر از دیگر اقدامات در کیاشهر است.

کوهساری تاکید کرد: توسعه امکانات بندری در صورتی منجر به شکوفایی اقتصاد می شود که از زیر ساخت های جانبی همچون راه های دسترسی زمینی، هوایی، دریایی و غیر برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: یک کشور زمانی توسعه یافته تلقی می شود که زیر ساخت های مناسب داشته باشد.

مدیرکل بنادر گیلان در ادامه با بیان اینکه بندر آستارا به ظرفیت 600 هزار تن ساخته شده است، یادآورشد: هم اکنون کار تخلیه و بارگیری در این بندر انجام می شود.

وی همچنین بنادر را شاهراه های حمل و نقلی کشور دانست و افزود: بنادر از عوامل تسریع در فرآیند توسعه اقتصاد ملی و منطقه ای و یکی از حلقه های اصلی حمل و نقل دریایی و مبادی ورود و خروج کالا به شمار می روند.

کوهساری اظهارداشت: بنادر با نقش تعیین کننده در سازماندهی فضای ملی می توانند مطابق میل بازار و مشتریان و نیز همگام با تکنولوژی روز، مسیر توسعه و بهبود را طی کنند و جایگاه بهینه و بهره ور را نه تنها برای خود، بلکه برای ذینفعان در بازار رقابتی جهانی فراهم آورند.

وی اذعان داشت: بنادر کارا و فعال علاوه بر تنوع در صادرات و خروج از اقتصاد تک محصولی، نقش ارزشمندی در کاهش بهای تمام شده کالاها دارند و با توجه به گستردگی سواحل دریایی کشور این زیرساخت ها می توانند جریان سرمایه گذاری را به درون فضای ملی هدایت کنند.

مدیرکل بنادر گیلان تصریح کرد: افزون بر 90 درصد از تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود زیرا این نوع حمل و نقل دارای مزایای بسیاری همچون قیمت ارزان، انتقال حجم و وزن انبوه کالا، انتقال سریع و بی خطر کالاها است و این مزایا موجب شده تا حمل و نقل دریایی و راه های آبی از توجه ویژه ای برخوردار شوند.

وی یادآورشد: حمل و نقل دریایی کالاها نقش کلیدی در تجارت خارجی بویژه تجارت فرا قاره ای جهان دارد و بدون وجود حمل و نقل دریایی، واردات و صادرات کالا که پایه تجارت مدرن جهانی است، امکان پذیر نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان